Nieuwe Fabia laat zijn gezicht zien

Hetzer

Forumguru
1-skoda-fabia-teaser.jpg




Skoda heeft vanmorgen een geheimzinnig plaatje de wereld ingestuurd. Wat we zien is een glimp van de compleet nieuwe Skoda Fabia. (note of een facelift van de huidige)
Skoda legt met deze teaser de focus op de voorkant en heeft de rest van de hatchback donker gemaakt.

Haal het plaatje door een fotobewerkingsprogramma en je krijgt al een beter beeld. Onderaan dit artikel zie je een bewerkte versie van de oorspronkelijke teaser. Het brengt de lijnen van de hatchback beter in beeld.

De huidige Fabia is qua design allang niet meer die lullige hatchback van 10 jaar geleden. Met het nieuwe model gaat Skoda nog een stapje verder. Aan de hand van de teaser zien we een strakke Fabia met veel scherpe lijnen. Ik durf zelfs te stellen dat ‘ie er zo een stuk stoerder uitziet dan menig Volkswagen Polo.

Tot nu toe is alleen officieel bekend dat de Fabia nieuwe LED-koplampen en een nieuw infotainmentsysteem gaat krijgen. De onthulling van de hatchback volgt in maart. Op de Autosalon van Genève presenteert het merk de nieuwe Fabia.

teaser-fabia-1-3704703672575599686.jpg


ab-skoda-fabia-teaser.jpg


bron autoblog.nl / motor-talk.de
 

Canon-Eye

Forumguru
Ziet er strak uit, zo op het eerste gezicht.
Met voldoende trekgewicht (en toch liefst als combi) zou hij wel op mijn shortlist kunnen, denk ik...
 

MaxN

Donateur
Kans is groot dat het een nieuwe is op basis van de nieuwe Polo en geen facelift.
Alleen met een mooiere koets.
Iets minder "veilig" dan de auto's van VW over het algemeen zijn.

Als dit productie klaar is wordt het zeker een mooie auto!
 

Antera

Donateur
erg benieuwd of de LED lampen daadwerkelijk hun weg gaan vinden naar de productie voor de Fabia.
 

MaxN

Donateur
Lees net een bericht van Skoda op Instagram(met een verwijzing naar hun Facebookpagina) waarin ze aangeven Facelift model en led koplampen(maar of die standaard zijn)

De nederlandse Skoda site heeft het ook al op de site staan.
 

Cordoba

Forumguru
Zowel uit het filmpje van EdK als de plaatjes van Hetzer, krijg ik het idee dat dit meer om een coupe (Rapid?) uitvoering van de Fabia gaat, zo te zien wordt dit de eerste Fabia zonder achterportieren? Als je dan ook in aanmerking neemt dat de Rapid alleen nog als Spaceback is te bestellen, krijg ik echt het idee dat hier een snelle/stoere uitvoering op de markt gaat komen naar historisch voorbeeld. (Zoals de Rapid uitvoeringen van 30-40 jaar terug)
 

EdK

Forumguru
@Cordoba hou rekening mee dat er nog 1 SUV achtige wagen bij Skoda moet komen, en volgens de geruchten die er zijn in de gangen , moet dat op basis van de Fabia gaan gebeuren.
Dus wat men nu laat zien kan nog alle kanten op.
Want Fabia is er nu natuurlijk in twee uitvoeringen hier in NL en de SUV op Fabia basis kan dan wel eens de 3e worden.
Mijn dealer had het er over dat de 3e SUV ergens in 2019 op de markt zou gaan komen.....
 

cortrans

Forumguru
Ziet er strak uit, zo op het eerste gezicht.
Met voldoende trekgewicht (en toch liefst als combi) zou hij wel op mijn shortlist kunnen, denk ik...
Ik zou hem juist als sedan willen hebben........ Maar in Nederland zit die keus er weer eens niet in:banghead:
 

cortrans

Forumguru
Kans is groot dat het een nieuwe is op basis van de nieuwe Polo en geen facelift.
Alleen met een mooiere koets.
Iets minder "veilig" dan de auto's van VW over het algemeen zijn.

Als dit productie klaar is wordt het zeker een mooie auto!
Op welk vlak denkt u dat hij minder veilig is dan????
 

Canon-Eye

Forumguru
Dat onderscheid maakte ik zelf al, hoor...
De kalender is één ding (en die onttrekt zich aan mijn invloed), hoe het in de praktijk uitpakt een tweede... :pardon:






(En over dat laatste heb ik tot dusverre overigens geen reden tot klagen)
 

Canon-Eye

Forumguru
Ergens anders op het forum kwam ik 'm vanochtend ook al tegen. Oogt wel goed, zeker de combi, maar ik ben erg benieuwd naar de technische details - en dan met name het max. trekgewicht.
 

fanSkoda-VW

Donateur
M'n asbakje is vol, dus moet ik een nieuwe kopen.
Oh ja, ik rook niet en er zit geen asbakje in m'n Fabje.
Nou ja, dan blijf ik maar doorrijden, zo schokkend zijn de veranderingen tenslotte ook niet.
En ik wil geen 3-cilinder.

grtss
 
Bovenaan Onderaan