Octa gehaald....

Rob.nl

Senior Member
Er zijn ook gewoon Octavia's 4 met een handbak. Qua betrouwbaarheid is de O3 FL een nog betere keus als je dit echt niks vind.
Handbak.....none. Dit mag niet maar MOET opgelost worden. Beetje kort getypt maar ff druk. Dus geen bier, chips, apenoten oid.....sorry...

Rob

Forumguru
Rob, dat doen ze allemaal in meer of mindere mate. Mijn huidige Octavia iV heeft dit, de Leon eHybrid die ik hiervoor had deed dit ook.

Wat jij doet is telkens op een zere teen gaan staan om te voelen hoeveel pijn het eigenlijk doet ;)

Oplossing is eenvoudig mijns inziens... Koude start overslaan.. Dan heb je deze frustratie niet. Ik rij inmiddels 20.000km met plug ins en heb pas 3x een koude start gedaan. Het hoeft echt niet.

Jessedew

Forumguru
Kan filmpje niet meer zien, maar hoe vermijd je een koude start @Rob ?

Overigens mijn vorige O3 (maar ook audi a3) wilden bij een koude start ook nog weleens brullen, dit stopte dan na half minuutje als de katalysator was opgewarmd, dat hebben alle VAG producten.

Rob.nl

Senior Member
Vermijden naar mijn idee "normaal" wegrijden. Ik heb de koude start uitgelokt. Het echte lawaaifilmpje lukt ff niet.
Morgen op jacht. Hoort t zo dan hoort t zo, hoor ik dan wel......

Rob

Forumguru
Oke oke @Jessedew .. een rollende koude start is ook een koude start.... maar een stilstaande koude start voor de deur is prima te vermijden en sowieso nergens goed voor

Rob.nl

Senior Member
Ik wek m alleen maar op om die rammel te localiseren of om de batterij te laden......Verder rij ik normaal zoals t hoort.
Ze zijn in n paar minuten oo temperatuur trouwens, koelvloeistof dus he? Olie blok wat langer, transmissie nog langer. Maar da s normaal.

Jessedew

Forumguru
Oke oke @Jessedew .. een rollende koude start is ook een koude start.... maar een stilstaande koude start voor de deur is prima te vermijden en sowieso nergens goed voor
Snap ik, dat vermijd ik ook idd. Ik laat de motor vaak pas aanspringen als de auto al op gang is, dat deed ik met de vakantie afgelopen week bijv. Onderweg nergens geladen oid alleen beetje plannen dat er wel war stroom in de accu blijft en af en toe bijladen tijdens het rijden, maar dat waren vaak maar provinciale stukjes van 15 min, niet heel ideaal.

Rob.nl

Senior Member
Gisteren dus de wagen gehaald, acvu redelijk leeg. Onder t rijden geladen tot n 83% meende ik. Verder nasr huis met de hybridestand. Laatste stuk n 15 km, elektrisch. Verbruik dan n 3.6 l/100 km. Elektriek n dikke 5 kw/h. Valt mij op dat ie dan telt vanaf -kw/h. Dat komt door onderweg laden?
Wat verbruik betreft ben ik wel erg tevreden. Ritje van ong 85 km....

K moet ff blijven mekkeren, die zak pinda s he???

ertromp

Forumguru
Niet verkeerd zo'n verbruik voor je Hybrid.

Wel vergelijkbaar met de 75 km die ik pasgeleden reed over stad, provinciale en snelwegen.

Screenshot_20250511_111431_Volkswagen.jpg

Rob.nl

Senior Member
Rob, dat doen ze allemaal in meer of mindere mate. Mijn huidige Octavia iV heeft dit, de Leon eHybrid die ik hiervoor had deed dit ook.

Wat jij doet is telkens op een zere teen gaan staan om te voelen hoeveel pijn het eigenlijk doet ;)

Oplossing is eenvoudig mijns inziens... Koude start overslaan.. Dan heb je deze frustratie niet. Ik rij inmiddels 20.000km met plug ins en heb pas 3x een koude start gedaan. Het hoeft echt niet.
Wij kochten een auto. Ik verwacht/eis dat t goed is. Mankeert er iets aan, dat kan/mag maar wil ik dat t opgelost word. Niets te maken met n zere voet, wel te maken dat t product niet deugt, maken dus. Weglopen met " zal wel zo horen....", dat nooit. Sorry dat ik er zo over denk, t is nu eenmaal zo. T is geen zak.........popcorn??

hemi24

Forumguru
T is geen zak.........popcorn??
Nee die laat je staan, of gooi je weg, als deze niet goed is…

Maar als je bij wijze van spreken nog voordat je de eerste tank hebt leeggereden tot de conclusie komt dat de auto die je hebt gekocht niet bevalt, moet je misschien ook eens hoe bij jezelf te rade gaan.

Rob.nl

Senior Member
Ohh? Domweg accepteren dat t niet ok is? Raar.........denk dat vele anderen dat dan ook maar s moeten doen. Maar ik stop met dit verhaal, draait op niets uit.

Bovenaan Onderaan