Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

CDK

Forumguru
ik heb'm ook als snelkoppeling op m'n iMac staan, nu nog een RossTech kabel en helaas een Windows note/netbook aanschaffen.

greetz Corné
 

thekawa

Forumguru
ik zat ff deze VAGCOM topics door te kijken. Maar er staat nog geen lijstje van o3 mods? Misschien ook leuk die te verzamelen. Ik gok dat de VAGCOM codes niet meer overeenkomen met een g6(golf6) of o2 maar wel met de g7?

Opties waar ik me wel voor zou interesseren zijn;
- mistlampen bochtenverlichting uit (vind ik persoonlijk cheap staan als je al xenon hebt)
- Led achterlichten standaard aan met dagrijverlichting LED voor
- automatisch inklappen spiegels bij afsluiten (of is dit bij skoda standaard...?)
- panoramadak automatisch dicht bij afsluiten (of is dit ook al zo :) is zelfde dak als superb combi neem ik aan)
- needle swipe bij starten

spiegel kantelen bij inparkeren, ik las daar voor de superb en o2 voor dat dit alleen werkt met mem-stoelen? bij mn golf6 werkte dit wel. Ik had ook gezien dat er dan een andere motortje rechts in de spiegel zit? lijkt me dus sterk om met vagcode te fixse... (vond persoonlijk top om de velgen te spare!)
 

Noord26

Forumguru
Mistlampen als bochtverlichting uit zetten gaat niet werken. Dat is onderdeel van het uitgebreide AFS pakket van Xenon. Overigens werkt dat voortreffelijk. Ze gaan ook aan als je de auto in zijn achteruit zet en stiekem geeft dat op krappe plaatsen dan voortreffelijk zicht.

Inkappen van je spiegels doe je door even de knop sluiten ingedrukt te houden, idem voor je pano-dak. En die laatste gaat automatisch toch dicht als je regensensor een detectie maakt.
 

thekawa

Forumguru
Mistlampen als bochtverlichting uit zetten gaat niet werken. Dat is onderdeel van het uitgebreide AFS pakket van Xenon. Overigens werkt dat voortreffelijk. Ze gaan ook aan als je de auto in zijn achteruit zet en stiekem geeft dat op krappe plaatsen dan voortreffelijk zicht.

Inkappen van je spiegels doe je door even de knop sluiten ingedrukt te houden, idem voor je pano-dak. En die laatste gaat automatisch toch dicht als je regensensor een detectie maakt.

ah nice.
ik las net ook dat de g7 personen ook al wishlists hebben, echter schijnt hiervoor VCDS 12.x voor gemaakt te worden. Die is nog in ontwikkeling/beta...

needle swipe, is dat standaard op de 02 en s2? 2 collega's van me met die autos hebben het. Wel dezelfde dealer geleverd, dus zou die anders het ingesteld hebben...
 

mkmons

Actief lid
(...)
- Led achterlichten standaard aan met dagrijverlichting LED voor
(...)


Dat vind ik zelf ook buitengewoon nuttig, maar als ik mij niet vergis is het niet toegestaan dat je achterlichten branden in combinatie met je dagrijverlichting. Bizarre regel, maar dat terzijde...
 

Altos

Banned
De elektrisch inklapbare spiegels klappen open bij sleutel in contact en klappen in als je de auto afsluit. De knop hoeft hierbij niet langer ingedrukt te worden.
 

dirkkroneman

Forumguru
Dat vind ik zelf ook buitengewoon nuttig, maar als ik mij niet vergis is het niet toegestaan dat je achterlichten branden in combinatie met je dagrijverlichting. Bizarre regel, maar dat terzijde...
Klopt, dan is het geen dagrijverlichting meer. Dan heb je gewoon je mistlampen aan staan (met stadslicht) dat is dan ook de enige manier voor de politie om te 'controleren' of je dagrijverlichting voert, of mistlampen.
 

Joske

Forumguru
Ja als je fabrieksaf DRL hebt, zijn het idd niet de mistlampen die branden maar de kleintjes ernaast. Als je het dan toch op je wagen wilt, zal er idd mistlampen (50% gedimd) en stadslichten aan geactiveerd zijn. Maar dat zal toch met behulp van VAG gebeurd zijn en niet fabrieksaf. Dus.. eigenlijk ook niet straat-legaal :pieker:
 

Antera

Donateur
Mistlampen als bochtverlichting uit zetten gaat niet werken. Dat is onderdeel van het uitgebreide AFS pakket van Xenon. Overigens werkt dat voortreffelijk. Ze gaan ook aan als je de auto in zijn achteruit zet en stiekem geeft dat op krappe plaatsen dan voortreffelijk zicht.

Inkappen van je spiegels doe je door even de knop sluiten ingedrukt te houden, idem voor je pano-dak. En die laatste gaat automatisch toch dicht als je regensensor een detectie maakt.

Dat is niet helemaal waar. Kan je gewoon uit zetten afzonderlijk.

Dak gaat alleen dicht als je de wisserhendel in de interval stand hebt staan. Dat is wel belangrijk anders functioneerd te regensensor niet in rust
 

Canon-Eye

Forumguru
maar als ik mij niet vergis is het niet toegestaan dat je achterlichten branden in combinatie met je dagrijverlichting.
Je vergist je hierin wel.
DRL mag formeel niet branden in combinatie met andere verlichting aan de voorzijde. Achterlichten zitten doorgaans niet aan de voorzijde, dus die mogen wel.

Probleem - althans bij mijn Fabia GL - is, dat de achterlichten alleen kunnen branden samen met de parkeerlichten (abusievelijk ook wel 'stadslichten' genoemd) aan de voorzijde. Maar dat neem ik voor lief - brandende achterlichten is voor mij simpelweg een eis.
 

adjego

Actief lid
Dat is niet helemaal waar. Kan je gewoon uit zetten afzonderlijk.

Dak gaat alleen dicht als je de wisserhendel in de interval stand hebt staan. Dat is wel belangrijk anders functioneerd te regensensor niet in rust


Volgens mij is de enigste eis daarvoor dat de optie in het MFA is geactiveerd. Ik heb dit echt al honderden keren geactiveerd voor vw golf's en geen een keer moest de wisserhendel op de interval stand staan. Dit werkte altijd ongeacht de stand van de schakelaar!
 

Wesly

Senior Member
Is het mogelijk om offline, dus bijv met een uit de auto gedownload bestand, een beetje te spelen om te kijken welke vagcom aanpassingen gedaan kunnen worden?
 
Bovenaan Onderaan