O2 vs VW Jetta

Naast Dreverhaven en MarcO2 is er nog een derde deurwaarder die een nieuwe auto mag uitzoeken. Deze collega heeft gekozen voor de VW Jetta 1.4 TSI Comfortline. Een auto die in hetzelfde leasebudget valt, zo rond de € 600,00, als mijn fantastische O2 Combi EAB.

Maar als ik de uitrusting van beide wagens vergelijk wordt mij een ding duidelijk. Skoda biedt value for money!

Een dergelijke keus kan ik niet begrijpen. Los dat ik de typenaam Jetta bijna net zo erg vind als Croma ;) Qua lijnen en uiterlijk kan ik niet zeggen dat die VW mooier is dan de O2. Daarnaast onbeert zij ja, het is een vrouw, xenon verlichting en de fanastische Columbus.

Zijn mensen blijkbaar zo gevoelig dat zij een auto van het merk VW verkiezen boven een Skoda. Of ben ik te rationeel en daarmee gevoelloos?? ;)

Okay, ik overdrijf misschien: de Jetta heeft één punt dat ik erg sjiek vind, namelijk het chroom rondom de zijruiten.
 
Tsjaa... Dat weet ik dus niet (zeker), maar ik vermoed dat hij een redelijke VW-voorkeur heeft en Skoda maar een lower-brand vindt...

Terwijl ik altijd dacht dat mannen zich lieten leiden door ratio en vrouwen door emotie.
 

Captain Hook

Forumguru
Maar als ik de uitrusting van beide wagens vergelijk wordt mij een ding duidelijk. Skoda biedt value for money!
...
Okay, ik overdrijf misschien: de Jetta heeft één punt dat ik erg sjiek vind, namelijk het chroom rondom de zijruiten.
Zo zie je maar.
Sommigen kiezen op uiterlijk, op status, weer anderen puur op praktisch nut.
Ik vind nog steeds de O2 combi ontzettend veel waar voor z'n geld. En in die prijsklasse vind je gewoon niks ruimers!
Dat chroom van de Jetta vind ik trouwens een nadeel. Ik houd niet van glimmertjes. Dus weer een + voor de O2.
 
Zo zie je maar.
Sommigen kiezen op uiterlijk, op status, weer anderen puur op praktisch nut.
Ik vind nog steeds de O2 combi ontzettend veel waar voor z'n geld. En in die prijsklasse vind je gewoon niks ruimers!

Dat chroom van de Jetta vind ik trouwens een nadeel. Ik houd niet van glimmertjes. Dus weer een + voor de O2.

Dreverhaven gaat voor praktisch!
Chroom moet gepoetst worden, dat is dan wel weer een nadeel. De buitenkant van mijn auto is ook vele malen schoner dan het interieur. Voor de buitenkant is immers een mooie oplossing uitgevonden, namelijk de wasstraat. De binnenkant heeft wat arbeidsintensievere zorg nodig en staat daardoor wat minder hoog op mijn prioriteitenlijstje.
 

MarcoO2

Forumguru
Heeft ze hem zelf uitgezocht of haar eega?

Tsjaa... Dat weet ik dus niet (zeker), maar ik vermoed dat hij een redelijke VW-voorkeur heeft en Skoda maar een lower-brand vindt...

Terwijl ik altijd dacht dat mannen zich lieten leiden door ratio en vrouwen door emotie.

Ik heb het er met de betreffende collega over gehad, en zowel zij als haar eega vinden een Skoda.... ja inderdaad, "maar een Skoda". Ach... als je liever een hogere bijtelling hebt dan waar voor je geld moet je dat zeker doen. Want de Jetta is weliswaar even duur in de lease, maar (een stuk) duurder in de bijtelling...

Mannen laten zich leiden door ratio? Ja, in zekere zin wel, maar vergis je niet in het haantjesgedrag... en daar hoort voor sommigen ook een bepaald merkimago bij.

Ik wens onze gezamelijke collega in ieder geval veel rijplezier toe, maar... ik ben blij met mij O2!
 

Bakkertje

Forumguru
Voor de buitenkant is immers een mooie oplossing uitgevonden, namelijk de wasstraat.

Mijn O2 is dan misschien geleased, maar die gaat echt niet door de wasstraat. Zo mooi wordt die buitenkant niet als ie een paar keer door de wasstraat is geweest en dan in de zon staat, dan is het net alsof je auto met een schuurspons gewassen is.

Even on-topic: VW's en ook de Jetta hebben (vind ik) naar mijn idee een mooiere dashboard verlichting en fijnere stoelen. Vooral die stoelen hebben voor mij de keuze tussen een golf Variant en de O2 combi mij erg lastig gemaakt. Daarnaast vind ik de looks van een Jetta/Golf wat meer anno 2008/2009 dan het vorige model Octavia.

Overigens heeft het rationele bij mij ook gewonnen en is het een O2 EAB geworden. Als je een VW aan wilt kleden met alle opties die daar standaard op zitten wordt ie echt heeeeel erg duur.
 

___JC___

Forumguru
Een Jetta is zoooo een saaie nietszeggende auto. Zoiets van: Ik weet echt niet meer wat ik moet rijden dus ik neem maar een Golf met een dikke kont..
:D
 
Mijn O2 is dan misschien geleased, maar die gaat echt niet door de wasstraat. Zo mooi wordt die buitenkant niet als ie een paar keer door de wasstraat is geweest en dan in de zon staat, dan is het net alsof je auto met een schuurspons gewassen is.

Dit kan je vermijden door hem een waxoyl behandeling te geven.
Mijn astra heeft 100000 gelopen en is 4 jaar uit en de lak is nog in showroom staat. De verkoper wou niet geloven dat de auto 4 jaar was en niet opnieuw gespoten is.
 

Psioneer

Actief lid
Ligt vast ook aan de wasstraat. De mijne gaat er vrijwel elke week doorheen en is nog fabrieksnieuw.
 

sitechris

Donateur
ik rijd liever ook een Octavia dan een Jetta. De Octavia is luxer en imo een stuk mooier!

Voordeel van de VW is wel, minder afschrijving.
 

EdK

Forumguru
Hoe was het ook alweer dat de eerste Jetta geproduceert werd jaren geleden ?
Het was een Golf 2 met aangeplakte kofferbak.
En volgens mij vandaag de dag niets meer en niets minder !

Tja en toen werd op bepaald moment de Jetta naam opgeheven en ging men hem Bora noemen. Maart omdat deze naam toch niet zo goed was gekozen is het weer Jetta geworden !

Dus om je collega's te pesten kun je altijd nonchelant zeggen" ach 't is een verlengde golf "
 

breef

Lid
Een vriend van me heeft een 2007 Jetta 1.4 TSI 170pk DSG Sportline, zelf geimporteerd uit Duitsland, full options oa bi-xenon, navi, solardak, full leer, stoelverwarming etc. etc. en dan is het echt een mooie auto! In nederland kost hij dan alleen zo rond de 42.000 euro en in duitsland 18.000
 

nemo

Senior Member
Ik vind de Jetta leuk. Een Golf vind ik ook mooi, maar daar rijden er al zoveel van, dat is voor mij een reden om die niet te nemen. De Jetta daarentegen zie je niet zoveel en ipv een Golf+kont zie ik het als een mini-Passat!
 
Ik heb enkele maanden met een Jetta 1.9TDI gereden vooralleer mijn Octavia Combi 1.9TDI geleverd werd, en ik vond dat een fijne auto maar gewoon te duur. Voor hetzelfde geld van een manueel geschakelde Jetta met stoffen zetels en niet echt veel opties had ik een vrij luxueuze Octavia met DSG. De Jetta had een sportiever rijgedrag en betere zetels, maar slechtere motorisolatie en had last van kraakjes.
De afwerking van het interieur was toch net iets beter, maar het zit eerder in details waar eigenlijk niemand op let en die eerder dienen om een duurdere keuze toch te kunnen verantwoorden. Alleen het dashboardkastje hadden ze bij de O2 echt beter moeten afwerken, dat voelt bij de Jetta erg solide aan en is mooi bekleed met fluweel.
De looks van de Jetta vind ik eigenlijk wel mooi, ik vind het zonder twijfel een mooiere auto dan een Octavia hatchback. De Golf Variant vind ik dan weer lelijker dan de Octavia Combi door die ingezakte kont met spuuglelijke achterlichten.
 

MarcoO2

Forumguru
Ligt vast ook aan de wasstraat. De mijne gaat er vrijwel elke week doorheen en is nog fabrieksnieuw.

Ik heb dezelfde ervaring. Met de lakvriendelijke (textiel)wasstraten van tegenwoordig kun je heel aardig wegkomen. Je betaalt iets meer, maar je auto blijft mooi.

Dreverhaven en MarcoO2, werken jullie voor het zelfde bedrijf?

Yep, hetzelfde bedrijf, en allebei verdelen we onze werkzaamheden over dezelfde twee vestigingen.
 

MarcoO2

Forumguru
Ha ha... dat dacht ik wel... en tegelijk heb ik het vermoeden dat veel forumleden nu denken dat je een notoire wanbetaler bent! :laugh:
 
Bovenaan Onderaan