Nieuwe Enyaq eigenaar!

herbiek

Senior Member
Heb vorige week een nieuwe (voor mij dan) nieuwe auto gekocht, een Skoda Enyaq founders edition (zwart/brons) uit 2021 met cognac kleur bekleding. Vanwege een reeds geplande wintersport vakantie eind volgende maand rij ik daar met mijn Octavia nog naar toe (heb daar al all season banden en sneeuwkettingen voor) voordat ik hem bij terugkomst definitief inruil.

Kom vast vaker terug in dit forum met vragen, want elektrisch rijden is nieuw voor mij. Begin Januari ga ik ook mijn eigen laadpaal (Peblar business) aansluiten.

hemi24

Donateur
Leuk @herbiek , alvast heel veel voorpret toegewenst!

Heb je met een bepaalde reden voor een 22KW laadpaal gekozen, of gewoon met het oog op de toekomst?

herbiek

Senior Member
Alvast voor de toekomst, blijft vast niet mijn enige elektrische auto. Deze Peblar ondersteund ook teruglevering naar huis/grid en ook dat gaat met deze Enyaq niet lukken, dus ook dat is voor de toekomst.

JJ te G

Donateur
Hij lijkt op de BlueBuilt van CoolBlue.

Ondersteund Peblar bi-directioneel laden? AC? Ik lees het niet terug in de specificaties. Wel dat hij ISO15118 Plug&Charge ready is, maar niet ISO15118-2 of 15118-20 zoals de Ambibox-lader (DC)

JJ te G

Donateur
Ja, dat is in een blog uit 2024. In de specificaties wordt hier niet meer over gesproken. CoolBlue vertelde mij eerst ook dat hun lader bidirectioneel was, toen ik doorvroeg bleef het stil. Goed laten informeren, zou ik zeggen

Bovenaan Onderaan