Nieuwe logo, welk type nummer voorkant/achterkant

Ok..maar die van je superb had je toch ook verwijderd? Daar zitten twee vlakke logo's op (de achterkant vlak) ? Is de diameter van het oude en het nieuwe logo wel hetzelfde?
Het logo op de voorkant van de superb zit met die pinnen ook vastgeklikt (althans bij mij, die moet ik inknijpen om te verwijderen)..is dat aan de achterkant ook zo..of is dat alleen tape?
 

michelover

Forumguru
@baartje, nieuwe logo's zijn net zo groot als de oude, de Superb heeft twee vlakke logo's nodig dit zijn de achterste van de Citigo. Voorste logo van de Citigo is licht gebogen, deze passen weer op de Fabia II. Beide logo's op mijn Superb zaten vastgeplakt en de pinnen zoals op de foto zorgen er alleen voor dat je het logo er recht op plakt. De pinnen zetten het logo dus niet vast. De drie pinnen die je ziet aan de achterkant van je grill zijn bevestigings punten van je grill niet van het logo! daarboven zit toch ook een schroef? Deze dingen dus gewoon laten zitten. Tenzij je heel het chrome grill deel los wil halen.
 

michelover

Forumguru
@baartje correct bij Superskoda, het is inderdaad niet veel werk maar doe het wel voorzichtig anders kost het je lak of chrome.
 
Zo effe een uurtje in de weer geweest wel half gesmolten in de buiten maar het resultaat is wel netjes !

54 euro was ik kwijt maar het is het geld waard !
 

Bijlagen

  • IMG_0501.jpg
    IMG_0501.jpg
    132,4 KB · Weergaven: 266
  • IMG_0502.jpg
    IMG_0502.jpg
    79,3 KB · Weergaven: 267
  • IMG_0503.jpg
    IMG_0503.jpg
    140,4 KB · Weergaven: 265
  • IMG_0504.jpg
    IMG_0504.jpg
    116 KB · Weergaven: 256
  • IMG_0505.jpg
    IMG_0505.jpg
    137,4 KB · Weergaven: 255
@LittleBugger....ziet er top uit! Zijn de logo's in belgie goedkoper?
Btw..en of topic..welke DRL lampjes heb jij? :)
 

Hetzer

Forumguru
Het nieuwe logo voor de S-2 is ook te koop icm de zwarte Monte-Carlo gril

jtmphc.jpg


Superb II - front upper grille lid BLACK Monte Carlo edition with new 2012 emblem : superskoda.com
 

EdK

Forumguru
Ja Hetzer alleen niet voor achterzijde, en dan rij je met nieuw logo op de velgen en aan den voorkant en heppie het oude op de achterkant............. lijkt me geen smoelwerk
 

michelover

Forumguru
@EdK dat zelfde logo zit ook op de achterkant, dus je rijd op het airbag logo na helemaal "nieuw". Ik heb net het nieuwe logo op de achterkant gemonteerd.
 
@LittleBugger
ok.. Zoiets heb ik voor mijn mistlampen gehad, was er niet heel tevreden over. Wil je ook eens een fotootje overdag maken?
Heb je logo's gewoon bij dealer besteld? Hier kosten ze volgens mij 19,95.
 
@ snelle, neen alleen met een haarfohn je oude logo's warm maken en dan voorzichtig los doen.

En de restant van de lijm heb ik ook warm gestookt met de fohn en los gepeuterd, daarna moet je wel op de nieuwe logo's de bevestiging pinnetjes verwijderen.

En vanachter op je kofferdeksel de 2 gaatjes dichtplakken en dan de nieuwe logo's plaatsen !
 
@ Littelburger waar heb je de emblemen aangeschaft bij de dealer ?
En voor het plaatsen van de wiellogo moet men daarvoor het wiel los maken?
 

piair1982

Forumguru
de wiellogo's zijn alleen bij het wiel loshalen te verwijderen via de achterzijde druk je de logo's er zo uit.

natuurlijk kan je ook een gat boren door het oude logo en het dan met een haak verwijderen....
 
Zo de logo's bestellen bij de dealer 20€ voor twee stuks. Met de wielen wacht ik nog tot de auto naar de onderhoud moet dan moeten ze de wielen toch wisselen.
En als ik hier goed lees zijn het de achterste van de citigo die ik moet hebben.
 
Bovenaan Onderaan