Nieuwe logo's op Octavia II FL

ertromp

Forumguru
Helaas kan ik het in ons forum niet terugvinden:

Zijn dit de juiste bestelnummers voor de emblemen op motorkap, kofferdeksel en naafdopjes?
Het plan is om de huidige emblemen te vervangen voor het nieuwe type:

Motorkap embleem: 1ST853601 A AUL
Kofferdeksel embleem: 1ST853630 A AUL
Naafdeksels LMV: 5JA601151ULM

Heeft een forumlid ze al gemonteerd op het FL model (na 2009) van de Octavia II?

Zo ja is het moeilijk aan te brengen? (emblemen motorkap en kofferdeksel)

Wellicht wil je een foto posten van het resultaat?

Of kun je me doorlinken als er al een post over bestaat?

Alvast bedankt voor de reacties!
 

Sk_Hans

Forumguru
Geen idee of dit de juiste nummers zijn. De nieuwe emblemen kosten bij SuperSkoda iets van 25-30 euro per stuk. Deze twee emblemen kosten bij HC Automotive ieder 9,95 (ex BTW).

Waarom heeft Skoda trouwens niet één universeel nieuw embleem voor alle types dat zowel voor en achter past? Lijkt me logistiek een stuk handiger.
 

De Stip

Forumguru
Ik heb gisteren een artikel geüpdatet. Mijn Octavia is reeds voorzien van nieuwe voor en achterlogo's. Ook de klapsleutels zijn gedaan. Voor de naafdopjes loopt nog een zoekopdracht en op het stuur komt een plaklogo in 3D (mooier kan ik het helaas nog niet bedenken, tenzij ik er een andere airbagmodule in zet, maar ben niet van yesterday...).
Kijk dus maar even naar mijn posts. Er staan ook foto's van het resultaat bij :)
 

Derk

Forumguru
Hoi supersjors,

Heb je een O2?
En waar heb je deze emblemen vandaan en wat kosten ze?
Hoor het graag.

Derk
 

De Stip

Forumguru
Ja, check m'n handtekening. Ik heb een O-2 en de emblemen komen bij m'n dealer (AMES in Gorinchem) vandaan. Die van het stuur via een contact welke ik op Marktplaats gevonden heb.
Alle resultaten kun je in m'n post over dit topic vinden. Ben er nog steeds trots op en de O-2 is er een stuk van opgeknapt :)
 

Derk

Forumguru
Ja zag het al bij je handtekening hahahah sorry.
Ik heb alleen het type voor jou (2007) kunnen daar dezelfde type emblemen op?
Zoja heb jij misschien een typenummer van de voorkant en achterkant?

Thnx Derk
 

roeland

Actief lid
Derk. Aan de voorkant een Citigo achterlogo monteren en achter een Fabia achterlogo monteren. Voor de naafdoppen van de velgen zijn ze allemaal gelijk MITS je originele velgen hebt. Grt Roeland
 

Derk

Forumguru
Iemand nog idee waarmee ik de nieuwe logo's het beste vast kan maken?
Dubbelzijdig tape of kit of zijn er nog andere mogelijkheden?
 

Canon-Eye

Forumguru
Twee dotjes goed verlijmende (en voor alle zekerheid liefst transparante) kit lijkt me niet zo'n probleem?
Dat komt mij in en om het huis ook vrij regelmatig goed van pas.

Trouwens, er zijn ook wel merken met kleine tubes, voor wie toevallig géén volwassen kitspuit in huis heeft.
 

CDK

Forumguru
kijk wel uit met kit!! vaak zitten daar zuren in die de lak aantasten of erger!!

greetz Corné
 

Canon-Eye

Forumguru
Tuurlijk, maar er zijn ook automotive kitsoorten die dat probleem niet hebben omdat ze specifiek voor de automobiele branche zijn ontwikkeld. De Brezans en aanverwante ketens van deze wereld hebben die vast wel in het schap.
 

roeland

Actief lid
Op de nieuwe logo's zit al zeer sterk tape.

De boel goed ontvetten evt wat warm maken met fohn (vanwege lage temperatuur buiten) en plakken maar

Extra dotjes kit enzo helemaal niet nodig

succes
 
Bovenaan Onderaan