Nieuwe Peugeot 308 sw

s-line

Forumguru
Kreeg net mail van de dealer van mijn vrouw over de nieuwe 308 sw. En ik moet zeggen dat ik het best een stoere auto vind en ook nog zeer ruim.
En denk ook best een geducht tegen speler voor de golf/leon/octavia. Peugeot-308.jpeg
 

Darkside

Forumguru
Ja vind hem ook niet lelijk.
En daar krijg je uit een 1.2 130PK.
Houdt hem ook zeker in de gaten als het tijd is voor een nieuwe. Interieur vind ik ook mooi.
al is de ruimte op de achterbank natuurlijk niet zo ruim als in de O3.
Maar een 1.2 alure 17" is best netjes aan te kleden.
 

s-line

Forumguru
Ik zat even te kijken naar de 1.6thp(155pk) met een hoop leuke opties en dan heb je een leuke auto hoor! 610 liter kofferbak!
Even een stuk naar moeder aarde en dikke wielen klaar!
 

s-line

Forumguru
Sorry had ik niet mee gekregen! :bloos:
Maar de foto's zien er veel belovend uit. En van de nieuwe octavia ben ik in iedergeval niet gecharmeerd (saai):pieker:
 

Pendragon

Forumguru
Jullie vergeten alleen 1 ding.....het is een franse prutsauto.....en dan kan hij aan de buitenkant best mooi zijn, je gaat er toch snel spijt van krijgen. Buiten al het gerammel zitten ook vaak de handels op de meest gekke lokaties, draaien de handels voor de ramen open net de andere kant op en is het rijden gewoon geen plezier. Ik spreek uit ervaring met een Peugeot, mijn ouders hadden een Renault en op mijn werk zijn de dienstauto's van Renault. Wat rijden die slecht en vooral, wat zitten ze slecht. Nee, voor mij geen franse auto (meer). En wat iemand anders vind kan me niet schelen hahaha :D
 

Noord26

Forumguru
Ik had het ook alleen over het uiterlijk. De overige zaken deel ik helemaal met @Pendragon.. Eenmaal hier een Franse auto gehad en er komt er nooit meer eentje. Puur omdat ik er veel teveel gezeur mee had. Als dat bij een Skoda was geweest kwam er nooit meer een Skoda, simpel..
 

s-line

Forumguru
Nou ik heb toevallig een nieuwe 208 voor mijn vrouw en dat is een heel fijn autootje een stuk betet als fabia die we hadden! Super stoelen en afwerking van binnen en buiten! :tongue:
 

Noord26

Forumguru
Ga je nu serieus een Fabia die meer als 10K goedkoper is vergelijken met deze bolide? Dat lijkt mij dan juist een pluspunt voor de Fabia als die als zoveel goedkopere auto in vergelijking wordt gepakt met een 308SW..
 

s-line

Forumguru
Ik ben ook zeer tevreden over de Peugeot. En er zullen ook veel mensen het zelfde zeggen over skoda. Die zijn nu ook beter als vroeger en ik denk Peugeot ook wel hoor.
 

henriz

Forumguru
Ik heb ook een Franse auto gehad (Renault). Stoelen waren niet echt goed en ruimtegebruik was waardeloos.

Maar hij was wel mooi!
 

s-line

Forumguru
Ga je nu serieus een Fabia die meer als 10K goedkoper is vergelijken met deze bolide? Dat lijkt mij dan juist een pluspunt voor de Fabia als die als zoveel goedkopere auto in vergelijking wordt gepakt met een 308SW..
Goed lezen fabia vs 208!!!
 

ertromp

Forumguru
@s-line: weer effe landen op deze aardkloot! Die Seat Leon ST is eeeeeeeecht veel mooier en reken maar dat daar de nodige sets nog voor komen om bijvoorbeeld te verlagen of andere items om je auto persoonlijk te krijgen.

Of heb je te veel van die Franse Merlot of hoe heet dat bocht gedronken? :deuk:
 
E

Ex-lid 2926

Och, of een nieuwe Peugeot al dan niet betrouwbaar is, dat kunnen we toch niet weten. Het model is er nog maar net. Nu hebben Peugeot's en Citroëns in de betrouwbaarheids- en pechstatistieken niet de beste naam, maar dat hebben de VAG merken tegenwoordig ook niet meer. Ik heb thuis nog een Autobild van begin januari. Tabelletjes met goede en slechte merken en een paar auto's die de reputatie van een merk sterk naar beneden hebben gehaald. En evenals Peugeot stonden ook VW en Skoda in het verkeerde rijtje. Nu zijn er tig onderzoeken en tig verschillende uitkomsten. Maar Toyota en co staan wel bijna altijd bovenaan. Dus maken de Japanners gewoon de beste auto's. Of ze ook het beste rijden is weer een andere discussie.
 
Bovenaan Onderaan