Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

EHS

Actief lid
Ook ik heb hem gister Live kunnen bekijken en ben "om". Verkopers wisten te vertellen dat er vrijdag een update komt van de prijslijst met meer opties.
Zijn er mensen die info hebben m.b.t. levertijden van de auto als je volgende week direct bestelling doet?
 

gbbosma

Forumguru
Hoe was de kwaliteitsindruk en gebruikte materialen mn interieur? Kon je die vergelijken met de Passat?
Vond de kwaliteit niet minder dan de Passat. Zelf vind ik het interieur van de Suberb mooier. Maar ja dat is smaak. Nogmaals, de Suberb vond ik een goede kwaliteits indruk geven. Mooie materialen zijn er gebruikt.
 

plaza

Forumguru
Helemaal mee eens , Corne , heb gisteren de auto live mogen zien en voelen op de Rai , wat een geweldig mooie auto is het geworden.
Weet niet of dit keer de combi gaat winnen qua uiterlijk , moet hij goed zijn best gaan doen......:)
Zeer mooie materialen gebruikt , super mooi design , hoorde veel mensen zeggen dat het evengoed model van Audi of Bmw had kunnen zijn.
 

Bakkertje

Forumguru
Net nog eens de oude impresss teruggekeken in dit draadje en die van autobild lijkt toch wel erg veel op het uiteindelijke model. Toch grappig dat ie ook zo geworden is:-)
 

MennoW

Forumguru
Ik hoop dat die voor 2016 hier op de stoep staat :D
met mijn huidige trap ik ca. 7000 km per maand, km stand nu 135.000
dat zou betekenen dat die oktober / november er uit moet :jaja:

dat wordt dan Superb deel 3 voor mij
 

Dewinteb

Actief lid
Ik ben een poging aan het ondernemen de S3 te gaan bestellen, gisteren een dag na de Rai al een telefoontje gehad van de dealer(op de Rai gegevens door een beursdame laten noteren) ben erg blij met de snelle respons, de meest recente prijs/optielijst staat op de site(juni2015).

Leaseprijzen worden verwacht binnen 2weken, offerte maken bij de dealer is nog niet mogelijk daar de opties en prijzen nog steeds binnenkomen/veranderen. Op Skoda.nl is ook zichtbaar in de prijslijst wat de invloed is van wielen(inch) op bijtelling.

En voor nu fingers crossed dat t gaat lukken
 
Ik heb de Superb bekeken op de AutoRAI en vond het vooral qua exterieur een erg mooie auto! Wat mij gelijk opviel was dat de deurgrepen hetzelfde eruit zagen als die van de Fabia. Ze zagen echter niet hetzelfde eruit, maar het materiaal was ook hetzelfde. Ik had verwacht dat het chroom zou zijn, maar het was helaas plastic, beetje jammer :pardon:
 
Hij staat bij mij ook op de shortlist op 1! (lijstje is nog maar 1) Gisteren op de RAI is de beslissing gevallen. Hopelijk komt Athlon een beetje snel met de leaseprijzen.
 

RobinPaardekam

Actief lid
Zou fijn zijn als men hier wil delen wanneer de leasemaatschappijen in staat zijn om offertes te maken voor de nieuwe Superb. Ik ben er ook zeker van dat ik wederom voor de Superb ga (dit keer de hatch, ik rijd nu 4 jaar in de combi) maar de leasemaatschappij heeft de prijzen nog niet in de offerte-software zitten en dus moet ik nog geduld hebben met bestellen. Ik houd dit topic dan maar goed in de gaten.

http://www.skodaforum.nl/forum/media/superb-autorai-2015.1744/
 
Laatst bewerkt:

EHS

Actief lid
Ik zit te wachten op de prijslijst met extra opties. Die zou vandaag uitkomen (auto zou vanaf vandaag ook bestelbaar zijn bij de dealers).
 

Tuulster

Forumguru
Ik loop vandaag van Passat naar Superb heen en weer op de RAI en kan werkelijk geen enkele reden (los van het prachtige digitale dashboard in de Passat) verzinnen om niet voor de Superb te kiezen.......:pieker:. :thumbsup:. :yeehaa:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Bakkertje

Forumguru
Op basis van de huidige prijslijsten (dit kan natuurlijk zomaar veranderen) heeft de Passat nog wel een paar voordelen t.o.v. de Superb. Adaptieve cruise control is er zo een bijvoorbeeld, het al eerder genoemde active info display, en in business R uitvoering liggen de prijzen vrij dicht bij elkaar.

Maar de verschillen zijn marginaal en dan is de praktische bruikbaarheid dan wellicht toch weer doorslaggevend. En je hebt natuurlijk nog mensen die merk gevoelig zijn. Wij als Skodarijders weten allang dat dat de grootste onzin is, maar goed zie een Audi rijder maar eens achter het stuur van een Skoda te krijgen.. ;)

Overigens stap ik aan het eind van de middag met veel genoegen achter het stuur van mijn Passat die ik ook alweer ruim 6000 km bestuurd heb. Neemt niet weg dat als ik nu een auto uit zou mogen zoeken ik niet meer voor deze uitvoering zou gaan (high line met executive pakket). Dan wordt het een Business R uitvoering van de Passat of een Style business Superb, ik gok dan toch die laatste :D
 
Bovenaan Onderaan