Nieuwe Fabia laat zijn gezicht zien

oco1979

Forumguru
https://gocar.be/nl/autonieuws/actualiteit/Skoda-Fabia-krijgt-facelift-in-Geneve-11680033

Paar dingen viel me op :

* Skoda biedt voor het eerst ook optionele 19-duimsvelgen aan. voor de fabia.
* De twee krachtigste versies gebruiken turbotechnologie en een roetfilter!

Was al sprake van dat door de hogere druk van de benzinemotoren er roet begin te vormen.
Dus gaan ze nu ook bij de benzineversie deze roetfilter toepassen en al toegepast.
Lijk me leuk voor de mensen die korte ritten doen en dan maar zeggen koop een benzine want je doe toch niet veel km's
Toekomst zal het uitwijzen of het kwaad kan of niet,benzinemotor is de uitlaatgassen wel al warmer dan diesel,spontane regeneratie van de roetfilter zou beter gaan.

extra info roetfilter op benzine :
- https://www.hln.be/auto/roetfilters-op-alle-nieuwe-benzinewagens-vanaf-september-2018~adc2ff35/
- http://www.amt.nl/techniek/nieuws/2015/4/roetfilters-voor-benzinemotoren-in-2017-10146442
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik geloof dat al dit soort minieme cosmetische veranderingen van koplampen, achterlichten, enz. bedoeld zijn om de verkoop te stimuleren. Mensen willen graag "het nieuwste" en vinden dat vaak per definitie mooier omdat het nieuwer is. Als kleine jongen en autogek, was ik daar erg gevoelig voor en volgde ik bv de ontwikkeling van vorm en grootte van de achterruit en achterlichten van de Kever, op de voet. Nu interesseert het me eigenlijk nauwelijks meer.
 

Hetzer

Forumguru
Voorkant vind ik wel aardig, geeft hem toch weer een andere uitstraling vooral met de zilver gril( al is het verschil niet zo groot als destijds bij de F-2 facelift)
Achterkant vind ik minder geslaagd met de reflectoren

180208-Updated-SKODA-FABIA-4_jpg.jpg

180208-Updated-SKODA-FABIA-2_jpg.jpg
 
Laatst bewerkt:

laagvlieger

Forumguru
Ik geloof dat al dit soort minieme cosmetische veranderingen van koplampen, achterlichten, enz. bedoeld zijn om de verkoop te stimuleren. Mensen willen graag "het nieuwste" en vinden dat vaak per definitie mooier omdat het nieuwer is. Als kleine jongen en autogek, was ik daar erg gevoelig voor en volgde ik bv de ontwikkeling van vorm en grootte van de achterruit en achterlichten van de Kever, op de voet. Nu interesseert het me eigenlijk nauwelijks meer.

Wat misschien belangrijker is, is dat een facelift model op verschillende zaken ook wordt verbeterd, dingen die je niet zozeer kunt zien. Kinderziektes zijn er bijvoorbeeld grotendeels uit.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Wat misschien belangrijker is, is dat een facelift model op verschillende zaken ook wordt verbeterd, dingen die je niet zozeer kunt zien. Kinderziektes zijn er bijvoorbeeld grotendeels uit.
Van dergelijke verbeteringen lijkt me hier niet of nauwelijks sprake. Tenzij ik iets gemist heb natuurlijk.
 

CDK

Forumguru
De koplampen vind ik juist een misser, het stoere is weg, het zoetsappige van de F2 weer terug :)
 

Dennis78

Forumguru
De koplampen vind ik juist een misser, het stoere is weg, het zoetsappige van de F2 weer terug :)

Zekers, vind de huidige front mooi strak qua lijnen. De Fab II was boller, voller en ronder. Als je die flink uit zou bouwen met wielkast verbreders ed. dan was het al beter te verteren.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

EdK

Forumguru
Ach dat de laatste facelift van de O3 kwam was er ook alleen maar commentaar op de foto's !
Het zag er niet uit en de meest slechte facelift ooit en weet niet wat voor meer opmerkingen.

TOT dat hij in de showroom stond en in echt te bewonderen was..... was het opeens een plaatje en OHhhhh wat was tie mooi....

Dus ach ik wacht wel weer totdat hij in de showroom staat om te bewonderen en dan mijn mening vormen....:pardon:
 

turboturbo

Forumguru
Benzine motoren met roetfilter.... :shocked:
Dat voordeel tov een diesel gaat dus nu ook verdwijnen. Uiteraard wel onvermijdelijk dat begrijp ik.
 

Dennis78

Forumguru
Wat raar. Soortgelijke configuratie als bij bv. de O3, en daar hoor je niemand over... :pieker:


<Edit>
Inmiddels nog even verder gekeken: de S3 heeft ze ook en bij de Karoq lijken ze er ook nog veel op. En daarover lees ik toch vooral "ohhh's en ahhh's"...
Ik dacht ze bij volkswagen ook gezien te hebben. En toen had ik zoiets van mmmmmmh
 
Bovenaan Onderaan