O2 vs VW Jetta

MarcoO2

Forumguru
ok! persoonlijk houd ik wel van die oranje/ blauwe kleurcombi, maar ja, ik werk er al jaaaaaaaaaaaren mee... dat scheelt! ;)
 

nemo

Senior Member
De kleuren zijn erg herkenbaar. Misschien niet mooi, maar wel goed bedacht door PR!
 

MarcoO2

Forumguru
De kleuren zijn erg herkenbaar. Misschien niet mooi, maar wel goed bedacht door PR!

Dat dacht ik ook altijd, totdat we tijdens de Sail in Amsterdam in een sloep vol klanten en collega's in "bedrijfskleding" werden aangezien voor sporters die gesponsord werden door de Rabobank... ha ha! :D

Maar inderdaad, zeker gezien het feit dat we een landelijk opererende groep zijn, is herkenbaarheid heel belangrijk. En daarin zijn de mannen geslaagd! :xyxthumbs:
 
De looks van de Jetta vind ik eigenlijk wel mooi, ik vind het zonder twijfel een mooiere auto dan een Octavia hatchback.
Foei, ga je schamen!
De HB is juist de mooiste Octavia!!!
(alleen hier in NL kiezen we massaal voor de station, die nauwelijks iets toevoegt aan de HB)
 

LenK

Forumguru
Jetta vs O2 was wmb in evenwicht qua looks. Jetta chiquer door zijn chroomstrips. O2 mooier front.
Maar vandaag een O2 facelift live gezien en nu zou ik als ik moest kiezen toch echt voor de Jetta kiezen. O2 voorkant, die lampen, echt jammer dat ze die zo vernaaid hebben. Achterlichten ook niet echt verbeterd. Alleen de bumpers en gekleurde deurstrips zijn +
 
Foei, ga je schamen!
De HB is juist de mooiste Octavia!!!
(alleen hier in NL kiezen we massaal voor de station, die nauwelijks iets toevoegt aan de HB)

Ieder heeft zijn eigen smaak en ik heb de Combi uitvoering gekozen gewoon voor de looks, de koffer wordt amper gebruikt en ik heb de ruimte absoluut niet nodig. Ik vind een zwarte Jetta echt een mooie auto, maar zeker geen zilvere of een andere lichte kleur.
 

LenK

Forumguru
Stationwagon in de C en D klasse. De meeste bestuurders hebben hem niet nodig, de meesten kopen/leasen hem juist wel. Heeft te maken met smaak, maar vooral met kuddegedrag.
 

KaleFietsbel

Actief lid
Stationwagon in de C en D klasse. De meeste bestuurders hebben hem niet nodig, de meesten kopen/leasen hem juist wel. Heeft te maken met smaak, maar vooral met kuddegedrag.

Dat betwijfel ik. Valt meer in de categorie onbekend maakt onbemind. Ik vind menig auto de eerste paar keren dat ik hem zie niet geweldig, maar als ik hem vaker zie/tegenkom, kan die mening veranderen.
 

___JC___

Forumguru
Stationwagon in de C en D klasse. De meeste bestuurders hebben hem niet nodig, de meesten kopen/leasen hem juist wel. Heeft te maken met smaak, maar vooral met kuddegedrag.

Onzin, een station vind ik gewoon mooier. Kuddegedrag heeft daar niks mee te maken. Ik ken helemaal geen andere mensen met een station. Bij een A6 of Volvo bijvoorbeeld vind ik de stations ook gewoon mooier.
 
Vreemd dat die smaak dan totaal verschilt van land tot land, ik ben namelijk in landen geweest waar bijna alleen HB's rijden en geen stationwagons. Ik denk dat die smaak dus wel degelijk beinvloed wordt door een vorm van kuddegedrag. NL is echt een land waar iedereen denkt dat je een stationwagon nodig hebt om grote dingen mee te terwijl dat in praktijk nooit gebeurd.
 

Captain Hook

Forumguru
Vreemd dat die smaak dan totaal verschilt van land tot land, ik ben namelijk in landen geweest waar bijna alleen HB's rijden en geen stationwagons. Ik denk dat die smaak dus wel degelijk beinvloed wordt door een vorm van kuddegedrag. NL is echt een land waar iedereen denkt dat je een stationwagon nodig hebt om grote dingen mee te terwijl dat in praktijk nooit gebeurd.
Smaken verschillen ongetwijfeld per land, maar praktisch inzicht en gebruik van auto's verschillen ook per land! Ik zal wel een te nuchtere hollander zijn, maar voor mij moet een auto vooral praktisch nut hebben. Wat de buren er van denken zal me echt worst wezen. Ik lach me altijd een deuk als ik anderen zie stunten om allerlei bagage erin te proppen in hun dure 'design'auto. :uitlachen:
Een praktisch ingestelde kaaskop (zoals ikzelf) ga wel degelijk voor die vierkante laadbak van een station. En zeker de O2 combi is een zeer praktische auto! Vrijwel wekelijkse gaan er bij mij spullen in die auto waarvoor ik de achterstoelen platgooi en het enorme gat gebruik om zaken te vervoeren.
Ik heb ooit eens tijdelijk een Volvo V40 (lijkt een stationwagen, maar is het niet!) gereden. Een rampending; helemaal geen ruimte! Ook b.v. een Peugeot 407 station is fors kleiner qua kofferbak. Ditto een Audi A4 Avant. En dan praat je over duidelijke duurdere auto's.

Heb talloze collega's gehad die perse een 'merk' moesten rijden. En bijvoorbeeld een Volvo of Audi kozen. Maar dan hoogst verbaasd in die enorme spelonk keken als ik de achterklep van mijn O2 opengooide.
Tuurlijk zijn er sierlijkere of fraaier vormgegeven auto's. Maar voor dit geld, vind ik de O2 DE oplossing van een transportprobleem. :super:
 

Porettuhcs

Senior Member
Stationwagon in de C en D klasse. De meeste bestuurders hebben hem niet nodig, de meesten kopen/leasen hem juist wel. Heeft te maken met smaak, maar vooral met kuddegedrag.

Nee joh, tis mijn 10e auto en mijn eerste combi en waarom... omdat mijn vrouw en ik de octavia in de station uitvoering het mooiste vinden.. daarom.. oja nog zwart ook ... en ook alleen omdat wij dat mooi vinden...
 

LenK

Forumguru
Oja kleur is ook zo'n kuddegedrag (zilver en zwart). Net als de Senseo, de iPod, de Tomtom, de ..
En ontken het nu maar niet.
 
Bovenaan Onderaan