[O2] En we rijden.....

Okki

Donateur
Mmm, plaatjes in andere 'post' doen het ineens niet dus dan zo maar
zie verder de fotogalarie

Bijlagen

• 50325-net gehaald.JPG
    50325-net gehaald.JPG
    71,8 KB · Weergaven: 100

Jpoers

Lid
Mooie wagen zal zo ook nog ff in de fotogalerij gaan snuffelen
xyxthumbs.gif
super.gif

Okki

Donateur
Zitten er al op: zie fotogalarij !
(Nou vooruit dan nog maar een keer)

Bijlagen

• 50359-Velgen2.JPG
    50359-Velgen2.JPG
    77,3 KB · Weergaven: 69

Okki

Donateur
Afgelopen vrijdag: baas 1 (rijdt Passat): "Het is gewoon allemaal Volkswagen van binnen ?!?!? Ik snap eigenlijk niet waarom we nog Volkswagen kopen"

Vandaag baas 2 (rijdt A6): "Zo, ruim vak in de armsteun. Oh, links ook nog een bakje. Oh, op het dashboard ook nog. Zo, dashboardkastje valt ook nog mee, ligt bij mij de CD wisselaar in. Goh, dat hebben ze toch beter voor elkaar dan bij Audi"

Iedereen die ik de auto laat zien: dat is toch hetzelfde als een Passat ?? Sjieke auto, zo wat een bak zeg, zo d'as luxe, is dat een Skoda?

Enfin......"we" zijn zeer tevreden
xyxthumbs.gif

BramBam

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Okki</font><hr />

Sjieke auto, zo wat een bak zeg, zo d'as luxe, is dat een Skoda?

[/ QUOTE ]

Dit is inderdaad de "standaard" reactie die ik ook krijg, nadat mensen de auto van dichtbij hebben bekeken. In eerste instantie vragen veel mensen toch nog steeds, waarom je voor een Skoda hebt gekozen.

Jpoers

Lid
Maar das nog gewoon een algemene reactie op skoda, ik hoor dat ook wel eens in vergelijking tot een polo, of een iets oudere golf IV.
471.gif

Skoda is gewoon heel volwassen, mooi gestyled, Voordeliger als VW. Jammer dat de motor, en voornamelijk de snellere achterblijven, maar ook dsg, en meer van die snufjes!
biggthumpdown.gif

VEEJAY

Forumguru
De RS versies zijn toch snel zat?

Iemand die negatief over Skoda is is
1. Heel oud
EN/OF
2. Heeft er nog niet ingezeten/gereden.

Jpoers

Lid
Die RS is zeker snel, maar bij bijvoorbeeld de fabia ontbreekt het aan grotere motoren.
Ook de 1.4tfsi motor moet bij skoda nog steeds achterwege blijven ondanks dat die een touran wel aandrijft.
Ook de grotere 3,2fsi vind je niet terug bij skoda, ondanks dat deze wel binnen de motorruimte en aandrijving zou passen.
Ik vind het gewoon zonde, mag toch?
Hoop ook dat er snel een vlotte versie komt van de Fabia, nog voor het eind van het jaar
baby012.gif

Okki

Donateur
Vandaag uitlaatsierstuk gemonteerd, zie ook fotogalarij voor 2e foto

Bijlagen

• 50739-Afb081.jpg
    50739-Afb081.jpg
    29,1 KB · Weergaven: 42

Okki

Donateur
Voor ZOctavia en andere: hierbij een betere foto m.b.t. de bevestiging

Bijlagen

• 51235-Bumperhoogte.jpg
    51235-Bumperhoogte.jpg
    35,3 KB · Weergaven: 48

Okki

Donateur
en nog een, maar dan lig je wel echt op de straat hoor!

Bijlagen

• 51236-Forum 005.jpg
    51236-Forum 005.jpg
    59 KB · Weergaven: 46

JettaFreak

Actief lid
We hebben een nieuw woord: uitlaatstuk. Ik vind dat dit uitlaatstuk je Skoda niet echt siert. Ben wel erg benieuwd of de automaat je bevalt. Sta dagelijks in de file en zo'n automaat lijkt me wel wat.

Groet,

JettaFreak

Okki

Donateur
Ik vind dat dit uitlaatstuk je Skoda niet echt siert.

Ach ja, ik vind het wel aardig. Kan altijd beter maar het moet ook weer geen halszaak worden. De meeste mensen zien uberhaubt niet dat er een uitlaatSIERstuk op zit, en degene die het zien vinden het wel netjes.

En die automaat....ooit gereden en je wilt nooit meer iets anders. Kost een paar centen extra, maar COMFORT !

Okki

Donateur
En we rijden al wat langer

2 maanden en bijna 4500 km verder. Een kleine opsomming:

- moest even wennen aan de (sport) stoelen, maar zitten nu perfect.
- zag gisteren pas in de achteruitkijkspiegel dat een randje boven de achterklep binnen (waar?) beetje los zat, kwestie van inklikken en klaar was het weer
- automaat schakelt boterzacht, schakelt wel snel op (in 40 al in z'n 5). In de stad gebruik ik daarom vaak de sportstand (hoe raar het ook klinkt) of soms de handmatige schakeling
-verbruik volgens minidot is nu gemiddeld 7.4 ltr per 100 km
-radio/cd melody doet het perfect, hoor bij sommige nummers dingen die ik nog nooit eerder heb gehoord (instrumenten hoor, geen kraken e.d.)
-moet nog een keer langs de dealer voor het achterlicht (zie ander topic bij O2), zal wel goed zijn
-ideaal dat je het knipperlicht met een klein tikje 3x kan laten knipperen
-parrot werkt ook fantastisch
-wat wegligging betreft heb ik het idee dat ik met de O1 (combi) sneller door de bocht kon. De O2 springt achter ook een beetje als er een dwarsrichel in de bocht licht.
-kan weer normaal over verkeersdrempels heen!

Kortom, mij hoor je niet klagen! :xyxthumbs:

sitechris

Donateur
8 maanden onderweg en ruim 22000 kilometer op de teller.

Zaken die me erg bevallen
- Ruimte. Echt enorm lekker zo'n grote kofferbak, zeker als je uit een klein Cliootje bent overgestapt. Ook beenruimte achter is echt meer dan voldoende.
- Comfort: gewoon een lekkere reisauto die ook op hoge snelheid bijzonder stabiel rijdt
- Motorisch: heerlijke dieseltrekkracht, altijd power paraat
- Uitrusting: veel standaarditems die op andere merken een kapitaal kosten
- Kwaliteit/afwerking: ik prijs me gelukkig met mijn Skoda als ik dit vergelijk met bv een Seat. De Octi is echt zeer goed afgewerkt en de gebruikte materialen zijn van hoge standaard.
- Besturing: niet te licht, niet te zwaar. Voor een gewone rijstijl just perfect
- Goede climate control. Koelt lekker snel
- Aanschafkosten Skoda te overzien. Ook onderhoudskosten vooralsnog gering. Nog geen beurtje gehad na 22000 kilometer. Ook kunnen de bandjes nog wel even mee, ondanks de power op de voorwielen
- Verbruik: 1 op 14,5 voor een auto met 170 pk en een zware rechtervoet is niet verkeerd imo.
- Stoelen: lekker Duits hard.
- Versnellingsbak. De auto schakelt niet te zwaar en de verhoudingen zijn lekker sportief afgesteld. Dus lekkere korte versnellinkjes en bruikbare 6e versnelling.

Verder geniet ik van kleine en slimme details op de Octi. Zoals bv de Maxi-dot, het lampje in de buitenspiegels die gaan branden als je de auto openklikt, de parkeersensoren die worden weergegeven op de radio, de uitschuifbare armsteun, de vele bekerhouders etc etc. Je ziet dat er over de auto is nagedacht.

Wat voor verbetering vatbaar is
- Remmen, en dan vooral het gevoel. Je moet hard trappen om hard te vertragen. Blijft wennen. De auto vertraagt overigens prima
- Windgeruis. Rondom de spiegels is best wat geruis te ontwaren
- Motorgeluid onder de 80 km/h. Op de binnenwegen is de Octi niet de stilste, op de snelweg gaat eea overigens prima, met dank aan 6e versnelling
- Topsnelheid, namelijk begrenst op 215 km/h op teller. Irritant......zeker omdat dit vooraf niet verteld is toen ik een roetfilter bestelde. Sterker, ze weten nu niet eens waarom dat is.
- Sound system scoort maar net een voldoende, jammer dat je voor echt goede audio niet bij Skoda terecht kunt.
- Dealer (Skoda Center Utrecht): bij de verkoop al wat kleine missers mbt info over roetfilter (zie vorige opmerking). Ook dat je met een roetfilter een 8-klepper koopt was ze niet bekend. Kleine zaken, maar wel slordig. Customer Service na de aankoop kennen ze niet. Bij 5 willekeurige zaken zou ik worden teruggebeld, 5 keer niet gebeurd. Uiteraard zelf maar gebeld, maar het begint me licht te irriteren inmiddels. Ik hoop dat deze lijn zich niet doortrekt.
- Onderstel verwerkt korte richels met wat moeite.
- Krakende bestuurdersstoel

Al met al is de balans zeker positief te noemen, de pluspunten wegen een stuk zwaarder als de minpunten.

Bovenaan Onderaan