Nieuwe Peugeot 308 sw

Darkside

Forumguru
Klopt. Ik zoek een auto die binnen mijn budget zoveel mogelijk aan mijn wensen voldoet. Zowel kwa ruimte, als opties en comfort en bediening gemak.
Deze X was dat de Skoda.
En hoe wel ik lease rijder ben. En ik me geen zorgen hoef te maken over onverwachte kosten en bezoekjes aan de garage. Zit ik er niet op te wachten dat ik eens per 3 maanden uren moet opnemen om de auto langs te brengen voor weer een klein iets.
Dit heeft zeker in mijn achterhoofd gespeeld toen ik destijds voor de Renault aan het kijken was ( toen nog 90pk en 20%). Wetende dat 1 van mijn collega's heel veel pech had met de Mégane.
Uiteindelijk is de Mégane het niet geworden om andere redenen. Maar toch speelt het nog een beetje in mijn hoofd als ik voor een Peugeot zou gaan.
 

henriz

Forumguru
Je hebt je bedenkingen bij Peugeot omdat je collega pech had met zijn Renault?? :sterretjes:
Dat klinkt toch een beetje als dat je een Opel kiest omdat een collega van je zulke goede ervaringen heeft met Volkswagen. :maakmegek:
 

VEEJAY

Forumguru
Mijn vrouw en ik hebben dit jaar een 208 1.6VTI full options aangeschaft. Hiervoor 8 jaar een 206 gehad, erg fijne auto nooit problemen mee.

De 208 is echt een volwassen auto en zit goed in elkaar, ik vind het zelfs beter rijden dan een a5 Sportback 1.8TSI (vandaar dat ik de 3 serie gekozen heb) maar das uiteraard een subjectieve mening. De 208 ECO 3 cylinder vind ik trouwens wel waardeloos qua aandrijflijn (ooit als leenauto meegekregen).
 

Darkside

Forumguru
Ik wil ook niet alles over 1 kam scheren. Is beetje onderbuikgevoel. Weet ook dat de Duitse degelijkheid niet altijd even degelijk is.
 

spikehome

Forumguru
Ik heb 25 jaar Peugeot gereden van een 305 of tot de 308 waarvan de laatste auto's allemaal nieuw (privé) aangeschaft.
De 307's heb ik 1x een dynamo probleem gehad was later ook terug roep actie de 308 heb ik nooit problemen gehad.
Owja 7jaar in een 306xrd gereden alleen onderhouds dingetjes gehad (banden, uitlaat, accu) en net voor ik hem verkocht de voorrem nieuwe blokken gedaan en gelijk schijven ook.

Nu 3 jaar een golf die is al 2xterug naar de garage geweest.
De word het dus een Octavia maar twijfel of het dit jaar word of ik maar een jaartje doorrij auto heeft nu in 3 jaar (op 1maand na) bijna 32000 gereden.
 

Orange860

Senior Member
Voor mij nooit meer Peugeot.

Vorige was een 308 SW waarvan ik bij 150000 km EINDELIJK de sleutels mocht inleveren bij de leasemaatschappij.

Doffe ellende.

Iedere 15000 km alle remschijven en blokken vervangen wegens aanlopen zuigers door vuil, electronica ellende op altijd de verkeerde plek in het holst van de nacht, hij vrat lampjes (iedere drie weken) en achterlichtjes niet zelf te vervangen. En altijd problemen met de oliedruksensor. STOP STOP STOP in dashboard. Heb dat na oliepeil meten bij de twintigste keer genegeerd.

"Papa, auto zegt dat je moet stoppen."

"Pappa moet helemaal niks van dat @€&ding. Papa steekt hem nog eens in de fik."

Hoop dat de nieuwe eigenaar er meer plezier van heeft. Of een dikke bankrekening of gouwe handjes.

Frans, nee bedankt!
 

Darkside

Forumguru
Dat. Laatste is niet allen een Peugeot probleem. Mijn octavia heeft hetzelfde. Ook nu paar x melding van oliedruk gehad.
 

Tom RS

Forumguru
Ik heb 20 jaar Peugeot gereden (205 gti, 106 gti, 206 gti, 206 hdi) en ik zal er nooit nog een kopen als dailydriver. Als ze rijden is het prachtig (vooral de gti's), maar er is die als... Ik heb eigenlijk 20 jaar van defect naar defect gereden, betrouwbaarheid en afwerking absoluut ondermaats, kwaliteit van onderdelen heb ik grote vragen bij. Een voorbeeld: met al die Peugeots ben ik er nooit in geslaagd om langer dan 20.000 km met een set voorste remblokken te doen en 60.000 met de voorste schijven. In de garage zeiden ze dat het aan mijn sportieve rijstijl lag. Nu kan dat best zijn, maar met de Leon Fr, waar ik de afgelopen 4 jaar 100.000 km heb mee gemaakt heb ik, met dezelfde rijstijl, zelfs nooit de remblokjes moeten vervangen.
Misschien het belangrijkste minpunt voor mij als particuliere koper: de restwaarde bij verkoop na 4 jaar is helemaal niets. De Leon was zo verkocht voor aanzienlijk meer geld.
Om een en ander te nuanceren: in de garage heeft intussen nog 10 jaar een 304 coupe s gestaan en momenteel rijd ik als hobbyauto met een 205 Rallye mi16, terwijl er sinds kort ook een 406 coupe V6 staat te wachten tot hij oldtimer is (heeft maar 40.000 km, is van familie geweest).
Dus samengevat: heerlijke auto's om mee te rijden voor het plezier, maar never of te nooit meer als daily.
 

Desperado

Forumguru
Tja.....ik heb een 205, 405, 306 2x gehad als daily auto's en nooit problemen mee gehad behalve normale slijtage.
Dus ja, ik denk dat het zeker met je rijstijl te maken heeft gehad :maakmegek:
Misschien dat ze bij Peugeot wat moeite hebben met onderdelen voor auto's met meer vermogen? De mijne waren namelijk de gewone uitvoeringen.
 

Tom RS

Forumguru
Lees het als: dealer in de familie, dus fikse kortingen en auto's altijd onder verlengde garantie, dus grote kosten altijd wel gedekt.
 

s-line

Forumguru
Ach,er zijn ook mensen zat die alleen maar problemen met de VAG ondervinden. Dus ik denk dat je ook pech kunt hebben, de Peugeot 208 van mijn vrouw rijd in ieder geval heerlijk en nog zonder problemen!:D
 

s-line

Forumguru
Lees ik nu toch net dat de Peugeot 308 auto van het jaar is geworden! Heeft de Skoda octavia,BMW,Mercedes,Mazda ,en Tesla verslagen!:D;)
 

Import Yeti

Forumguru
Inmiddels ben ik al 13 jaar een zeer tevreden Skoda rijder. Daarvoor was ik na 1 jaar al een ontevreden Peugeot rijder. Het zit em nog niet eens in de kwaliteitscontrole bij Peugeot, maar in de aftersales. Heb je met zo'n hok problemen of dat nou in of buiten de garantie zit. Dan hoef je bij de Dealer en of importeur niet aan te komen.
Google er maar eens naar op het internet, kom je genoeg tegen.
Daar in tegen.... mooie auto's maken, dat kunnen ze wel.
 
Bovenaan Onderaan