Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

Dennis Nijholt

Forumguru
Hmm Wesley een groot aantal van de dingen die je hier opnoemt heb ik al

Zoals licht aan tijdens regen
Wegrijden deuren op slot ( anti hyjack)
Geluid bij openen en sluiten (heb ik uitstaan)
Verbruik per 100km
Automatisch alarmlichten bij noodstop
Sfeerverlichting kunnen aanpassen
Visueel parkeersensoren in navi
Coming home/leaving verlichting
Ramen dicht en spiegels inklappen bij afsluiten

Schakeladvies niet nodig zoekt die dsg maar uit maar kan zien in maxidot in welke versnelling hij staat en welke mode de D of S stand of handmatig
 

CDK

Forumguru
@Dennis, zal eens gaan navragen of de spiegels ook kunnen inklappen / ramen ook sluiten bij afsluiten van mijn S2.... Heb Kessy waar ik erg blij mee ben, maar voor deze dingen moet ik toch altijd weer mijn sleutel opzoeken....
 

leonpard

Actief lid
ik zat ff deze VAGCOM topics door te kijken. Maar er staat nog geen lijstje van o3 mods? Misschien ook leuk die te verzamelen. Ik gok dat de VAGCOM codes niet meer overeenkomen met een g6(golf6) of o2 maar wel met de g7?


- Led achterlichten standaard aan met dagrijverlichting LED voor

Ik rij momenteel nog in een Audi A3 Sportback van 2010 en mijn dealer heeft alle mogelijkheden geprobeerd om de achterlichten samen met de dagrijverlichting LED te laten branden, dat bleek niet mogelijk!

Wat de dealer wel voor mij heeft uitgeschakeld, is het automatisch openen en sluiten van de ramen als je de knoppen op de sleutel lang indrukt. Ik kwam s'morgens bij mijn auto, alle ramen stonden open en er stond enkele centimeters regenwater in de auto. Waarschijnlijk heeft de sleutel in mijn broekzak knel gezeten!

Heeft de O3 deze raamfunctie ook???
 

adjego

Actief lid
Ik rij momenteel nog in een Audi A3 Sportback van 2010 en mijn dealer heeft alle mogelijkheden geprobeerd om de achterlichten samen met de dagrijverlichting LED te laten branden, dat bleek niet mogelijk!


Toch jammer van die dealer, want dit is wel degelijk mogelijk...;)
 

Dennis Nijholt

Forumguru
Dennis, ik wist niet dat je met een vliegtuig reed.. :laugh:

Volgens de vrouw hoeven we alleen de vleugels nog maar te monteren...maar ja het is wat het is een anti hyjack systeem. Om zoals in Zuid Afrika en Brazilië nog wel eens gebeurd dat je bij een stoplicht je auto wordt uitgesleurd en ze je auto meenemen
 

Canon-Eye

Forumguru
dat je bij een stoplicht je auto wordt uitgesleurd en ze je auto meenemen
De gemiddelde Skoda zullen ze niet zo snel op die manier meenemen, maar ze gokken ze er misschien wel op dat er een tas met laptop (of in mijn geval: fotospullen) op de achterbank ligt, en da's al vervelend genoeg...

Overigens zijn er in NL maar een paar (stads)gebieden waar ik hem uit voorzorg op slot wil hebben en dat doe ik dan wel gewoon met het centrale knopje.
 

Antera

Donateur
@Dennis, zal eens gaan navragen of de spiegels ook kunnen inklappen / ramen ook sluiten bij afsluiten van mijn S2.... Heb Kessy waar ik erg blij mee ben, maar voor deze dingen moet ik toch altijd weer mijn sleutel opzoeken....


Kan helaas niet. Stom genoeg is dit op een of andere manieren bij de meeste modellen niet mogelijk. Tegenwoordig wel aanpasbaar in een Audi v.a. +/- 2010. Op slotknop vast houden kan je wel de ramen mee dicht doen en openen maar de spiegels geven geen reactie

De 24ste heb ik een O3 onder de laptop en dan zal ik die eens gaan spitten om te kijken wat we ermee kunnen doen al zal het denk ik niet veel verschillen me de golf 6 of 7 ( deze laatste helaas ook nog niet onder de laptop gehad)

Opties zoals eerder genoemt:

Zoals licht aan tijdens regen ( alleen met regensensor)
Wegrijden deuren op slot ( anti hyjack) (kan op elke auto en vermoedelijk ook via MFD indien aanwezig)
Geluid bij openen en sluiten (heb ik uitstaan) ( alleen moet OEM alarm)
Verbruik per 100km ( in MFD zelf instelbaar)
Automatisch alarmlichten bij noodstop
Sfeerverlichting kunnen aanpassen
Visueel parkeersensoren in navi
Coming home/leaving verlichting
Ramen dicht en spiegels inklappen bij afsluiten ( ramen dicht via comfortsluiting. Spiegels betwijfel ik)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Flem_nl

Forumguru
De 24ste heb ik een O3 onder de laptop en dan zal ik die eens gaan spitten om te kijken wat we ermee kunnen doen al zal het denk ik niet veel verschillen me de golf 6 of 7 ( deze laatste helaas ook nog niet onder de laptop gehad)

Hoor graag wat je hebt kunnen ontdekken als Dennis is langs geweest over 2 weken. Woon bij jou om de hoek en kan dan de 2e week van september rechtstreeks vanuit het Minervum naar jou door rijden....:D
 

MaRco2

Forumguru
Ja als je fabrieksaf DRL hebt, zijn het idd niet de mistlampen die branden maar de kleintjes ernaast. Als je het dan toch op je wagen wilt, zal er idd mistlampen (50% gedimd) en stadslichten aan geactiveerd zijn. Maar dat zal toch met behulp van VAG gebeurd zijn en niet fabrieksaf. Dus.. eigenlijk ook niet straat-legaal :pieker:

LEDs onderin de koplampen = DRL.
 

MaRco2

Forumguru
Het schijnt dat de DVD speler van de Columbus een beveiliging heeft bij het afspelen tijdens het rijden (begrijpelijk), dit schijnt te deactiveren te zijn dat het wel werkt (passagier of bij een muziek DVD en gewoon navischerm zichtbaar).

Ik ben wel benieuwd of het zielige geluidje bij (de)activeren van het alarm bij openen/sluiten ook een wat stoerder geluidje kan krijgen. Vanmiddag aangezet, maar het geluidje is wat iel.

En de achterlichten (LED) gelijk branden met de LED DRL.
 

Antera

Donateur
piepje kan niet stoerder helaas. Is stndaard alarm piepje en geloof mij is hard zat. Zeker voor de buren snachts

Achterlichten aan met de DRL niet mogelijk

dvd vrijschakelen kan maar niet met VCDS
 

MaRco2

Forumguru
Het geluidje is (te) subtiel. Is echt een piepje, is bij wijze van spreken niet harder dan het geluid van het sluiten van de cpv sloten.

Buren zijn geen probleem hier.:D

Wel jammer van de achterlichtkoppeling.
 
@antera: Kan je de DVD niet vrijschakelen middels VCDS? Hoe dan wel, met van die moeilijke apparaatjes ertussen?
 

Flem_nl

Forumguru
piepje kan niet stoerder helaas. Is stndaard alarm piepje en geloof mij is hard zat. Zeker voor de buren snachts

Achterlichten aan met de DRL niet mogelijk

dvd vrijschakelen kan maar niet met VCDS

Ik meen toch echt al een paar ik langs heb zien komen op het forum dat de Led achterlampen incm de DRl mogelijk is!!
 
Bovenaan Onderaan