Occasiontip...

pkrijgsman

Senior Member
@Herperduin check ook ff het zicht op de derde zitrij. De Taracco heeft een nogal beroerd zicht, zo hoorde ik, dan worden de kids misschien wat sneller wagenziek?

AW postte onlangs een aankoopvideo: https://www.autoweek.nl/autotests/artikel/skoda-kodiaq-2016-2021-occasion-aankoopadvies/

Bevat best goede zaken, denk ik. De DSG discussie zwengelen we hier niet aan, daar is elders genoeg over te vinden. Overweeg zelf of je handbak of automaat wil. Nog een tip: als er al een trekhaak onder zit, wat heeft eraan gehangen? Ieder weekend een paardentrailer? Of af en toe een fietsendrager?

Verder: de Volkswagen Sharan, is dat een alternatief? @EdK plaatste al een Dacia, ook kwalitatief best aardige wagens (renault) De Lodgy kan ook, is ook een zevenzitter.

De sharan is bijvoorbeeld deze https://www.autotrack.nl/a/volkswagen-sharan-benzine-2012-57713300

Enfin, hangt ook een beetje af van je eisenpakket, natuurlijk....

Laatst bewerkt:

Herperduin

Forumguru
Thanks voor advies!
Sharon, Alhambra is wel een optie maar nog best prijzig voor leeftijd maar volgens mij moet ik maar gaan wennen aan de hoge occasion prijzen. De jogger is wel een optie want zit prima alleen afwerking is van duidelijk minder niveau dan van VAG en ook Renault Espace etc. Prijstechnisch wel moeilijk te verslaan denk ik.

Ik zal hier wel verder gaan om dit topic niet te laten veranderen in mijn zoektocht ;)

Rallye

Forumguru
Ik zit op dit moment ook in Frankrijk (vorige week Le Portel, nu Gueux) en zie juist veel Skoda’s. Voor de vele politiediensten hier lijkt de Kodiaq 1 favoriet.

Ik denk dat wat wij als een “makkelijke omgang” met auto’s zien ook juist een teken van echte armoede kan zijn: gewoon geen geld voor een nieuwe airco, maar wel echt een auto nodig. Arm en plattelandsbewoner bijvoorbeeld - en het platteland kan hier ver van alles vandaan zijn.

EdK

Forumguru
is van duidelijk minder niveau dan van VAG
Ja maar als het om het geluid gaat in de cabine van buiten dan kun je dit relatief goedkoop oplossen door die isolatie matjes te plakken.
En dan heb je ook een stille wagen !
Plus dat je nieuw rijd en met VAG zit je voor veel geld aan een 2e hands met de huidige prijzen .... :pieker:

Bovenaan Onderaan