Ionity abonnement kan volgens mij op twee manieren? Via Ionity zelf en via Skoda Powerpass (die dan ook weer van Ionity gebruikt maakt?). Iemand daar ervaring mee? Voor/nadelen om voor de een of de ander te kiezen?
Toen ik de auto nieuw kocht zat daar een beperkte tijd Skoda Powerpass gratis bij. Maar toen ik daarvoor moest gaan betalen, hadden ze net de prijzen verhoogd en schrok ik me rot. Een abo rechtstreeks bij Ionity afsluiten had gunstiger voorwaarden, goedkopere abonnementstarieven en goedkopere laadtarieven. Inmiddels lijkt Elli (de provider van Powerpass) dat ook door te hebben, want de verschillen zijn nu minimaal.
Skoda Powerpass Charge Ultra:
- 11,99 per maand
- 0.39 / kWh bij Ionity
- (Gratis) laadpas werkt ook voor andere providers, maar wel met flexibele tarieven (check de app op voorhand)
- Ondersteunt Plug & Charge
- Per maand opzegbaar
Ionity Power:
- 11,99 per maand
- 0.39 / kWh bij Ionity
- Laadsessies starten via app, je kan evt. een laadpas bestellen.
- Werkt (voor zover ik weet) niet bij andere providers, geeft alleen korting bij Ionity
- Geen Plug & Charge
- Per maand opzegbaar
Ik zou je, in jouw situatie, nu nog niet vastleggen. Prijzen, voorwaarden en dergelijke verschillen van maand tot maand. Daarnaast hebben de grote drie die voor NL rijders interessant zijn (Fastned, Tesla, Ionity) ook een verschillende dekking. En al die abos zijn van maand tot maand opzegbaar. Tegen de tijd dat je een grote reis concreet aan het plannen bent, kijk dan naar welke provider voor jouw route de beste dekking heeft, en - op dat moment - de beste prijzen en voorwaarden. Sluit dan een maand-abo bij die club af.
Ik zou je wel aanraden een algemene, geen-abo laadpas te bestellen waarbij je overal terecht kan, zij het tegen de (relatief hoge) CPO tarieven. Je hebt dan in ieder geval iets achter de hand voor onverwachte situaties. Ik heb er zelf eentje van Road/E-Flux, maar de ANWB heeft er ook eentje, of je kan bv. via Tap Electric of PlugSurfing die dingen bestellen.
https://laadpastop10.nl/ heeft ze allemaal op een rijtje staan.