Over de 7 duizend
Over de 7 duizend: kleine opsomming wat in vergelijk met het vorige bericht opvalt:
Moet alleen nog wennen aan het schakelen van de automaat na een bocht, wellicht trap ik het gas iets te vlot in (voor de bocht)
Na de bocht schakelt de automaat dan naar 3, loopt op in toeren, zakt weer terug, loopt weer op en schakelt (display, je voelt niets) naar 5 zo lijkt het.
Waarschijnlijk loopt-ie zo snel door z'n 4 heen dat de display dit niet aangeeft en het lijkt alsof je met een slippende koppeling rijdt (is natuurlijk deels ook zo met een conventionele automaat)
Vind de automaat soms wel iets te snel schakelen, zet hem daarom regelmatig ook in de sportstand, met name in de stad!
Als ik de airco op de koudste stand zet (handmatige airco) lijkt die minder koud dan in mijn vorige O1. Als ik vervolgens de knop naar de middenstand draai (omhoog, staat dan op 22 graden) lijkt er weinig verschil. Draai ik de knop dan een kwart verder (zeg maar op 3 uur) is er nog weinig verschil. Draai ik hem dan door dan komt er ineens superwarme lucht uit. M.a.w. de koeling is m.i. slecht te doseren.
Ook komt er (en ja, ik heb er eerder bij iemand anders een grapje over gemaakt, sorry) bij het starten altijd warme lucht uit de roosters. Het lijkt wel of de lucht eerst uit het motorcompartiment wordt gehaald.
Dit alles was bij de O1 niet het geval
Achterbankvergrendeling kraakt dat het een lieve lust is.
Middenconsole kraakt ook (voornamelijk bij warm weer), al los gehad, soort siliconenvet tussen gedaan, viltje tussen gedaan.....nog geen effect! Jammer....wellicht dat het komt dat de auto voor de rest zo stil is.
Auto heeft (veel) meer last van dwarsrichels dan de O1.