Nieuwe Seat SUV

EdK

Forumguru
Wel leuk, maar volgens mij kunnen ze dan meegenieten van de laatste kruimels in de verkoop....
 

Canon-Eye

Forumguru
Maar wat doet deze Seat eigenlijk op dit forum?
Gaan we een soort autoweek worden?
Lijkt mij beter om ons te concentreren op SKODA. :lezen:
Niet zo eenkennig, joh...
Dit forumgedeelte heet toch niet voor niets "andere VAG-auto's"? ;)
Dat is al beperkend genoeg, als je de Skoda's af en toe eens wilt vergelijken met de rest van het aanbod - al is het maar om je eigen keuze weer eens bevestigd te zien...
 
E

Ex-lid 2926

Aardig bedacht, maar nog een SUV van VAG naast de Tiguan en Yeti en de Audi Q modellen is een beetje veel van goede. Waarom is er nog steeds geen compacte MPV in het programma bij de VAG merken? Dit lijkt mij nu echt een auto die steeds meer belangstellenden trekt. We worden tenslotte een jaartje ouder en blijven hopelijk nog lang autorijden. En ook ik kijk met steeds meer belangstelling naar de Captur, 2008, Meriva, ix20. (al worden de 2008 en Captur in het SUV hokje geplaatst, in 2WD uitvoeringen zit er weinig verschil in SUV of MPV) Nog betaalbaar voor de particuliere koper. Comfortabel, hoge zit. Wat minder dynamisch rijgedrag, maar dat is ook helemaal niet interessant voor de doelgroep.
 
E

Ex-lid 2926

Een Altea kan ik niet echt compact noemen. Is gebaseerd op een C segment auto. Ik doel meer op een mpv op basis vam het Polo, Iiza en Fabia platform. De roomster is wel erg ruim, maar ontbeert de hoge zitpositie. En juist die hoge zitpositie is een belangrijk aankoopargument voor een compacte MPV.
 
E

Ex-lid 2926

Mag dagelijks in de VW Tourans van mijn werkgever rijden en ik moet eerlijk bekennen; de hogere zitpositie en ruime in- en uitstap vind ik echte pluspunten. Het is absoluut geen mooie auto, maar het rijdt voortreffelijk.
In de top 10 van meest verkochte auto's in het eerste kwartaal van 2014 staat de Renault Captur op nr. 8. En dit is een auto die heel veel particulier gekocht wordt. Er is dus duidelijk behoefte aan dergelijke auto's. Daarom vind ik het vreemd dat VAG, met zoveel merken, niet één compacte MPV in het modellengamma heeft.
Overigens staat de Octavia al op plaats 9. En in de maand maart staat de Octavia zelfs op 4. Gaat goed. 14% is een magisch getal geworden. Om toch nog even terug te keren naar het topic; de SEAT SUV is in mijn ogen overbodig. SUV's heeft het VW concern genoeg.
 

plaza

Forumguru
Fantastisch mooie auto , stond al op plek 2 van mijn shortlist , hopelijk rijdt hij ook fantastisch , zullen we dit jaar meemaken op een proefrit.
 
Bovenaan Onderaan