Nieuwe logo, welk type nummer voorkant/achterkant

Voor de Fabia is er een mooi draadje over de nieuwe logo's incl enkele personen die deze al geplaatst hebben, na een boel uitzoek werk over welk type er oppast (convex of plat).
is er iemand die dit voor de superb combi weet? Als ik zo kijk naar de huidige logo's op de auto, dan lijken de voor en achterkant beide een plat logo te hebben, echter is het verschil tussen plat en convex (gemonteerd) moeilijk te zien... Mits de verkeerde gemonteerd is natuurlijk... Iemand een idee?
 

michelover

Forumguru
Begrijp uit de site van de duitse collega skodarijders dat het de Citigo logo's zijn die op de Superb geplakt zijn. En de topicstarter daar is wel een beetje doorgedraaid. Heeft de logo's met 24K goud belegd, komt zeker nooit in Amsterdam :crazy:
 

Witte Yeti

Actief lid
Bestelnummer van de Skoda logo's Citigo zijn volgens ETKA:

voor:
1ST 853 601 A vanaf 18-03-2012
1ST 853 601 A AUL chroomglans/zwart vanaf 19-03-2012

achter:
1ST 853 630 A vanaf 18-03-2012
1ST 853 630 A AUL chroomglans/zwart vanaf 19-03-2012
 
@ Witte Yeti,
Wat is het verschil met AUL?

Ik heb ook op het duitse forum rondgekeken, daar maak ik uit op dat voor de superb voor de voor en de achterkant het platte citigo logo benodigd is..Echter weet ik niet of dat voor de combi ook zo is...Of zie ik iets verkeerd?
 

eddiea

Forumguru
Of die van de citigo passen weet ik niet. Dacht wel is gelezen te hebben dat de diameter verschilt met die van de SII. Maar dat de voor en achterzijde van de combi gelijk zijn weet ik zeker.
 
ohh zo..logisch, dacht misschien is het nieuwe logo er ook incl het groene..zoals skoda het zelf soms wel gebruikt
 

michelover

Forumguru
Voor een ieder die dit wil gaan doen, je heb twee keer het achter embleem (1ST853630AAUL) nodig van de Citigo, bij Superskoda €41 dit is inclusief verzending en bij gebruik van PayPal.
Ik heb ze nog niet binnen en denk dat ik met dit weer wel iets anders ga doen maar als ze gemonteerd zijn volgen foto's. En zal ik uiteraard posten hoe ik het gedaan heb.
 

eddiea

Forumguru
Bij het verwijderen van het logo van de gril is het wel een beetje oppassen want zee zitten dusdanig vast dat je de chroom laag ervan af kan trekken.
 

michelover

Forumguru
Ondanks het warme weer toch even gekeken hoe het moet. En heb beide oude logo's al verwijderd, heel voorzichtig met een klein schroevendraaiertje. Door de hitte van afgelopen dagen is de lijmlaag lekker zacht en kon ik ze er zo, zonder schade afwippen. De lijm laag kon ik er toen zo afpellen. Nu nog even wachten tot de postbode vandaag of morgen met de logo's komt. De oude logo's zitten dus alleen vast met een lijmlaag de twee pennen zijn puur om hem recht op de grill/kofferbak te krijgen. Gaatjes van de pennen opgevuld met siliconekit daar deze bij de oude niet benodigd zijn.
 

michelover

Forumguru
Bij deze het oude logo links het nieuwe rechts.
De pinnen op de oude staan anders dan op de nieuwe.
De pinnen op de nieuwe dienen dus verwijderd te worden anders past het niet.
Nieuwe logo is trouwens niet voor de Superb maar voor op de Fabia van mijn vader daar schijnen de iets bol staande op te moeten.
Achterkant van de nieuwe logo's is trouwens wel gelijk of hij nu bol of recht staat hij heeft drie pinnen.
 

Bijlagen

  • Voorkant.jpg
    Voorkant.jpg
    83,5 KB · Weergaven: 257
  • Achterkant.jpg
    Achterkant.jpg
    85,6 KB · Weergaven: 247
Bovenaan Onderaan