Zo, gisteren terug gekomen vanuit Zuid Frankrijk, een ritje van 1400km wat erg lekker ging.
's Nachts vertrokken om 1:30 uur en om 14:30 weer thuis.
Inmiddels staat er na twee weken 3500 km op de teller dus hij is goed ingereden!
Tot nu toe alleen maar lof over de nieuwe Superb. Gisteren op de autobahn wel iets vreemds gehoord, boven de 160 km/h suist er iets bij de rechter voor portier. Heel irritant, daar moet de dealer nog maar even naar kijken. Ik kon zelf echter niks vinden.
Ik had natuurlijk vanuit mijn vakantie bestemming al een stukje geschreven over de eerste ervaringen maar hier nog kort een paar dingen:
- ACC: Ge-wel-dig! Geen goede verhalen over gehoord en dat komt misschien omdat eerdere generaties van ACC niet goed werkten, deze wel!
- Amundsen: Werkt prima! Scherm is groot genoeg. In mijn 508SW zat 6", deze is 6,5", prima! Android Auto kort uitgeprobeerd. Werkt wel aardig maar weer niet of ik het vaak ga gebruiken. DAB+ werkt goed, goed geluid echter in Frankrijk niet kunnen gebruiken want daar hebben ze het (nog) niet.
- Xenon: ik merkte op de snelweg dat de afstelling van de verlichting niet optimaal was. Komt natuurlijk omdat de auto zwaar beladen was achterin. Xenon stelt vanzelf de hoogte in maar was hierin iets te enthausiast naar mijn mening, de afstelling had iets hoger gemogen wat mij betreft. Ik heb nog niet ervaren hoe het is met een lege kofferbak.
- De 1.6TDI 120pk motor: Kan er mee door, een snelheidsmonster is het niet. Top snelheid +/- 205km/h. In de bergen met volle belading en drie personen wel even terug schakelen op de autobaan. Verder prima en voor nederlandse autosnelwegen prima.
- Interieur verlichting: in de Ambition BL alleen bij de voeten maar niet in het plafond. Een domper wat mij betreft. Moet wat mij betreft in dit segment standaard erin en niet optioneel alleen verkrijgbaar bij een Style. Zelfs mij O2 had het erin. De S2 ook standaard en mijn vorige 508SW had het ook. Gewoon één of twee licht schijnende ledjes in het plafond voor een klein beetje licht in het interieur.
- Onderstel: Ik heb niet gespeeld met de DCC opties tijdens mijn korte testrit dus ik weet het verschil niet. Mijn mening is dat het standaard onderstel prima is. Lekker comfy voor lange ritten. Bonken heb ik niks van gemerkt.
- Auto Hold: De auto zet automatisch de rem erop zodra je stil staat. Ook op hellingen dus ik weet niet wat het verschil nu moet zijn met het Hill Hold Systeem, geen idee. Het werkt wel fijn overigens!
- De ruimte: gi-gan-tisch! Wat een kofferbak, enorm! Je blijft maar laden, geen probleem. Ik zie nu nog weinig toegevoegde waarde voor de Combi uitvoering eerlijk gezegd.
Er is nog veel meer te vertellen maar conclusie is: gewoon een heerlijke wagen voor lange comfortabele ritten. Voor kilometer vreters zoals ondergetekende dus perfect!
Oh en bij deze de beloofde foto's!