Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

tritus

Senior Member
Ik heb hem ook begin mei besteld en heb te horen gekregen dat de productie gepland staat op week 28.

De dealer had al een aantal productie plaatsen gereserveerd, en daar heb ik er 1 van. Misschien dat het daar mee te maken heeft?

EHS

Actief lid
Zijn er hier meer mensen die bij de 1e 50 bestellingen zitten en vip kaarten gekregen hebben voor de start van de tour in Utrecht?

BobTheFish

Actief lid
Ik heb hem ook begin mei besteld en heb te horen gekregen dat de productie gepland staat op week 28.

De dealer had al een aantal productie plaatsen gereserveerd, en daar heb ik er 1 van. Misschien dat het daar mee te maken heeft?

Net even gebeld met de dealer...er is een voorproductie in de weken 25 t/m 28 en betreft een vast model (waarschijnlijk de 2.0 TDI in een bepaalde uitvoering en kleur) dit zijn de demo auto's en een aantal auto's voor klanten...

Je hebt dus geluk...de rest moet wachten tot de 'normale' productie start...

@EHS: Volgens de dealer zou ik daar ook bij moeten zitten, maar nog niets gehoord...zou volgende week iets moeten horen.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EHS
Nou, na al dat positieve nieuws heb ik me maar eens aangemeld op dit forum. Rijd nu een Citroën C5 Tourer 2.0 benzine en overweeg de stap naar de auto op de profielfoto; Superb BL 1.6 TDI Ambition, Business Grey, Sunset, Stratos en LED achter. Was zeer enthousiast over de Passat Variant 1.6 TDI maar kreeg het financiële plaatje niet rond bij werkgever (koop, geen lease). Maar volgens mij is de Superb een prima alternatief. Toch?

Tsja, ik zal de vraag maar niet op de VW-site stellen.......

Wat is jullie ervaring met 1.6 TDI in zo'n grote wagen? Komt dat nog een beetje vooruit? Heb nog geen ervaring met die motor.
Ik lees nergens iets over de extra optie LED achter. Terwijl dat overal op de foto staat maar niet standaard geleverd wordt op de Ambition. Geen liefhebbers voor?
Sunset lijkt me handig, maar oogt wel erg donker. De ramen zijn standaard al getint. Ik twijfel....
Zijn Stratos 17" velgen te klein voor zo'n wagen? Ik lees over minimaal 18" maar die platte banden zijn toch fors duurder?
Dat Business Grey oogt als grijs-blauw. Heeft iemand die kleur "live" gezien? Ik neig nl. naar blauw of een afgeleide daarvan. Het standaard metaal blauw op de Superb oogt vrij licht. Klopt dat?

andrehj

Forumguru
17" is een mooie maat voor een S3, voor een 1.6 TDI kan zelfs 16" ook nog prima, al wordt dan wang van de band dan wel wat hoger.
18" is idd duurder, minder comfortabel, gevoeliger voor stoeprandschade en geeft een iets hoger verbruik.
En een 1.6 TDI kan in een S3 prima. In de S2 was er ook al goed mee te leven, en de S3 1.6 TDI is volgens de specs 59 kg lichter, dus dat zal best goedkomen.
Sunset vind ik ook niks, veel handiger (met kleine kinderen) zijn de rolgordijntjes in de achterdeuren, maar die zullen wel weer door Pon in een veel te duur pakket worden gestopt.
Nog een nadeel van sunset is dat het niet goed werkt i.c.m. automatisch dimmende buitenspiegels. De sensor in de binnenspiegel vangt door de sunset nl. veel minder licht op, en laat daardoor de buitenspiegels veel minder dimmen.

fastpeter

Forumguru
Beste Allemaal,

Na weer 1,5 jaar super tevreden met de skoda RS TDI rond te rijden hebben we toch besloten om te gaan voor de SuperB III

Dit omdat ik toch graag weer meer vermogen wilde hebben aangezien we een redelijk snel auto verleden hebben, en mede omdat door werk verandering een diesel niet echt meer nodig is al hoe wel met de km die we maken is dat brake even tegen over een benzine , je moet het vermogen en het koppel van de RS TDI niet vergeten.

Onze auto zal ergens einde jaar te koop staan bij de dealer aangezien de levering superB zoals besteld tot op heden Okt,Nov,Dec zal zijn dat weten ze nu nog niet van de top modellen.

De RS is een nieuw staat met nu 33000 km op de teller , verlaagd en hagel nieuwe banden, in de tijd van levering nieuwe superB zal het +- 40000 zijn.
De Rs is full option het enige wat er niet op zit is een schuifdak en trekhaak de rest elke optie. + verlaagd door onze forum guru verlaging Mark / Antera

Tja en welke is het geworden.

Het is de SuperB L&K 4x4 280 PK TFSI met full option (geen trekhaak) de rest alles want zelfs de L&K is niet helemaal compleet, zoals camera , ACC, Zonnedak etc.
Maar hij is wel goedkoper (compleet geconfigureerd) dan de zakelijke lijn (meer korting)

Kleur tot nu toe Brilant Zilver met 19 inch anthracite Phoenix en Bruin leer
Het is dus even wachten maar we zitten goed in de RS weet zeker dat de SuperB met de 280pk 4x4 en DCC onderstel goed stuurt en veel grip zoals ik lees en de acceleratie test video hier op de site tot 260 is al prima maar na een chip kuur ga je zo naar de 360 PK !!

De dealers in het land hebben maar een beperkt (zeer) aantal auto's te bestellen geloof maar minder dan 500 SuperB en daar zit de combi al bij deze zal snel volgen de dealers hebben hem al in het echt gezien (niet gereden)

Mijn dealer krijgt er in juni 5 binnen veel 1.6 en 2,0 TDI en 1.4 TSI , vreemd is dat de 220 PK versie benzine hier nog niet leverbaar is en in duitsland wel maar daar is de 280 PK versie er nog niet ??.

Bijlagen

• SuperB 4x4 TFSI 280 PK L&K.jpg
    SuperB 4x4 TFSI 280 PK L&K.jpg
    181,3 KB · Weergaven: 50

Tuulster

Forumguru
Wow, gefeliciteerd man! top configuratie! :cheer::cheer:

Wat gaat je geduld op de proef gesteld worden ondanks je RS, reken maar van Yes!!:jaja:

andrehj

Forumguru
@Corné de Kluijver : Ik koop mijn auto om in te rijden, niet voor de buren. Bovendien staat de maat 215/55r17 hem prima. Hier een plaatje van een Passat op dezelfde maat. Plak er een Skoda-logo op, en je weet hoe het ongeveer op een Skoda zal staan:
2015-Volkswagen-Passat-Diesel-Saloon-Diesel-1.6-TDI-SE-Business-4dr-DSG-in-Harvard-Blue-Metallic-at-Listers-Volkswagen-Coventry.jpg

Bovenaan Onderaan