[O2] En we rijden.....

___JC___

Forumguru
- Topsnelheid, namelijk begrenst op 215 km/h op teller. Irritant......zeker omdat dit vooraf niet verteld is toen ik een roetfilter bestelde. Sterker, ze weten nu niet eens waarom dat is.

Dat meen je niet, wat een raar verhaal zeg. Ik haal zonder filter met gemak 230 op de teller.
 

ad5000

Actief lid
Dat meen je niet, wat een raar verhaal zeg. Ik haal zonder filter met gemak 230 op de teller.

Is geen raar verhaal, daarboven zal het roetfilter wellicht defect kunnen raken...

Tsja waarom neem je overigens een roetfilter als je dit door het chippen eigenlijk weer overbodig maakt...neem dan lekker geen filter (heb je gelijk 16 kleppen)...

Ik wil zeker niet de moraalridder uithangen, maar ik zie er geen nut in.
Mijn 105 gefilterde pekaa's gaan hard genoeg voor wat we nog in dit land mogen (en kunnen).
 

sitechris

Donateur
1) Er is mij nooit verteld dat de versie met roetfilter een 8-klepper is. Ik wist niet dat er 2 versies waren van de 2.0 TDI. Had de dealer best mogen vertellen.
2) Er is mij nooit verteld dat bij tuning toch een soort reserve moest worden ingebouwd en dat dit gevolgen heeft voor de topsnelheid. Ook bij Abt (tuner) is hier niets van bekend. Ik heb met Abt Duitsland hierover contact gehad. Met Pon in contact treden is uberhaupt onmogelijk, zucht.
3) De tuning werkt prima (buiten de begrenzing). Er is niks mee om je auto wat sneller te maken, dat verhoogt het rijplezier. En ik rijd nog wel eens over de Autobahn, dan is veel vermogen prima. En ook in NL rijd ik wel eens harder dan toegestaan, ook dan is wat extra vermogen lekker. Niet iedereen rijdt standaard 120.

Ik neem de slechte communicatie van Skoda overigens wel mee als ik over 2 jaar een nieuwe auto ga kopen. Skoda heeft schijnbaar nog weinig ervaring met mensen die een snelle auto kopen, want de informatievoorziening is echt belabberd. Ook als ik bv vraag waarom ze die begrenzing erop hebben, weten ze dat gewoon niet. Als ze het je al vertellen, terugbellen doen ze niet. Nu moet ik overal zelf achteraanjagen. Ergerlijk....
 

Okki

Donateur
Over de 7 duizend

Over de 7 duizend: kleine opsomming wat in vergelijk met het vorige bericht opvalt:

Moet alleen nog wennen aan het schakelen van de automaat na een bocht, wellicht trap ik het gas iets te vlot in (voor de bocht)
Na de bocht schakelt de automaat dan naar 3, loopt op in toeren, zakt weer terug, loopt weer op en schakelt (display, je voelt niets) naar 5 zo lijkt het.
Waarschijnlijk loopt-ie zo snel door z'n 4 heen dat de display dit niet aangeeft en het lijkt alsof je met een slippende koppeling rijdt (is natuurlijk deels ook zo met een conventionele automaat)

Vind de automaat soms wel iets te snel schakelen, zet hem daarom regelmatig ook in de sportstand, met name in de stad!


Als ik de airco op de koudste stand zet (handmatige airco) lijkt die minder koud dan in mijn vorige O1. Als ik vervolgens de knop naar de middenstand draai (omhoog, staat dan op 22 graden) lijkt er weinig verschil. Draai ik de knop dan een kwart verder (zeg maar op 3 uur) is er nog weinig verschil. Draai ik hem dan door dan komt er ineens superwarme lucht uit. M.a.w. de koeling is m.i. slecht te doseren.

Ook komt er (en ja, ik heb er eerder bij iemand anders een grapje over gemaakt, sorry) bij het starten altijd warme lucht uit de roosters. Het lijkt wel of de lucht eerst uit het motorcompartiment wordt gehaald.

Dit alles was bij de O1 niet het geval

Achterbankvergrendeling kraakt dat het een lieve lust is.
Middenconsole kraakt ook (voornamelijk bij warm weer), al los gehad, soort siliconenvet tussen gedaan, viltje tussen gedaan.....nog geen effect! Jammer....wellicht dat het komt dat de auto voor de rest zo stil is.

Auto heeft (veel) meer last van dwarsrichels dan de O1.
 

Okki

Donateur
En we zijn 1 jaar (en 26000 km)

Zo, de auto is thans 1 jaar in het bezit. Weinig spectaculairs te melden, wel een paar kleine (bekende) zaken.
  • Vanaf een paar weken geleden hoor ik nu ook een soort plastic getik bij de luchtroosters.
  • Bestuursstoel kraakt soms, als je hem een tandje naar voren of achter doet is het weer weg.
  • Middel console kraakt soms (bij versnellingskeuze hendel).
Positief:
  • Ruitenwissers die automatisch op de interval gaan als je bij bijv. een verkeerslicht stilstaat.
  • Ruitenwisser achter die automatisch aangaat als je de versnelling in de achteruit zet.
  • Ruimte
  • Zitcomfort (sportstoelen, een aanrader)
  • Geluid van de Melody radio/cd speler.
Negatief:

Eigenlijk niets, behalve dat ik achterin een 12volt aansluiting mis (of sigaretten aansteker) voor de DVD speler van mijn dochter. Waarom dit in de combi wel zit en in de hatchback niet is mij een raadsel!

De achterklep is zachtjes in aanraking geweest met een betonnen keerwand (eigen schuld). Paar kleine krasjes erop, zal bij de eerstvolgende beurt er waarschijnlijk een chromen strip op laten zetten (en wellicht gelijk ook onder de achterlichten)

Voor het navigatiesysteem laat ik in het bakje op het dashboard een 12 volt aansluiting maken, en ik ga proberen een wegklapbare steun te maken van metaal ipv. het houten/plastic geknutsel wat er nu in zit.

:xyxthumbs:
 

Jager

Actief lid
Zeer tevreden rijder dus! :)
Wat betreft de 12v aansluiting achtering, verbaasde mijzelf er ook over dat het niet bij de hatchback zit.
De dealer heeft het voor mij erin gezet voor aflevering, misschien ook meteen doen als ze toch je dashboard open slopen om 12v in het bakje bovenop te maken?
 

Okki

Donateur
Ja, dat is een handige tip. Kunnen ze wellicht aan de achterkant van de middenconsole maken. Thanks!
 

Han

Lid
Zo, de auto is thans 1 jaar in het bezit. Weinig spectaculairs te melden, wel een paar kleine (bekende) zaken.
  • Vanaf een paar weken geleden hoor ik nu ook een soort plastic getik bij de luchtroosters.
:xyxthumbs:

Bij mij (VW polo nog 5 weekjes) gebeurt dat ook wel eens, dan zit er een (gedroogd) blaadje in de ventilatie. Meestal is dit opgelost met de ventilatie een aantal keer afwisselend op 0 en 4 te zetten.
 

Okki

Donateur
Dit is geen blaadjes gerammel. Het is een bekende O2 kwaal. Heeft iets met de regelunit te maken. Had er voorheen nooit last van, nu wel (net na de garantie natuurlijk!)
 
Dit is geen blaadjes gerammel. Het is een bekende O2 kwaal. Heeft iets met de regelunit te maken. Had er voorheen nooit last van, nu wel (net na de garantie natuurlijk!)

Ik heb nu ook zoiets: het klinkt wel als blaadjesgeritsel overigens. Maar: als het nog wel garantie geweest was, zou er dan iets aan gedaan zijn en zo ja wat? (want ik heb nog meer dan een jaar garantie, dus ...)
 

Okki

Donateur
Moet je even zoeken in het O2 forum. Volgens mij iets met de regel unit die de kleppen bediend. Soms ook software update of stappenmotor. Bij de een help het en bij de andere niet. De ene dealer weet het wel en de andere niet. Kortom.....je moet er maar aan wennen.

Overigens hoor ik het alleen als ik net ben weggereden en gelijk weer in de file sta. Als je gewoon kan doorrijden hoor ik het in ieder geval niet. Maar ja, je gaat steeds meer op geluidjes letten. Zo kraakte vandaag met de zon in de auto (warrrrumm!) de plastik omkleding van de stuurkolom.
 

Okki

Donateur
30.000 km

Wat een waardeloze auto zeg. 30.000 km beurt....moeten er 2 nieuwe ruitenwissers op! En dat al na 1 jaar en 3 maanden ! ;)
 
Ruitenwissers worden slechts 1 jaar gegarandeerd door Skoda. Heb jij blijkbaar superwissers dat ze al 3 maanden langer mee gaan :)
 
De ruitenwissers op mijn Golf V zijn al 3 jaar niet vervangen en is ook nog niet nodig volgens de dealer, die dingen doen het perfect en zijn 100% identiek aan de Skoda O2 wissers. Mooi toch :D
 
Bovenaan Onderaan