Nieuwe software

Tallguy

Forumguru
Wel alles goed backuppen en die ook controleren voordat je iets doet he? :winkie:

Maar ik heb alle vertrouwen in je...'t is tot nu toe altijd goed gegaan, dus..alleen de kou kan je nog parten spelen :koffie:
 

Exciter

Administrator
dit is mijn plan zo ongeveer:

1. Forum sluiten. 5 minuten
2. Backup database. 45 minuten
3. Backup bestanden. 15 minuten
4. Upload nieuwe bestanden. 20 minuten
5. Doorlopen upgrade script. 20 minuten
6. Controle op werking. 30 minuten
7. Aanpassen tekortkomingen. En daar kan ik geen tijd bij zeggen. Is wel eens in 5 minuten gefixt geweesd, maar als er een grote verandering plaatsvind in de code, kan het ook uren in beslag nemen. Vooral het zoeken, waar de verandering is geweesd en hoe je dat kan rechtbreien is mestal tijdrovend. Hopelijk gaan we deze stap passeren/kort houden.
8. Openen forums. 5 minuten

Over het algemeen gaan de update's van vB goed, zelf met de plugins van derden.
Bij deze major release wordt echter al gewaarschuwd, dat zwaar aangepaste sites wel problemen kunnen geven. Wij zijn maar gemiddeld aangepast. We zien wel, waar het schip strandt....
 
Hey,

even een kleine opmerking :) Ik zou het best wel tof vinden indien de admin dit ziet zitten natuurlijk dat we een shoutbox krijgen, kwestie van een beetje te kunnen chatten met andere leden :)

Mvg,

Tom
 

Falcon

Donateur
Maak dan even een nieuw topic aan als je wilt Tomskii... dan kunnen we het daar even over hebben.
 
Waar zet ik dit best onder? want hier in nieuws kan ik dat niet als ik me niet vergis :)

EDIT: Gevonden, bij suggesties wss :)
 

nomad

Senior Member
Misschien een idee om gelijk het user infraction deel in gebruik te nemen ?
Is een heel mooi middel tegen al het offtopic gebabbel. Wij gebruiken het ook en de gebruikers zijn bijzonder snel opgevoed zo.

Daarnaast zou ik ook van de diverse subforums de postcount disablen. Alleen posts tellen in de fora waar het ertoe doet.
 

cvegreen

Forumguru
Schakel die counter dan maar helemaal uit . Ook belachelijk dat de teller in enkele topic's tellen en elders niet . Ik ben er namelijk toch niet mee bezig hoeveel posts ik heb . Wasmachineman heeft er mij attent op gemaakt dat ik bijna guru was . Ik heb eerst nog goed moeten denken wat hij bedoelde met nog 35 . Ik zou het helemaal niet erg vinden als ik geen teller meer had .
 

Gieliovd

Forumguru
Tja... sommige mensen houden zich enorm bezig met het getalletje. Ik weet nog wel, een paar jaar geleden heb ik behoorlijke ruzie gehad op het forum en via de PB omdat ik volgens betreffend lid te veel zou posten.

Ik had het hierna voor een heel aantal maanden helemaal gehad met het forum.

Mij interesseert dat getalletje helemaal niets.

Dat user infraction gebeuren is een interessante functie voor het forum. Toch krijg ik dan weer heel erg het politie gevoel. Oei, ik moet oppassen wat ik zeg want voor je het weet heb ik een "boete".

Maar als het goed geïmplementeerd wordt dan geloof ik er wel in. Ik zelf val denk ik reuze mee qua ongewenst off topic reageren dus veel problemen heb ik er niet mee. Althans, dat dénk ik dan maar.
 

Falcon

Donateur
Ja die userfraction teller lijkt mij eerder ook iets wat gauw richting een userirritation teller gaat worden. Maar goed wij zullen het gauw gaan zien...

Heelveel succes met de update Exciter.. en bedankt voor het ingestoken geld.
 

MarcoO2

Forumguru
Het user infraction-gebeuren lijkt mij, mits er zorgvuldig mee wordt omgegaan, een mooi middel om de site een beetje te houden zoals we het graag willen.

En die teller? Ach, ik ben een cijferman, maar als die teller weg gaat lig ik er geen seconde wakker van. Leuk om te hebben, zolang je er maar niet om gaat posten...

Voor de rest: succes, mannen, daar achter de schermen!
 

Falcon

Donateur

Had ik al gedaan ;)

Ik zie dit meer als iets voor een groter forum met meer actieve leden per dag dan die nu op het Skodaforum (rond de 300 a 400) aanwezig zijn.

Het informele en minder strenge maakt dit forum tot het nu is.. en ik ben zo bang dat het allemaal mooie hulpmiddelen zijn voor de modjes, maar dat dit geen pluspunt gaat worden voor de gebruikers.

En voor de duidelijkheid, dan bedoel ik niet dat ze niet op vingers getikt moeten worden.. maar zo'n systeem is statisch en zegt op een harde manier.. "Hey jij doet iets fout, volgens ons!".. ipv "Falcon, zou je misschien de volgende keer daar even rekening mee willen houden?"..

Komt in mijn ogen heel erg anders over.

Maar goed dat ligt dus volledig aan de implementatie van dit hulpmiddel voor de modjes.
 

Wasmachineman

Forumguru
Schakel die counter dan maar helemaal uit . Ook belachelijk dat de teller in enkele topic's tellen en elders niet . Ik ben er namelijk toch niet mee bezig hoeveel posts ik heb . Wasmachineman heeft er mij attent op gemaakt dat ik bijna guru was . Ik heb eerst nog goed moeten denken wat hij bedoelde met nog 35 . Ik zou het helemaal niet erg vinden als ik geen teller meer had .


Ik stuurde Chris inderdaad een PM of Visitor Message dat hij de eerste belgische guru zou worden.
Met een :smirk:.....
We zullen wel zien hoe dit bevalt voor ons allen. Ik vind dit hele forum tot nu toe heel leuk en informatief. Ik was een erge off topic poster soms. Ik sla dan iets door en dat is vervelend voor anderen. Inmiddels (2 weken ??) een stuk minder, vind ik zelf. Ik wil niemand tot last zijn.
Succes met het verder perfectioneren van dit forum, Moderators.
 

Exciter

Administrator
Een man, die zijn foutje kan toegeven en ook zijn consequenties trekt, dat is een man met ballen.:worshippy:
 

Steve

Senior Member
Exciter ik ben benieuwd hoe een en ander gaat verlopen.
Ik heb zelf de Suite aangeschaft en vannacht is 4.0.1 alweer uitgekomen met 200 bugfixes.
Nu las ik ook dat 4.0.2 over 2 a 3 weken alweer uitkomt.

Waar je zeker op moet letten bij een upgrade is dat je alle hacks en mods uitschakeld (aanbevolen door vbulletin) voordat je de boel gaat uploaden/upgraden.
Anders zouden bepaalde dingen niet helemaal lekker kunnen gaan werken begreep ik.

Heb je een test site waar je eerst de upgrade gaat uitvoeren ?

Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen aangezien ikzelf ook binnenkort naar VB4 ga.
 

Pasqual

Forumleiding
Administrator
Ik heb zelf de Suite aangeschaft en vannacht is 4.0.1 alweer uitgekomen met 200 bugfixes.
Nu las ik ook dat 4.0.2 over 2 a 3 weken alweer uitkomt.

Ook ik stond te popelen om de nieuwe versie in gebruik te nemen, maar inderdaad gezien het aantal bugs en de klachtenregen op vbulletin.com, wachten we hier voorlopig nog maar even mee. ;)

Roman, mocht je nog hulp nodig hebben, dan roep je maar! :D
 
Ook ik stond te popelen om de nieuwe versie in gebruik te nemen, maar inderdaad gezien het aantal bugs en de klachtenregen op vbulletin.com, wachten we hier voorlopig nog maar even mee. ;)

Roman, mocht je nog hulp nodig hebben, dan roep je maar! :D

Nog even geduld en dan zijn jullie wss wel klaar voor vbulletin als die 2 bugfixes dan uitkomen :D
 
Bovenaan Onderaan