O2 RS 2.0 TSI tuned by TVS

Thokozanoah

Forumguru
Heeft iemand ervaring met soortgelijke "terugval" in vermogen?
Ik heb het afgelopen jaar de RS meerdere malen op de testbank bij TVS gehad. Elke keer wat uit laten voeren, maar na een meting en enige tijd later valt op dat in soortgelijke setting het vermogen aanzienlijk minder is. Voorbeeld.

Op 6 november de RS laten tunen, resultaat 280 pk en 409 Nm
Op 10 november laten finetunen, auto op de testbank en gaf 264 pk en 413 Nm met dezelfde setting en brandstof als 6 nov. De auto ging weer mee naar huis met 271 pk en 438 Nm.
Onlangs een de CAI laten monteren, auto had bij binnenkomst 259 pk en 428 Nm, bij het verlaten had de auto 271 pk en 443 Nm.
Ik snap er iets van :sterretjes:.......natuurlijk zal de omgevingstemperatuur van invloed zijn.......

Schippersss

Forumguru
Nou dit lijkt me niet juist idd. Vermogen verlies in zo korte tijd is niet goed. Hier moet wat aan de hand zijn. Mijn vermogens zijn na 3 jaar nig steeds het zelfde.

CDK

Forumguru
Brandstof en temperatuur van het blok speelt een rol, bij een blok van 85 graden meet ik 420pk en bij 100 graden 405pk.

Antera

Donateur
hoe ouder een motor word dan verliest ie ook zijn paardjes natuurlijk maar bij jouw wel heel apart met laag beginnen maar wel met een hoger koppel. er zit altijd wel wat verschil in maar zolang je er geen 10 tallen verliest is het goed

koreaan

Forumguru
@Thokozanoah ik vind dit wel apart dat je in een kort tijdsbestek zo'n groot verlies hebt. Ik heb dat nooit ervaren, is de vermogens afname ook merkbaar tijdens het rijden? wat voor benzine tank je? Ik tank minstens 98 + 3 tot 5 liter bio-ethanol. Met warmer weer zul je minder pk's halen vreemde is dat beide metingen in nov waren. Mijn Skoda is in december gemeten op 310 pk en 446 nm (mix 98 +bio + halve tank 102), ik ga in september rollen bij TVS ben benieuwd of er een groot verschil is!

Ook vind ik het vreemd dat met een CAI het vermogen lager ligt dan in eerste instantie 280 pk? Misschien lees ik het verkeerd. Heb jij ook een cat mod laten uitvoeren?

Thokozanoah

Forumguru
De cat. mod. heb ik voor de tuning laten uitvoeren. Het gekke is dat de auto met precies dezelfde setting en brandstof minder vermogen geeft enige dagen cq maanden later, het zal niet aan het ouder worden van het blok liggen, daar zitten hooguit een Laar duizend kilometers tussen.
Maar wel elke keer bij het verlaten van TVS heeft de auto weer meer PK's. In de praktijk voelt de auto nu merkbaar beter aan dan de eerste keer, getallen zeggen niet altijd alles. Het enige wat ze er niet uit krijgen is een licht inhoudend gevoel bij licht accelereren, bv in de 4 bij 50 km half accelereren lijkt het alsof de auto te weinig lucht krijgt. Ik zit eraan te denken om ook een 3" downpipe te laten monteren, evt. een volledig RVS systeem........
Het zal in mijn beleving wel aan externe factoren liggen, de auto geeft geen storing oid.
Dirk van TVS heeft mij wel aangeboden om in de toekomst nog een keer te rollen

Neptukker

Forumguru
Er wordt ook wel beweerd dat zo'n Cold Air Intake vaak te dicht bij het (warme) motorblok zit en dat daar de prestaties onder lijden. Een standaard filter wordt meer gevoed door lucht van buitenaf.

Thokozanoah

Forumguru
Er wordt ook wel beweerd dat zo'n Cold Air Intake vaak te dicht bij het (warme) motorblok zit en dat daar de prestaties onder lijden. Een standaard filter wordt meer gevoed door lucht van buitenaf.
Mijn CAI maakt gebruikt van een stuk origineel luchtfilter, hierdoor krijgt het gewoon de volledige rijwind......

Ps binnenkort wordt de auto door TVS onder handen genomen om het gevoel van inhouden te verhelpen.

Neptukker

Forumguru
Ah, nu zie ik hoe het opgelost is! :thumbsup:
Het zal natuurlijk altijd wel mengen met de warme lucht die van het motorblok afkomt maar oogt als een aardige oplossing.

Thokozanoah

Forumguru
Ah, nu zie ik hoe het opgelost is! :thumbsup:
Het zal natuurlijk altijd wel mengen met de warme lucht die van het motorblok afkomt maar oogt als een aardige oplossing.
Maar de warme lucht valt mee op dat stuk, de turbo zit namelijk achter het blok. De warmte die van het blok af komt wordt tijdens het rijden wel weggeblazen....

Bovenaan Onderaan