Nieuwe host gezocht voor ons forum

johanl

Actief lid
contabo.png
Kennelijk een andere definitie van goedkoop haha, ik vind ze niet heel goedkoop bij mijn.host. Bovenstaande de prijzen voor een unmanaged VPS bij Contabo.
 

DiVini76

Forumguru
Bij mij was het inderdaad al redelijk paniek toen ik de site niet meer kon bereiken de hele middag...

effb356317c46114789a89d3af72fb75.gif
 

Agent327

Forumguru
Aangaande de hosting, heb je al eens bij IONOS gekeken. Het is een wereldwijde speler en zij pretenderen een 99,9% uptime en hun prijzen zijn zeer competitief vergeleken met wat je nu betaalt.
 

Tees

Donateur
Nog even ter toelichting (kan @Pasqual evt bevestigen of ontkennen): mijn indruk was dat deze downtijd niet door de host kwam, maar door een fout in t forum. Er kwam namelijk een specifieke foutpagina in t groen gericht op Skodaforum. Kán zijn dat die van de host is, maar hij leek me eerder van de server zelf.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Ik meen dat de boodschap "internal server error" was, maar omdat dit forum op een VPS draait, is dat nog altijd het 'pakkie-an' van de verantwoordelijke voor de serverfarm.

Please correct me if i'm wrong.
 

Tees

Donateur
Terecht punt: omdat het forum op een managed VPS draait is dat idd ook de verantwoordelijkheid van de hosting provider. Ik ben meer gewend aan unmanaged of hosting pakketten, waarbij je zelf verantwoordelijk bent voor de instelling van de software.
 

EdK

Forumguru
Maar goed we zijn nu een 18 dagen verder en er zijn velen die met een reactie zijn gekomen.
Vind wel even jammer dat er nog geen reactie is geweest vanuit Pasqual !
Krijgt nu beetje de indruk dat er niets gebeurd en voor al diegene die met voorstellen zijn gekomen zou het toch ook wel fijn zijn dat ze wat horen en eventueel met een beter voorstel kunnen komen !??
En kan best wezen dat er veel achter de schermen gebeurd , maar geef dan af en toe een berichtje over de stand van zaken..... :pieker:

:pieker:
 

EdK

Forumguru
Krijg idee dat forum straks weer plat ligt !
Bij posten van berichten duurt het soms een halve tot hele minuut voor hij deze plaatst en zie je een balkje bewegen rechts boven
Surfen van ene naar andere topic gaat wel gewoon met normale snelheid....
Het draait dus niet lekker daar bij die provider
 

LaFaab

Lid
Ik zit zelf met een (phpbb3) forum bij Vimexx. Dit hebben overigens wel net de prijzen weer verhoogd maar zijn nog altijd iets goedkoper dan veel andere hosters. Helaas bestaat de markt uit een paar investeerders die veel prijsverhogingen doorvoeren. Ik zie hier op het forum even stom gezegd zo'n 20 berichten per dag verschijnen. Met het bezoek aan de site aan archieffunctie samen trekt dat zeker geen bakken met bandbreedte en je zou met zelfs shared hosting weg kunnen komen. Maar misschien zie ik iets over het hoofd. Even wat specs en benodigdheden is in deze wel handig! :)
 

MarcoO2

Forumguru
Ik zie hier op het forum even stom gezegd zo'n 20 berichten per dag verschijnen.
Dan zie je niet veel ;)
misschien zie ik iets over het hoofd.
Eh ja. De rest van de berichten ;)

Maar je punt is terecht: de benodigde bandbreedte is beperkt, en dan is het natuurlijk ook nog een keuze om geen bestanden en foto's op het forum zelf te laten plaatsen, maar alleen externe hosting te ondersteunen. Dat scheelt al een bak.
 

LaFaab

Lid
Dan zie je niet veel ;)

Eh ja. De rest van de berichten ;)

Maar je punt is terecht: de benodigde bandbreedte is beperkt, en dan is het natuurlijk ook nog een keuze om geen bestanden en foto's op het forum zelf te laten plaatsen, maar alleen externe hosting te ondersteunen. Dat scheelt al een bak.
Ik heb het ook over nieuw geplaatste berichten. Dus dagelijkse activiteit op het forum, die is niet heel veel. En ja er is de opslag van berichten en foto’s.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Daarover weet ik niet meer dan alle anderen op dit forum, Pasqual is sinds de 17e januari niet meer ingelogd geweest.
Die info is voor iedereen te vinden.
 
Bovenaan Onderaan