Octavia 2 Facelift pas leverbaar in Februari / Maart

KaleFietsbel

Actief lid
Duidelijk Antraciet grijs...

Mooie kleur op de gefacelifte O2...Volgens mij ben ik de enige die de nieuwe o2 best ok vindt.. Waarschijnlijk komt dat ook omdat ik de huidige O2 zoveel zie dat dit gewoon even wat anders is...

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vejuorqjoidt

Nee, niet de enige, ik doe met je mee.

Ik vind hem deze kleur ook goed staan, tis voor mij duidelijk dat de donkere kleuren hem beter staan dan de lichtere......
 

Stylist

Senior Member
Ik ga deze keer toch voor zilver. Ik heb nu Graphite Grey en die kleur is erg gevoelig voor krasjes.

Maar het wordt wel verlagen en minimaal 17" inch LM eronder. Zo op de foto's staat de auto veel te hoog op zijn poten.

Betekent wel weer een trekhaak als 'slijpbeveiliging' en als extra bumper voor mijn vrouw:1761:
 

breef

Lid
Het enige wat ik bij de lichte kleuren niet zo kan waarderen is de kleur van de stijlen tussen de ramen...die zie ik liever zwart.. zoals bij bijvoorbeeld de astra...

http://e.imagehost.org/0048/IMG_0093_1.jpg
IMG_0093_1.jpg


c045547a768399e7d2f09a48139a750c.jpg



Ik zie om één of andere reden iets vreemds in de raamstijlen bij de octavia..
of het de kleur is, of omdat ze te dik zijn, ben er nog niet uit :crazy:
 

MarcoO2

Forumguru
Dat zwarte vind ik juist weer niet mooi. Vaak zie je dat dat min of meer gaat verweren. Wel ben ik met je eens dat de vorm van de spijlen bij de nieuwe octavia raar aandoet. Kan er niet echt mijn vinger op leggen maar iedere keer valt mijn oog erop. Toch morgen eens goed naar mijn eigen auto kijken, eens zien hoe het bij de pré-facelift-versie is.
 

Porettuhcs

Senior Member
Tis wat betreft de raamspijlen precies wat Breef zegt.... ze zijn te dik.. daarom zwarte combi nemen met extra getinte ramen achter de B-style... beetje verlagen... velgen van VW 123 eronder.... klaar :cheer:
 

Aiii

Lid
Dan toch maar even gaan kijken in Januari. Ik ben nog steeds blij dat ik nog voor het oude model ben gegaan, al baal ik wel een beetje dat je nu wél de 1.4 TSI kunt krijgen
 

911gt2

Actief lid
De raamstijlen lijken zo raar omdat ze niet evenredig lopen. De lijn van de voorkant van de b-stijl (achterkant 'voorruit') is schuiner dan die van de achterkant van de b-stijl (voorkant 'achterruit'). Grof gezegd is het dus een wigvorm. Normaal gesproken zijn deze paralel. Ook zijn de hoeken meer dan gemiddeld gerond...
 

Hetzer

Forumguru
ik zag trouwens ook dat de logo's een andere plek hebben gekregen op de achterklep, zo zit de "motor" aanduiding nu links op de achterklep ipv van rechts onder de type aanduiding
 

Bijlagen

  • 8083a13dba60a8168cd5585a9c4d521e.jpg
    8083a13dba60a8168cd5585a9c4d521e.jpg
    55,6 KB · Weergaven: 57

MarcoO2

Forumguru
Het heeft ook niet zozeer te maken met de kleur, maar meer met de vorm. En bepaalde kleuren accentueren een disbalans in vorm alleen maar. Da's bij de Volvo's waar je nog nooit iemand over hebt horen klagen dan ook niet het geval.
 

breef

Lid
Ja ik denk dat het ook bij de octavia meer de vorm is dan de kleur... eerst dacht ik de kleur.. maar nu ik meer kijk en vergelijk denk ik toch de vorm
 

VOSTRO

Nieuw lid
Het betreft hier wel een auto die in Belgie is afgeleverd. In Belgie is de gefacelifte Octavia II namelijk al leverbaar en zijn ook de prijzen al bekend. Alleen moet je om die prijzen te weten te komen wel de Car Configurator starten.
Juist , wagen staat in belgie en het is mijn nieuwe bedrijfswagen ter vervanging van m'n vw touran....... Fijn m'n foto's hier tegen te komen. (maandag kan ik hem afhalen)

Motivatie kleurkeuze , nog nooit een zilver gehad ... (nu een blauwe touran , eerder zwarte passat en een antracite golf variant)

* 2 op 3 van de O2 's zijn antracite grijs of zwart
* wagen besteld op "folder" waar de wagen enkel in 'lichte" kleuren stond (heb op safe gespeeld)
* niet echt een aanbod van mooie moderne kleuren voor 02 (skoda dient hier dringend werk van te maken)
 

vdijk

Lid
was gisteren in Ahoy (Rotterdam) bij de wielerzesdagse en daar stonden twee nieuwe O2's buiten.
1 sedan en 1 combi.

Skoda ia namelijk sponser aldaar.

Mocht je in de buurt zijn, kan kun je dus de nieuwe O2 zien staan
 

Herbie

Lid
Weet er iemand wanneer de Octavia in België recht zal hebben op common rail diesels (behalve de 2.0 TDi van 170 pk in de RS)?
 

Stylist

Senior Member
Op de internationale site is de vermelding van de 2.0 CR ook al weggehaald in de documentatie (niet op de site zelf trouwens).

Dus ik denk dat we die voorlopig niet gaan zien. Zou ook het unique selling point van de RS onderuit halen als ze nu al de 170PK op andere modellen gingen leveren (baal er ook van !)
 
Bovenaan Onderaan