Nieuwe Peugeot 308 sw

Michel

Forumguru
Ik vind het jammer dat niet eens een ander vooruitstrevend model is verkozen tot Auto van het Jaar. Daarmee zeg ik in feite natuurlijk dat een Octavia III ook niet bijster onderscheidend is.

Waarschijnlijk zal die Peugeot wel weer een verkoopsucces worden. Toen de 307 tot Auto van het Jaar werd gekozen, werd dat model ook bij bosjes verkocht. Niet in de laatste plaats omdat mensen nog altijd denken dat een Auto van het Jaar een garantie is voor een goede, betrouwbare auto is. Ik weet niet of het iemand is opgevallen, maar in de eerste jaren dat de 307 op de markt was, stonden er opvallend veel op de vluchtstrook, en dat was niet vanwege een lekke band of een brandstofgebrek.

Voor mij overigens geen Franse auto's. Buiten het feit dat je bij Citroen, Peugeot en Renault een portie geluk moet hebben met de betrouwbaarheid, vind ik het rijgedrag en met name het zitcomfort over het algemeen waardeloos. Vaak zitten er te zachte stoelen in, die niet of slechte ondersteuning geven. Een Renault Kliko huurauto is op dat punt voor mij het dieptepunt geweest. Een rit van 500 km resulteerde in een week rugklachten. Voor mij dus geen Frans spul.
 

peterrapid

Forumguru
Nu die Peug ziet er echt niet slecht uit en zal wel zijn kwaliteiten hebben maar ik vind dat alle Franse wagens slecht verouderen, zowel in look als zeker in interieur.
 

spikehome

Forumguru
Ik heb dik 25jaar Peugeot gereden.
Nu de huidige golf 6 mijn eerste ander merk auto.
Met mijn 305, 205 xs 2x gti, 405, 306, 2x 307 en 308 nooit problemen gehad.
Reden dat ik geen Peugeot meer nam na de 308 dat er weinig innovatie was toen.
Nu met de nieuwe 1.2 blok vind ik dat ze beter bezig zijn.
Ook de nieuwe 308 vind ik mooi, en zat in mijn overwegingen.
Wij willen geen station dus een hatchback, dan is de wagen achterin te klein ik ben 1,94 en achter mij kan niemand zitten.
De kofferruimte is wel weer lekker.
De reden waarom ik bij skoda kwam.
Helaas is het weer een golf geworden januari ophalen.

Ik zou alleen willen dat er een leuke VW forum is.
Alleen daarom zou ik al bijna een skoda kopen.
 
Bovenaan Onderaan