Occasiontip...

leon-cupra

Forumguru
Had over de focus heen gelezen. Zag daarvoor Fiesta, house of cars en ST en automatisch de (verkeerde) link gemaakt ;)

Na 4 jaar en ruim 154000km is mijn ervaring met de Kodiaq alleen maar Positief. Enige puntje is het bijvullen van litertje olie tussen de beurten door.
In Oktober zal mijn Kodiaq de occasion markt opgaan, dan stap ik over/ in de Polestar 4.

Rob

Forumguru
Net terug van 2 weken Oostenrijk. Je struikelde werkelijk overal over (recente) Octavia's, Scala's, Fabia's en Kodiaq's, voorzien van Oostenrijkse kentekens en kentekens uit andere windstreken van Europa. Het werd zelfs lachwekkend zoveel Skoda's onderweg te zien waren. Als de kwaliteit zo beroerd zou zijn als soms gesteld word, zou dit er toch anders uit hebben gezien lijkt mij.

leon-cupra

Forumguru
Als de kwaliteit zo beroerd zou zijn als soms gesteld word, zou dit er toch anders uit hebben gezien lijkt mij.

@Rob lees hier op het forum hoe de ervaringen zijn met de recentste Skoda’s ( zeker de EV-skoda’s).
akkoord dat de vorige generaties Skoda’s enorm goed waren maar de huidige … softwareproblemen, laadproblemen, barslechte service …

ertromp

Forumguru
Ja er is er geen Skoda meer oké die vanaf 2021 tot op heden op de markt gekomen zijn................
Het is ook zo'n goede referentie het aantal ontevredenen wat zich hier meldt ten opzichte van alles wat verkocht is in 2024/2025. En blijkbaar de nodige posts gemist dat middels updates echt het e.e.a verbeterd is voor de ongelukkigen. Aparte conclusie die getrokken wordt.

Laatst bewerkt:

Herperduin

Forumguru
Wij zijn op vakantie geweest in Frankrijk (Dordogne) en zagen amper Skoda’s. Vooral veel Renault en veel van de leeftijd die in NL slechts nog op de sloop staan. Meestal wit. Franse auto’s staan erom bekend niet zo betrouwbaar te zijn maar dat weerhoudt de Fransen zelf er niet van om in te blijven rijden. Wat mij opvalt is dat het de auto daar vooral als gebruiksvoorwerp wordt gezien. Als airco stuk is draaien ze gewoon raampje open. Misschien hebben ze nog een aparte auto voor zondagen maar luxe auto’s zie je niet zoveel is mijn beeld.

On topic:
Wij zoeken nu een vervanger voor onze zevenzitter Espace uit 2004. Ik lees niet heel veel over de derde zitrij en de resterende bagageruimte maar in de test lees ik dat het allemaal wel krap is. Ik had graag de Kodiaq als vervanger gezien en zal eens gaan testen. Iemand hier ervaring met zeven personen in de Kodiaq (eerste versie want we zoeken occasion)?

PizzaPieter

Donateur
Wat mij opvalt is dat het de auto daar vooral als gebruiksvoorwerp wordt gezien. Als airco stuk is draaien ze gewoon raampje open.
Heb dat ook gehoord van mensen die ik ken die naar een land als Frank/Spanje of ander warm land verhuisd zijn, dat mensen daar niet iedere week hun auto staan te wassen en stofzuigen. En een deuk is een deuk die erin zit, niet een die er per se uit moet. Ook niet als er dan 20 deuken in een deur zitten.

Andere mindset.

jb1988

Nieuw lid
.....
Wij zoeken nu een vervanger voor onze zevenzitter Espace uit 2004. Ik lees niet heel veel over de derde zitrij en de resterende bagageruimte maar in de test lees ik dat het allemaal wel krap is. Ik had graag de Kodiaq als vervanger gezien en zal eens gaan testen. Iemand hier ervaring met zeven personen in de Kodiaq (eerste versie want we zoeken occasion)?

Ik ben sinds 1 jaar in het bezit van een 7 zitter skoda kodiaq (1e generatie) uit 2024. Ga je de achterste 2 stoelen beide gebruiken? En voor welke leeftijd? Als je beide stoelen in gebruik hebt, kun je wel wat weekend tassen stapelen, maar kun je niet meer dan 1 boodschappen krat kwijt, stapelen lukt niet aangezien 3e zitrij stoel ook omhoog naar achteren gaat.

Ja er is er geen Skoda meer oké die vanaf 2021 tot op heden op de markt gekomen zijn................
Het is ook zo'n goede referentie het aantal ontevredenen wat zich hier meldt ten opzichte van alles wat verkocht is in 2024/2025. En blijkbaar de nodige posts gemist dat middels updates echt het e.e.a verbeterd is voor de ongelukkigen. Aparte conclusie die getrokken wordt.
Zeker waar. Was zowaar huiverig om een nieuwe uit te zoeken. Maar de mijne is de eerste 15.000km probleemloos gebleken.
Als je de verhalen van sommige doemdenkers hier moet geloven is het een wonder dat je überhaupt nog Skoda's ziet rijden en zouden de vluchtstroken er vol mee moeten staan.

Herperduin

Forumguru
@Bakkertje en @jb1988 : Thanks, behulpzaam dit! Ten opzichte van de Grand Espace is bijna alles minder. Doel is om toch echt vijf kinderen mee te nemen en niet meteen de kleinste achterin. Het ziet er qua zitruimte best klein uit maar blijft wel nog ruimte voor iets van bagage over. Bij de “nieuwe” Espace waren zittingen echt klein en bleef nauwelijks ruimte voor bagage over. Bij de Dacia Jogger waren de stoelen echt ruim (niet zoals oude Espace maar toch…) maar ook nauwelijks bagageruimte.
Zal toch echt zelf even moeten gaan passen en meten denk ik. Ik hoop dat de Kodiaq voldoet maar zoals vaak is hoop uitgestelde teleurstelling .

Bakkertje

Forumguru
De ruimte van een Espace ga je binnen de VAG groep alleen vinden in een Alhambra / Sharan ben ik bang.
De tweede zitrij in een Kodia / Tiguan Allspace / Seat Tarraco is meer een plekje voor kleine kinderen en incidenteel vervoer.
Zelf heb ik een Touran in 7 zits uitvoering gehad, daar is de kofferruimte in 7 persoons opstelling nog kleiner dan bij de eerder genoemden..

jb1988

Nieuw lid
@Herperduin,
Kinderen onder de 10 jaar kunnen er prima zitten een vakantierit. Je kunt de middelste rij ook nog ver naar voren schuiven waardoor je op 3e zitrij meer ruimte hebt. Ouder dan 10 jaar zou ik niet aanraden, in ieder geval niet met vakantie.

Bovenaan Onderaan