Nieuwe Seat SUV

tha a

Senior Member
Prijzen zijn beschikbaar

http://nieuws.seat.nl/download/156963/prijslijstseatateca.pdf?10000

€40200 voor een 2.0TDI 150PK DSG Xcellence... ik vind t nogal wat voor een seat. Kruipt qua prijs zo wel hard tegen de Tiguan aan. (die al zeker niet goedkoop is) maar zit ook fors beter in zn spullen.
Ben heel benieuwd wat Skoda straks met de Kodiak (of Kodiaq) gaat doen. Dit belooft in ieder geval niet heel veel goeds.
 
Laatst bewerkt:

RefleCs

Forumguru
Let wel de Skoda is groter van wat ik begrepen heb. En de uitvoering die je noemt is de meest luxe versie.

Nog even wat extra info:
De prijslijst van de SEAT Ateca begint bij € 25.900* voor de 1.0 TSI (85 kW/115 pk) Reference. Naast deze driecilinder turbo benzinemotor wordt de Ateca tevens leverbaar met de 1.4 EcoTSI benzine met 110 kW/150 pk. Op dieselgebied start het aanbod met de 85 kW/115 pk sterke Ateca 1.6 TDI Reference vanaf € 29.900*, gevolgd door de Ateca 2.0 TDI met 110 kW/150 pk en Ateca 4-DRIVE 2.0 TDI met 140 kW/190 pk.

Bron: http://www.seat.nl/modellen/ateca en http://nieuws.seat.nl/seat-ateca-de-best-rijdende-suv-in-zijn-klasse-vanaf--25900/
 

Noord26

Forumguru
Gaat hem niet worden met deze prijs voor ons. Dan maar een veeeel beter uitgeruste Kia C'eed SW in GT-Line met dito betere garantievoorwaarden..
 

tha a

Senior Member
Let wel de Skoda is groter van wat ik begrepen heb. En de uitvoering die je noemt is de meest luxe versie.

eens maar de Ateca 1.6 tdi zit in Style ook al op 32000euro (zonder DSG) Dat is €3000 meer dan een vergelijkbare Octavia Joy Businessline...
 

ertromp

Forumguru
Mooie test @sitechris :thumbsup:

Correctie op je stuk: Ook de 1.4 TSI is zowel handgeschakeld als met DSG met vierwielaandrijving te krijgen.
Inderdaad voor de wegligging/rij eigenschappen moet je toch echt bij Seat zijn weet ik na 3 Skoda's nu uit ervaring :D
Tja de looks zijn de meningen over verdeeld maar ik vind de lijnen van de huidige Seat familie echt mooi
 

s-line

Forumguru
Zijn zeker mooie modellen met betere lijnen. En zeker de FR serie is wat harder geveerd. Maar een goede set verlagingsveren doet wonderen..:thumbsup:
 

CDK

Forumguru
De Ateca vind ik echt lelijk en saai, maar dat is persoonlijke smaak. De Tiguan die ongetwijfeld het beste afwerkingsniveau heeft komt ook erg saai en gewoontjes over en de Kodiaq de hipste van de 3. Qua rijden ben ik ook erg benieuwd @sitechris je mag de mijne origineel wel een keer aan de tand voelen en daarna nog een keertje na de chirurgische ingreep ;)
 

s-line

Forumguru
Tiguan is zeker de mooiste, maar inderdaad belachijke prijzen.
Ik vind de Kodiak een oversized Ateca, mega groot,maar redelijk saai om te zien.:nailbiting::bloos:
 

sitechris

Donateur
De Ateca vind ik echt lelijk en saai, maar dat is persoonlijke smaak. De Tiguan die ongetwijfeld het beste afwerkingsniveau heeft komt ook erg saai en gewoontjes over en de Kodiaq de hipste van de 3. Qua rijden ben ik ook erg benieuwd @sitechris je mag de mijne origineel wel een keer aan de tand voelen en daarna nog een keertje na de chirurgische ingreep ;)

Tnx! Lijkt me leuk :)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan