Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

Giant

Forumguru
Oplichtende wimpers alleen i.c.m. Smart Light Assist?

Als je onderstaand filmpje bekijkt ontstaat de indruk dat de wimpers in de koplampunits alleen oplichten bij ingeschakelde Smart Light Assist. Klopt dat?
Ik weet niet meer waar ik het op internet gezien heb, maar ik heb ook gezien dat de L-vormige dagrij verlichting afzwakt wanneer de wimpers ook mee verlicht worden. Weet iemand hoe de verschillende modi functioneren?

superbia

Forumguru
Als dat zo is dan maakt business grey een grotere kans, lava blue vind ik er overigens ook wel fris uitzien
De stoffen Style bekleding ziet er ook netjes uit, dat valt me niet tegen.

BobTheFish

Actief lid
antraciet pegasus is alleen voor de L&K uitvoering:

Dit heb ik ook van mijn dealer (A-point) te horen gekregen:

Bob,

De Pegasus antraciet zijn helaas niet af fabriek te leveren (ook exclusief voor de L&K).

Alleen de "gewone" Pegasus zijn af fabriek te bestellen.

Als dit wel kan dan hoor ik graag waar dat wel kan!! De antraciete varianten hebben namelijk mijn voorkeur..

tritus

Senior Member
Hmmmm.... heb de superb toch echt incl. antraciet velgen besteld bij garage de waal. Ze stonden inderdaad niet in het computersysteem, maar dit is volgens de dealer alsnog opgelost.

Rolandd

Actief lid
Goed lezen dat ik het me voor de S3 afvraag. Tot nu toe vanuit Skoda nog geen gegevens gezien dat alles multilink zou zijn. Ik mag het hopen van wel.
Die Autoweek gegevens zijn mooi maar laat eerst Skoda maar komen met dat soort gegevens

Gegevens nu wel officieel bekend, volgens de PDF brochure op de Skoda site:

Vorderachse McPherson-Federbeine mit Dreiecksquerlenkern und Torsionsstabilisator
Hinterachse Mehrlenker-Hinterachse mit Längs- und Querlenkern, Torsionsstabilisator

BobTheFish

Actief lid

Cool!

Wel apart dat in de duitste accessoire lijst de pegasus en phoenix velgen helemaal niet staan!

In de brochure staat wel dit bij het L&K stukje:

Die serienmäßigen 18"-Leichtmetallfelgen
Pegasus in Anthrazit (obere Abb.) oder die
optionalen 19"-Leichtmetallfelgen Phoenix in
Anthrazit glanzgedreht steigern die Attraktivität
der Ausstattungslinie Laurin & Klement
noch einmal.

@tritus: super dat de waal dit wel heeft weten te regelen.

Laatst bewerkt:
Zelf heb ik m'n oog laten vallen op de 1.6 HDI Style Businessline met als extra een open dak en led interieur.
Nu ik diverse tests heb gelezen en gehoord twijfel ik toch of de 1.6 HDI wel sterk genoeg is voor een auto van dit formaat. Ik rijd nu een Volvo S80 T6 uit 1999 met 272 pk, dus ik ben wel verwend en begrijp dat dit appels met peren vergelijken is. De andere optie is de 2.0 HDI te kiezen, maar dan zou het de Ambition Businessline worden zonder extra optie's zoals open dak, Canton geluidsinstallatie en Columbus Navigatie :(

Een erg moeilijke keuze, vooral omdat de dealer waar ik ga proefrijden alleen de 2.0 HDI krijgt.

• Leuk
Waarderingen: EHS

EHS

Actief lid
Zelf heb ik m'n oog laten vallen op de 1.6 HDI Style Businessline met als extra een open dak en led interieur.
Nu ik diverse tests heb gelezen en gehoord twijfel ik toch of de 1.6 HDI wel sterk genoeg is voor een auto van dit formaat. Ik rijd nu een Volvo S80 T6 uit 1999 met 272 pk, dus ik ben wel verwend en begrijp dat dit appels met peren vergelijken is. De andere optie is de 2.0 HDI te kiezen, maar dan zou het de Ambition Businessline worden zonder extra optie's zoals open dak, Canton geluidsinstallatie en Columbus Navigatie :(

Een erg moeilijke keuze, vooral omdat de dealer waar ik ga proefrijden alleen de 2.0 HDI krijgt.

Ken het dilema.....
Ik ben voor de opties gegaan, maar is persoonlijk.

Tuulster

Forumguru
Ik ook! :D

ik rij nu in een Superb 1.6 TDI van 105 PK. Ik rij heel erg veel kilometers en kan je vertellen dat de 120PK echt wel genoeg is om met het verkeer mee te komen en zeer comfortabel te cruisen is over de wegen.

Wat ik natuurlijk niet kan inschatten;:arghh: Hoe zwaar is je voet?? :D.
120Pk trekt geen klinkers uit de straat en een stoplichtsprint hoef je (meestal) ook niet aan te gaan.... maar ja......:arghh:

Keuzes!:dankje:

Ga anders eens een rondje rijden met de Passat TDI 120Pk, andere auto maar wel dezelfde motor, heb ik ook gedaan.:thumbsup:

Altos

Banned
Overigens vond ik het Canton systeem in de Superb dit weekend zéér overtuigend! Zou voor mij een no-brainer zijn als ik in de markt was voor deze auto. (Helaas kan ik een paar klasses lager shoppen deze weken, ook leuk maar wel zuur om te weten wat je NIET kan hebben hahaha)

Ik rij nu ook de 1.6 105 Pk versie en dat is ook geen racemonster. De 120 PK die ik nu "krijg" zal ook geen scheurijzer zijn, maar als je een motorfiets gewend bent, is iedere auto (die ik kan betalen) een beetje mat.
Overigens kreeg ik pas weer een verzoek voor 214 euro contributie uit Leeuwarden, dus gaat die 1.6 105pk hard zat...

peterrapid

Forumguru
Eerlijk waar de 2.0 is een heel aangename diesel waar je toch een redelijk sprintje kan met trekken, na de 1.6 105pk te hebben gereden en nu de 2.0 184pk geef ik graag enkele opties op om met de 2.0 te kunnen rondrijden

Bovenaan Onderaan