Octa gehaald....

Rob.nl

Senior Member
Voor particuliere elektrische autobezitters wordt de motorrijtuigenbelasting iets lager. Nu al krijgen elektrische en hybrideautorijders een korting van 25 procent op het tarief van diesel- en benzinerijders. Deze korting wordt vanaf volgend jaar verhoogd naar 30 procent, en geldt in elk geval tot en met 2028.

En 130 hier en daar en bovenstaand bericht.......t word bijna leuk!!

Rob.nl

Senior Member
Morchuh...

Vraag.

Is er ergens n onderhoudschema te vinden voor de wagen? Octa 1.4 IV dus.
Heb van al mn verviermiddelen eea kunnen vinden maar voir deze niet helaas.

Dank wederom!

Jaarlijks olie wissel of elke 15.000. ivm PHEV is er geen LL onderhoud mogelijk. DSG oliewissel elke 60.000km. Om het jaar remvloeistof. Airco eens per 3 jaar. Airco zelf aanvragen; is geen onderdeel van een standaard onderhoudsbeurt. Distributieriem volgens mij pas bij 220.000 ofzo.

Lucht filter naar gelang gemaakte kms, weet niet precies. Zelfde geld voor interieurfilter.

Zo uit mn hoofd, als t goed is…

Rob.nl

Senior Member
Klopt wel, dit had ik ook ergens gezien. Had de dealer ook even gevraagd, distri 2 ton elke 30000 controle. Bij twijfel n nieuwe....

Bak was gedaan, da s wel mooi....

ertromp

Forumguru
Maak even een account aan in Erwin Skoda en je haalt.alle relevante info van je ride naar voren. Even als pdf printen en je hebt een prima naslag werk

Rob.nl

Senior Member
Vandaag de achterbak ook onder de beklleding gereinigd, amper nodig maar dat zie je pas als de vloer eruit is.....

Ik kwam onder de laadkabelbak dit tegen, zie plaatjes.
Enig idee wat en waarvoor dit is?

Ik ben benieuwd.

Bijlagen

• 20250425_135623.jpg
    20250425_135623.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 37
  • 20250425_135616.jpg
    20250425_135616.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 37

Rob.nl

Senior Member
Iets ontdekt wat jullie al lang weten.
Ik ben nogal onderzoekend ingesteld als ik iets "nieuws" heb, zo ook bij de achtste. Bij het kijken aan de binnenkant motorkap zag ik in de punt, vooraan dus, wat mij lijkt op n produktiedatum.
Vandaag t reklame gedoe verwijderd van de achterste kentekenplaathouder ofwel n nieuwe houder gemonteerd en.....ook n datum onder de kentekenplaat. Deze is gelijk aan de voorkant.
Is dit daadwerkelijk n productiedatum? Zo ja, n mooi iets om te zien of de wagen schade oid heeft gehad.....toch? Grappig..

Bij mij toch net ff anders geplaatst en ik zie er hier ook maar één.. jij hebt 2 draadjes lijkt het?
ductape zit erop omdat de originele plakker het had opgegeven.. geen idee waar het voor is.. iets van een temperatuursensor wellicht?

IMG_1787.jpeg

Zou kúnnen….
En dan bedenk ik me hoe zoiets zou werken… er zit immers niks aan de buitenkant; geen optische sensor of iets.. dat werkt ook niet; komt onder de zut te zitten en is dan “blind”

Dus ik vermoed eerder op detectie van verstoring van het magnetisch veld op het moment dat je je voet onder de auto doorhaalt.. en daar heb je dan idd een antenne voor nodig.. en die detectie werkt ook wel door ijzer heen.. en dan zoekt na verstoring het systeem naar de sleutel en indien in de buurt gaat ie open… of niet.. kreng wil wel eens blijven hangen

Haal hem maar eens weg.. als je dat aandurft om te zien of het dan nog werkt ;)

Rob.nl

Senior Member
Nog leuker, heb m uit staan. Met wagen wassen gaat die klep vaak open met wassen onderkant....nu kom ik niet in de " borstelstraat", heb daar toch wel n Range Rover gezien waar ie.....toch wel open ging. Maar ik gebruik t niet dus?? Uit.

Bovenaan Onderaan