O2 vs VW Jetta

Ik vind het break model dikwijls mooier, vooral in de kleinere D segment modellen want dan ziet een sedan er gewoon veel te gedrongen uit. Een Volvo S40 of BMW 3 sedan vind ik gewoon lelijk. Bij grote auto's zoals een Audi A6 vind ik de sedan dan weer mooier omdat er dan niet moet geknutseld worden aan de lijn door gebrek aan lengte en een break dan meer een lijkwagen gevoel geeft.
 

sitechris

Donateur
imo hangt het een beetje van de auto af. Een Toyota Avensis sedan van vorige model is bv een spuuglelijke auto. De station verdient echter nog wel het predikaat 'vooruit dan maar'. Audi A6? Veel liever als Avant.

De Mercedes C-klasse vind ik als sedan bv weer mooier. Mondeo vind ik ook als hatchback mooier. En de Fabia als combi? Nee nee nee.

Over de Octavia, ik twijfel tussen de 2 modellen. Vind ze beide best aardig eruit zien. Wat wel positief opvalt van de Octavia. De auto heeft een lange houdbaarheidsdatum qua uiterlijk. Vind het eerste model Octavia II nog steeds een mooie en moderne auto.
 

LenK

Forumguru
Bij de hatch Octavia is het achterportier raam uit verhouding met het voorportier raam

skoda-octavia.jpg


Klopt bij de Jetta wel

02.jpg
 

MarcoO2

Forumguru
Ik ben het met LenK eens dat de Jetta beter scoort qua looks als je kijkt naar de raam/ deurpartij.
 
Alleen een chroom randje en een zwarte B stijl, verder valt het verschil wel mee. Maar als je de 2 foto's bekijkt dan is het voor mij wel duidelijk welke auto mooier is. De jetta wieldopeditie (basis, zoals je ze meestal ziet) of een mooi aangekleede Octavia....
Ik vind de Octavia een veel krachtiger en stoerder uiterlijk hebben.
 
In België heeft zelfs de instapversie altijd 16" alu velgen en chroom, ik vind het een mooie auto die best mag gezien worden.

kal5ac.jpg


Liever een mooi uitgeruste Jetta dan een kale Passat sedan die m.i. totaal uit verhouding is. Maar als ik moet kiezen tussen een Jetta of een Octavia, dan toch zonder twijfel de Octavia.
 

TL@

Forumguru
Ik vind de Jetta in het rood best een mooie auto, maar veel te duur.

De O2 vind ik als HB ook heel mooi (veel mooier dan de break, ook al moest ik zelf een break nemen van de baas, de HB stond niet meer op de lijst, jammer genoeg)

Als het geld niet uitmaakt zou ik moeilijk kunnen kiezen, de Jetta is iets chiquer (mits dik in de opties) maar de O2 HB heeft die handige 5de deur waardoor mijn fiets er makkelijker in kan.
Als het het financiele er dan bij komt, heeft die Jetta geen reden van bestaan meer voor mij.

Om nog even die kuddedieren terug te komen:
break: ja (niet de eigen keuze)
zwart: ja (enige mogelijk kleur met die zwarte stootstrips)
TomTom: nee (wel een Mio Moov omdat ik daar iGO op kan zetten, wat volgens mij beter is dan DomDom)
Senseo: nee (bah koffie, zo'n vies ongezond goedje)
iPod: nee, veel te duur voor iets wat mijn Walkmanphone even goed kan en waar ik geen stomme iTunes voor nodig heb.

Ik ben dus voor 3/5 een kuddedier :-)

Ach ja, ik denk dat het normaal is dat je beïnvloed wordt door je omgeving, anders ben je een kleuzenaar of heel asociaal.
 

Tallguy

Forumguru
Toch maar verplaatst naar "Rij impressies". Deze discussie staat nl los van de techniek, maar eerder het vergelijk tussen 2 auto's.
 
Alleen een chroom randje en een zwarte B stijl, verder valt het verschil wel mee. Maar als je de 2 foto's bekijkt dan is het voor mij wel duidelijk welke auto mooier is. De jetta wieldopeditie (basis, zoals je ze meestal ziet) of een mooi aangekleede Octavia....
Ik vind de Octavia een veel krachtiger en stoerder uiterlijk hebben.

Ben het helemaal met je eens, de Jetta is een mooie verschijning indien niet als basis, maar kan absoluut niet op tegen een Octavia ! Alleen al als je kijkt naar de ruimte. En dan heb je het nog niet eens over de prijs !!
 
Bovenaan Onderaan