Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

Bakkertje

Forumguru
Mooie afweging @Oenoud en begrijp het niet verkeerd, de Superb is en blijft een dijk van een auto!
Mijn vorige Superb had een waarde van 33700 vs 39600 nu voor de Passat, dan zit er wel het nodige verschil tussen de twee uitvoeringen. Sommige pleiten voor de S2, andere voor de Passat. Doorslaggevend waren voor mij het niet opnieuw 4 jaar in "dezelfde" auto te willen rijden, daarnaast heeft de Passat ACC en het nieuwe infotainment systeem en beduidend betere audio aan boord. Dat laatste is voor mij toch best belangrijk als muziek liefhebber.

Maar als je het vergelijk gaat maken tussen de S3 en de nieuwe Passat dan wint de S3 met gemak. (en daar heb ik persoonlijk stiekem toch wel last van, mede door de problemen met de Passat)
Kortom mijn volgende wordt gewoon weer een Skoda ;)

• Leuk
Waarderingen: CDK

NewO3

Forumguru
Een mens moet altijd wat te wensen overhouden ...
Over ACC gesproken, mn O3 koste net geen 39K en toch had ik bewust niet voor ACC gekozen. Dacht gebruik CC nooit en ACC heeft meer toegevoegde waarde bij DSG. (Heb 2.0 TDI 6-handbak, 20 % bijt) Nu denk ik achteraf, had het ff helemaal afgemaakt met ACC en FA. Luxe probleem ;)

Bakkertje

Forumguru
@Corné de Kluijver goed idee! Ik zal het eens in de groep gooien, maar mevrouw bakkertje maak ik er sowieso niet blij mee, die was blij dat de kogel eindelijk door de kerk was en dan zou het circus opnieuw beginnen ;)
Vanmiddag eerst maar eens naar de dealer met de passat, windruis (links 4 dB meer dan rechts), koppelinggeluid en onderstel herrie maar eens laten horen aan een monteur.

• Leuk

Frank C

Forumguru
Een mens moet altijd wat te wensen overhouden ...
Over ACC gesproken, mn O3 koste net geen 39K en toch had ik bewust niet voor ACC gekozen. Dacht gebruik CC nooit en ACC heeft meer toegevoegde waarde bij DSG. (Heb 2.0 TDI 6-handbak, 20 % bijt) Nu denk ik achteraf, had het ff helemaal afgemaakt met ACC en FA. Luxe probleem ;)

Heel herkenbaar!

Tuulster

Forumguru
Nou ik ben er uit :yeehaa: (Nou maar hopen dat het binnen het Lease budget past) :D:D:D

Superb III 1.6 TDI (120 PK) Bussinesline Style Handgeschakeld

Met de volgende opties:
  • Metallic Lak: Quarz Grey
  • 19 inch Phoenix velgen
  • Zwart lederen interieur
  • Geventileerde voorstoelen
  • Sunset
  • Panoramisch kanteldak
  • Full led
  • Verlagingspakket
In Duitsland zijn de opties ongeveer even duur als bij ons....
Ik kom dan op de, voor mijn gevoel, alleszins redelijke prijs van € 40.770,-

Nu nog een half jaartje kilometers vreten met mijn huidige Sub:thumbsup:

SUP_LI_EXT_DAY_F6F6_SHANGHAI_0016.jpg

Octavia32

Forumguru
'Het is gewoon een prachtige auto, nou moet ik zeggen dat ik bij de superb beide modellen mooi vind (combi en Sedan) mijn voorkeur gaat absoluut uit naar de sedan.

Daarin vindt ik een sedan sportiever dan een combi met alle respect voor de combi rijders.

Morgen nog maar wat foto's maken.

rickvandevelde

Senior Member
Als ik vergelijk en ik zet de passat edition R 1.6 tdi dsg naast de superb3 style businessline 1.6 tdi dsg om te vergelijken scheelt de prijs niet zoveel.
€ 41.690 t.o.v € 39.290
€ 2.400 verschil en dan heeft de passat ook nog het active info display en alcantara/leder en acc.
Ik vind dit geen wereldschokkend verschil!
Het lijkt mij meer een smaak kwestie voor welke auto je kiest.
Ik vind de superb3 als sedan er overigens wel top uitzien.

Dewinteb

Actief lid
Pfff, ben aan de beurt voor een nieuwe leasewagen, en heb vooral kofferruimte nodig, dus nu een s2 combi. Een 2e keer S2 combi zou kunnen, of een o3 combi, of toch de nieuwe s3hb, twijfel hoe (on)handig een hb is bij volle belading(dagelijks).... Luxeprobleem....

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    195,4 KB · Weergaven: 43

Bakkertje

Forumguru
@rickvandevelde de passat mist dan nog:
- Elektrische stoelverstelling met geheugen
- Voetenruimteverlichting achterin
- Kessy
- Parkeerassistent
- etc..

Trust me, de Superb is echt veel rijker uitgerust dan de Passat (zelfs in business R uitvoering).
Maar mocht je graag een Passat willen, ik weet er nog 1 voor je :deuk:
1.6 TDI Highline met executive pakket en trekhaak (catalogus 39.600) :D

Bakkertje

Forumguru
Pfff, ben aan de beurt voor een nieuwe leasewagen, en heb vooral kofferruimte nodig, dus nu een s2 combi. Een 2e keer S2 combi zou kunnen, of een o3 combi, of toch de nieuwe s3hb, twijfel hoe (on)handig een hb is bij volle belading(dagelijks).... Luxeprobleem....

Gewoon een style business bestellen dan heb je kessy met virtual pedal (voet onder de bumper door en de klep gaat elektrisch open. :thumbsup:

rickvandevelde

Senior Member
@Bakkertje: keyless entry zit ook op de passat.
Met geheugen op de elektrische stoelen heb je wel een punt!
Het R-line pakket op de passat ziet er ook wel gaaf uit (vind ik)
Ik blijf erbij dat het verschil niet erg groot is...

De leaseprijs van de passat was overigens verrassend laag.
Als leaserijder is voor mij een verschil van € 5.000,- in bijtelling ongeveer € 50,- per maand.
Leaserijders moeten sowieso niet zeuren over de bijtelling, dit is een schijntje van de kosten voor een vergelijkbare auto prive kopen en onderhouden.
Voorheen reed ik vergelijkbare auto's prive, kosten hiervoor zijn minimaal factor 2

Ik had de tijd niet om te wachten op de superb3 combi, misschien had ik deze wel gekozen i.p.v de nu bestelde passat edition R 1.6 dsg combi met wat extraatjes.
Over 3 weken maar kijken of het bestellen van de passat een goede keuze is geweest.

Laatst bewerkt:

Bakkertje

Forumguru
@rickvandevelde De passat heeft echt geen kessy, wel een startknop inderdaad maar geen volledige kessy met virtual pedal zoals de S3. Daarvoor zul je de easy open optie bij moeten bestellen. Evenals de inklapbare spiegels, verlichting in de achterdeuren en in de voetenruimte achterin (mag je bij VW het ambient pakket voor bestellen).
Maar inderdaad het leasebedrag van de Passat is dermate laag dat je er niet echt omheen kunt en vooral niet te vergeten het active info display zit standaard in de business R edition en dat is echt gaaf! (en die heb ik nog niet als optie in de S3 gezien)

• Leuk

Tuulster

Forumguru
Ik vermoed dat de leaseprijzen wel mee gaan vallen. Is met de huidige ook het geval.

Ik denk zelfs dat deze versie in verhouding nog aantrekkelijker is voor de leasemaatschappijen.

Antera

Donateur
Erg dikke auto moet ik zeggen. ben benieuwd in RL hoe die zal zijn en de laptop staat alweer te trappelen of hier nog nieuwere snufjes zijn :jaja:

Bovenaan Onderaan