Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

Tuulster

Forumguru
Ik ben nog niet zo ver gegaan maar ik wilde kijken of de bekabeling er al ligt. je moet in ieder geval het glas ook vervangen dit is nu een reflector dus je zult de modules van voor moeten kopen om achter te plaatsen. als de kabel er echter niet al ligt moet die ook nog getrokken worden......

Ik ga er op een onbewaakt ogenblik een reflectortje uithalen, eens kijken.....

• Leuk
Waarderingen: EHS

Ome Peek

Actief lid
Rijd nu ruim twee weken in de SIII. Alles bevalt prima, op één klein dingetje na:

Tussen de 2000 en 2500 toeren ervaar ik SOMS een brom vanuit het dashboard. Een soort trilling die zich ongeveer één op de vier ritten voordoet. Duidelijk te horen bij accelereren en aangezien ik op de snelweg vrijwel altijd in dit toerengebied rijd op cruise control, is dit behoorlijk vervelend. Omdat het zich niet altijd voordoet, ben ik nog niet bij de dealer geweest want als ik daar aankom zul je net zien dat het zich niet openbaart. Ik heb overal op het dashboard geklopt en gevoeld, maar kan zelf niets vinden. Ik heb het vermoeden dat het ergens onder de centrale Canton speaker (die boven op het dashboard zit) vandaan komt, dus diep "in" het dash. Maar het is lastig luisteren als je ook op de weg moet letten. Airco aan/uit of harder/zachter heeft geen effect. Heeft iemand ditzelfde probleem of wellicht tips waarmee ik verder kan?

tritus

Senior Member
Ik heb ook last van een resonantie in het dashboard. Voornamelijk bij een koude auto of wanneer hij warm is bij flink accelereren. Heb er al meer over gehoord en zal dit bij de garage melden tijdens de eerste beurt. Geloof dat de Passat daar ook last van heeft.

Tuulster

Forumguru
Ik heb ook, af en toe, een "brom" maar dan voor mijn gevoel links onder/naast mijn stuur. Geen idee wat het is. Ik vermoed een kabel of kabelboom die ergens onder het dashboard ligt te brommen.
Alle eigen spullen die het zouden kunnen veroorzaken al eens weggehaald maar hij blijft er zitten en net als bij jou soms wel soms niet.
Heel irritant..... Leg maar eens uit aan de dealer....en natuurlijk hoor je het niet bij een rondje rijden met de monteur....

Giant

Forumguru
We hebben de eerste dagen met mist achter de rug en je ziet meteen weer lieden die met het inschakelen van de verlichting op stand 'automatisch' hun eigen verstand klaarblijkelijk synchroon daaraan op 'uitgeschakeld' zetten:banghead:. Heerlijk met voor dagrijverlichting en achter (dus) geen verlichting in de mist. Hoe link wil je rijden? Ik heb gelezen dat het bij nieuwe auto's sinds kort verplicht is bij dagrijverlichting voor ook de achterverlichting mee te laten branden. Wie o wie van de gelukkigen die al een S3 rijdt kan me vertellen of dat ook bij de S3 het geval is?

Verder ben ik benieuwd hoe de dagrijverlichting voor zich standaard gedraagt bij ingeschakeld dimlicht (in mijn geval xenon, Ambition Business Line met smart light assist en dus met oplichtende wimpers). Ik heb begrepen dat je dit gedrag kunt beïnvloeden met VAGCOM? Heeft iemand dat toevallig al laten doen en kan daar een foto van op het forum komen? Ik speel namelijk met de gedachte de dagrijverlichting 100% vermogen mee te laten schakelen met dimlicht aan bij levering van de auto, maar ik ben best wel benieuwd hoe dat er in het donker dan wel met daglicht uitziet.:thinking:

Tuulster

Forumguru
Bij ingeschakeld dimlicht gaat de dagrij ledbalk een stuk minder fel branden maar blijft wel aan.
Heb ik in een etalageruit uitgeprobeerd :D

esther

Forumguru
Ik heb bijna de eerste 8000km erop zitten met mijn S3...... Echt een super auto, ben er dik tervreden mee!!!!
Krijg ook leuke reacties over de kleur, de vorm, grote kofferbak etc etc.
Zelfs mannelijke collega's vinden het een " gave bak". Kwijlende zwagers en neven....
En veel bekijks op de weg......vooral in de file....het fileflirten gaat prima met de S3 :bloemen::bloemen::bloemen:
Alle technische commentaren laat ik aan andere forumleden over.....daar heb ik eeeeeeecht geen verstand van :pardon:

Tassin

Forumguru
@esther Ga recht voor je wagen staan, 5x naar links rond je as draaien, dan 6x naar rechts rond je as draaien, vervolgens 10 push-ups en 20 sit-ups. :D

Kijk nu naar je binnenspiegel. Als je een camera hebt, zou je die duidelijk moeten zien zitten in de zwarte zone rond de binnenspiegel.

esther

Forumguru
@esther Ga recht voor je wagen staan, 5x naar links rond je as draaien, dan 6x naar rechts rond je as draaien, vervolgens 10 push-ups en 20 sit-ups. :D

Kijk nu naar je binnenspiegel. Als je een camera hebt, zou je die duidelijk moeten zien zitten in de zwarte zone rond de binnenspiegel.
Hahahahahahahaha.......dat is zware ochtendgymnastiek....en dat voor een camera!!!
Ga straks mijn best doen :tegek::tegek::tegek:
Mocht er geen camera in zitten.....kan ik dan eventueel een nieuwe binnenspiegel laten monteren......moet kunne toch of is dit vrouwenlogica:cheer::cheer:

Antera

Donateur
@esther als je de volgende bak aan de binnenzijde hebt zitten dan heb je een camera"

8u9ehasa.jpg

Mocht je dit niet hebben dan is dit niet even in te bouwen. Kost een nieuwe voorruit en de bekabeling en de camera en dan nog de nodige programmeerwerken. Zal redelijk in de papieren gaan lopen

Bovenaan Onderaan