Octavia 2 Facelift pas leverbaar in Februari / Maart

Fabia

† In Memoriam
Euuuh, niet echt. Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:33. Trouwens ik ben juist erg blij met mijn donkere ramen. Het staat erg mooi bij mijn rode knorretje. Wat mij wel opvalt is dat de tint iets lichter is dan bij andere merken, het is niet pikzwart. En dat maakt het net wat mooier.
 

EdK

Forumguru
Ik vind het gewoon niet mooi. Vooral bij Ford en Mitsubishi krijg ik visioenen van begrafenisondernemers. Bij VAG is de tint volgens mij overigens iets minder. Ik snap de functionaliteit op zonnige dagen wel, maar daar zijn Sonniboys voor te koop. (Ik weet dat ik vrij alleen sta met dit standpunt).

Heb jij een massel, want je staat echt niet alleen in dit standpunt !
Zomers dag is dat getinteglas misschien ideaal , maar met de donkere dagen dan is het net of je de hele dag in het donker rijdt !

Nee dan zijn de sunnyboys ideaal !! zomers erin en s'winters eruit !!
 

911gt2

Actief lid
Heb jij een massel, want je staat echt niet alleen in dit standpunt !
Zomers dag is dat getinteglas misschien ideaal , maar met de donkere dagen dan is het net of je de hele dag in het donker rijdt !

Nee dan zijn de sunnyboys ideaal !! zomers erin en s'winters eruit !!
Gelukkig verschillen de smaken anders hadden we allemaal dezelfde ;)
 
Ik heb een paar maanden geleden proef gereden in een Focus station. Wat mij bij staat is het volgende:

- In de showroom zitten de stoelen lekker en stevig, maar tijdens de proefrit kreeg ik last van mijn rug... (En ik heb nooit rugklachten).
- Het dashbord doet wat plastic aan. (Alhoewel de klepjes van de asbak en het bakje bovenop het dashbord van de O2 ook erg plastic zijn).
- Onder je richting aanwijzer zit de bediening van je blauwe tand (aparte handle) ik vond dat ding mega in de weg zitten.
- De bugaboo (kinderwagen) kon niet in de lengte richting in de achterbak. (Overigens wel een vlakke laadvloer)
- Maxi Cosi achterin was ook behelpen.
- Geen reserve wiel, maar een spuitbus!
- Ik ben geen fan van privacy glass. En dat zit meen ik standaard op de titanium (of het plus pakket).
- Wel een lekker klein en stevig stuurtje.
- Journalisten zijn overigens erg te spreken over de rijkwaliteiten van de Focus.

Het niet goed passen van de maxi cosi en het behelpen met de bugaboo, gaf voor ons de doorslag om de Focus links te laten liggen. (Jaja als prille vader veranderen je eisen aan een auto drastisch! :grin:)

Bedankt voor je opmerking! Zal er extra op letten! Maxi cosi etc nadelen zijn bij mij niet van belang, reserverwiel wordt door leasemaatschappij standaard bijbesteld. Dus blijft alleen nog dat stuurknopje voor de BT en de zitting (heel belangrijk).

Vanmiddag Octavia testauto meegehad met DSG. Stond niemand klaar om even de ervaringen te horen bij Skoda. Wilde ook even weten ivm nieuwe model. Dan zelf maar even vragen naar verkoper. Maar na 10 min nog niemand. Dus maar weg gegaan. Zal wel goed gaan bij Skoda :D....
 
Voor mijn gevoel is hij van binnen iets kleiner, maar ik ben niet zeker. Ik ga hem nog proefrijden.

Als je de maten bekijkt heeft de focus een grotere wielbasis (meer ruimte), is breder en is hoger. De station (van beide) is korter. Hij zou dus groter moeren zijn. Alleen is skoda zo goed omgegaan met de ruimte dat deze veel groter overkomt. Overigens ook tov van een golf en A3.

Ik heb in een focus gezeten en had het idee dat deze een maatje kleiner is.

mbt het "grijs kenteken" glas. Ik heb een octavia station als vervanger gehad met dit glas en was blij dat ik deze weer kon inleveren. Je hebt constant het idee dat het achter je donker is. Je ziet ook veeeeeel minder, zeker als het donker/regenachtig weer is. (maw. is niks voor mij)
 
Als je de maten bekijkt heeft de focus een grotere wielbasis (meer ruimte), is breder en is hoger. De station (van beide) is korter. Hij zou dus groter moeren zijn. Alleen is skoda zo goed omgegaan met de ruimte dat deze veel groter overkomt. Overigens ook tov van een golf en A3.

Ik heb in een focus gezeten en had het idee dat deze een maatje kleiner is.

Klopt helemaal! Het is optisch denk ik. Want als ik op de bestuurdersstoel zit in de Octavia kan ik met uitgestrekte arm net niet de handgreep aan het dak bij de bijrijder aanraken, maar ook bv net niet de gordel ophangpunt van de bijrijder. Toen ik in een Seat Leon zat, dacht ik: hmmmm... veel kleiner! Maar de afstand tot de greep is hetzelfde hoor ;)... Volgens mij was dat bij de Focus precies zo.
 

LenK

Forumguru
Komt die kleiner zijn indruk niet door de omvang van het dashboard en hoever dat dashboard naar binnen komt?

Of hoogte van het interieur, hoogte van de bovenrand van de voorruit....
 

TL@

Forumguru
Als je de maten bekijkt heeft de focus een grotere wielbasis (meer ruimte), is breder en is hoger. De station (van beide) is korter. Hij zou dus groter moeren zijn. Alleen is skoda zo goed omgegaan met de ruimte dat deze veel groter overkomt. Overigens ook tov van een golf en A3.

Ik heb in een focus gezeten en had het idee dat deze een maatje kleiner is.

mbt het "grijs kenteken" glas. Ik heb een octavia station als vervanger gehad met dit glas en was blij dat ik deze weer kon inleveren. Je hebt constant het idee dat het achter je donker is. Je ziet ook veeeeeel minder, zeker als het donker/regenachtig weer is. (maw. is niks voor mij)

Ik heb mijn acherruiten nog donkerder laten maken dan standaard (85%) en heb er totaal geen last van. Mijn dochter apprecieert het wel dat het zonneke niet meer in haar gezichtje schijnt en ik vind het er mooi uitzien, maar smaken verschillen natuurlijk.
 

911gt2

Actief lid
Leaseplan geeft gewoon nog een prijsopgave af voor mijn octavia elegance attractive business. Misschien is het daar nog niet doorgedrongen, of misschien is mijn uitvoering zwart, met beige interieur 1.9 TDI gewoon nog ergens beschikbaar in het land... ben benieuwd want als dat niet meer het geval is wat ze dan doen met die offerte...
 
Komt die kleiner zijn indruk niet door de omvang van het dashboard en hoever dat dashboard naar binnen komt?

Of hoogte van het interieur, hoogte van de bovenrand van de voorruit....

Dat zal zeker ook meespelen. Inmiddels in gereden, en zo'n Focus stuurt bijzonder goed. Maar als ik in mijn Octavia stap dan voelt het toch wel weer vertrouwd. Ook het genagel van de 2.0 TDI trouwens ;), dat is bij de Ford geciviliceerder. Tja nu ben ik dus in dubio...

Zal er nog eens een nachtje over slapen ...
 

vdijk

Lid
Leaseplan geeft gewoon nog een prijsopgave af voor mijn octavia elegance attractive business. Misschien is het daar nog niet doorgedrongen, of misschien is mijn uitvoering zwart, met beige interieur 1.9 TDI gewoon nog ergens beschikbaar in het land... ben benieuwd want als dat niet meer het geval is wat ze dan doen met die offerte...

heb je bij de aanvraag van de offerte niet vermeldt dat je het nieuwe model wilt ?
 

911gt2

Actief lid
heb je bij de aanvraag van de offerte niet vermeldt dat je het nieuwe model wilt ?
Het maakt me eigenlijk geen biet uit welke ik krijg ik vind ze beide mooi. Dus ik laat het lekker zoals het is. Want de nieuwe heeft nog niemand prijzen van dus daar kan ook niemand mee rekenen... als hij niet leverbaar mee is eis ik gewoon de nieuwe met dezelfde opties voor hetzelfde geld :regels:
 

TL@

Forumguru
In België zijn de prijzen er al en ik gezien bij ons op de leaselijst staat hij ook terug. Exact dezelfde prijs als voorheen, enige verschil is dat er geen parkeersensoren vooraan opzitten (wel te bestellen in optie)
 

ivo_skoda

Nieuw lid
Bestellen

TL@ Welke leasemaatschappij heb je? Bij mijn leasemaatschappij is nog niks bekend over prijzen, en kan ook nog niet besteld worden.

In België zijn de prijzen er al en ik gezien bij ons op de leaselijst staat hij ook terug. Exact dezelfde prijs als voorheen, enige verschil is dat er geen parkeersensoren vooraan opzitten (wel te bestellen in optie)
 

TL@

Forumguru
Ik weet niet langs welke maatschappij dat gaat (mijn huidige O2 is langs KBC en de vorige langs Athlon) maar de O2 was van de leaselijst (interne lijst met beperkt aantal auto's) en nu staat hij er terug op (de Golf is nog altijd weg).
De carconfigurator op de Skoda website bevat ook al de nieuwe O2 met prijzen (de foto's zijn nog niet allemaal daar, maar de opties zijn ook al juist)
 

ivo_skoda

Nieuw lid
Ah, maar jij least dus in Belgie?

Ik weet niet langs welke maatschappij dat gaat (mijn huidige O2 is langs KBC en de vorige langs Athlon) maar de O2 was van de leaselijst (interne lijst met beperkt aantal auto's) en nu staat hij er terug op (de Golf is nog altijd weg).
De carconfigurator op de Skoda website bevat ook al de nieuwe O2 met prijzen (de foto's zijn nog niet allemaal daar, maar de opties zijn ook al juist)
 

Stylist

Senior Member
Nou....er zouden nieuwe velgen zijn. Die zie ik niet. Er de 170 PK cr is ook nog 'greyed out'. En zo vallen me nog wel wat zaken op.
 
Bovenaan Onderaan