Nieuwe software

Exciter

Administrator
Zojuist heb ik een nieuwe versie van het forum software aangeschaft.
Voor de nieuwsgierigen - weer eens 122 euro in het forum gestoken.

Dus, zodra het geld in engeland is aangekomen, gaan wij hier upgraden naar vBulletin 4.0

Ben erg benieuwd.............
 

LenK

Forumguru
Ben benieuwd. Ik vind de huidige software versie al erg goed.
Een major release zal toch flink wat nieuws moeten brengen.
 

Exciter

Administrator
Zoals de forumguru's weten, wordt hier meestal diep in de nacht geupgrade. Is tot nu toe altijd vrij vlot gegaan. Zelfs de migratie van UBBthreads naar vBulletin (de grootste actie hier ooit) is zonder veel overlast gegaan.
Het zal nu toch niet anders gaan?
 

cvegreen

Forumguru
Zojuist heb ik een nieuwe versie van het forum software aangeschaft.
Voor de nieuwsgierigen - weer eens 122 euro in het forum gestoken.

Dus, zodra het geld in engeland is aangekomen, gaan wij hier upgraden naar vBulletin 4.0

Ben erg benieuwd.............

Wist niet dat vBulletin zo duur was . Moet jij dan ook nog elk jaar webspace huren ? Of heb je een eigen server waarop je alles kan laten draaien ?Of zit je webspace daar ook bij ? Wij hebben een SMF en huren in Nederland webspace , we hebben de overstap gemaakt van een PHP naar SMF omdat PHP minder mogelijkheden bied als SMF en nog eens een makkelijker board heeft .
 

Exciter

Administrator
Ik heb voor skodaforum een hosting pakket bij provider. Mijn thuis aansluiting zal het drukke verkeer niet echt aankunnen, vrees ik. En de uptime is daar echt 99.5%.

PHP biedt wel veel mogelijkheden, maar dan in de prijzige pakketjes, niet in bvb. PHPBB, die gratis is. UBBthreads en vBulletin zijn daar een voorbeeld van. Heel veel mogelijkheden, VEILIGHEID (skodaforum is nog nooit gehacked geweesd, gelukkig) en ook zeer, maar dan echt zeer goede ondersteuning.

Maar je moet idd jaarlijks bijdragen voor updates enz.

Dus de kosten van skodaforum.nl bestaan uit software, hosting en domeinnaam registratie.

Dure hobby, maar ja, golfen is duurder...
 

MinT

Lid
Wij gebruiken een dedicated machine waarop vBulletin en andere zaken op draaien en hebben wel al een paar keer hackpogingen gehad.
Gelukkig hebben we zelf root-access tot de server en is de server die we gehuurd hebben direkt aan internet met 100Mbps verbonden (hebben we nodig :) )

Voorheen hebben we ook diverse forumsoftware gebruikt. Uiteindelijk mis je of de vele plugins of het support. En ja : dat kost geld helaas :(
 

cvegreen

Forumguru
Ik heb voor skodaforum een hosting pakket bij provider. Mijn thuis aansluiting zal het drukke verkeer niet echt aankunnen, vrees ik. En de uptime is daar echt 99.5%.

PHP biedt wel veel mogelijkheden, maar dan in de prijzige pakketjes, niet in bvb. PHPBB, die gratis is. UBBthreads en vBulletin zijn daar een voorbeeld van. Heel veel mogelijkheden, VEILIGHEID (skodaforum is nog nooit gehacked geweesd, gelukkig) en ook zeer, maar dan echt zeer goede ondersteuning.

Maar je moet idd jaarlijks bijdragen voor updates enz.

Dus de kosten van skodaforum.nl bestaan uit software, hosting en domeinnaam registratie.

Dure hobby, maar ja, golfen is duurder...

De software van SMF is ook gratis en dat gebruiken wij in plaats van PHPBB , die vinden wij niet goed. Verder moeten wij inderdaad ook betalen voor hosting en domeinnaam. Inderdaad duur , maar een andere hobby kost ook veel geld .
 

Exciter

Administrator
ja, de boot is er, nu nog even de mission imposible: Waneer ga ik dit doen? Ik heb hiervoor minimaal 5 aneengesloten uren nodig. Even puzzellen in mijn agenda...
 

cvegreen

Forumguru
Van een major update gesproken , als die 5 uur in beslag neemt zal het wel de moeite zijn . Het overplaatsen van topic's en berichten neemt het grootste deel in beslag vrees ik .
 
Bovenaan Onderaan