Nieuwe auto voor Micky, wel VAG, geen Skoda

micky

Forumguru
Zo, dat heeft erg lang geduurd, 5 maanden, maar gisteren heb ik hem eindelijk gekregen, ben wel veel minder actie op het forum, maar dat is wellicht te begrijpen.
Ik heb 14000km met de Superb gereden en vind het een absolute aanrader, dus voor de mensen die twijfelen, zeker nemen als je die ruimte nodig hebt!

hier een paar plaatjes van mijn nieuwe bolide, betere foto's heb ik helaas nog niet kunnen maken...

IMG_0023.JPG IMG_0022.JPG IMG_0031.JPG IMG_0036.JPG
 

B.Stuurder

Forumguru
Hmmm, valt tegen in het echt. :tongue::laugh:
Nee hoor, heel stijlvol. Maar de bijtelling die in Nederland zou gelden voor deze uitvoering, krijg ik spontaan nachtmerries van.
 

micky

Forumguru
ik werk ongeveer 50% van mijn tijd in Duitsland en ongeveer 50% thuis, Thuiswerken ziet de Fiscus als werken in Nederland, ook al heeft het alleen betrekking op mijn functie in Duitsland, dus Salaris wordt gesplit en dus de bijtelling ook, moet wel meer dan zoveel % Buiten Nederland rijden met de auto, maar dat red ik makkelijk, rij alleen prive in Nederland.
 

B.Stuurder

Forumguru
En in Duitsland kent men geen bijtelling? Want ondanks deze zeer uitgebreide auto, zul je evenveel of minder bijtelling betalen dan ik in Nederland, schat ik in.
Ik vind trouwens het hout met de bekleding erg mooi, en dan houd ik niet van hout.
 

Frank C

Forumguru
ik werk ongeveer 50% van mijn tijd in Duitsland en ongeveer 50% thuis, Thuiswerken ziet de Fiscus als werken in Nederland, ook al heeft het alleen betrekking op mijn functie in Duitsland, dus Salaris wordt gesplit en dus de bijtelling ook, moet wel meer dan zoveel % Buiten Nederland rijden met de auto, maar dat red ik makkelijk, rij alleen prive in Nederland.

Zijn de Duitse en Nederlandse fiscus hier samen mee accoord? Of moet dit nog door beide getoetst worden?

Mooie auto trouwens:thumbsup:
 

micky

Forumguru
Zijn de Duitse en Nederlandse fiscus hier samen mee accoord? Of moet dit nog door beide getoetst worden?

Mooie auto trouwens:thumbsup:

Ja, er is een verdrag dat je geen dubbele belasting betaald bij werken in meerdere landen. Maar voor DE hou ik een kilometerboek van de Duitse fiscus bij, ik betaal daar iedere privé rit die ik maak, dit omdat ik een reizend beroep heb, dit bedrag is geschat en wordt dus eventueel verrekend, dit is erg hoog geschat, dus ik krijg daar waarschijnlijk geld terug.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 

B.Stuurder

Forumguru
Dus je betaalt daar naar gereden kilometers. Dat is beter. Dan betaal je meer "bijtelling" naar mate je meer privé rijdt, dat is veel eerlijker. Ik rijd maar weinig privé, maar betaal even veel bjtelling als iemand die privé 25k km rijdt per jaar.
Alleen haat ik administratie....
 
Laatst bewerkt:

micky

Forumguru
Dat zeggen er meer, maar heb ik bewust niet besteld, hij is ook verlaagd en wordt anders te hard voor de lange reizen die ik maar, ik ga ook naar oost Europa, laatste overweging was dat de 19" van VW alleen in blanke kleur zijn, dat wil ik niet met een witte auto.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik ben ook voorstander van 19" bij de Passat, maar zou in jouw plaats precies hetzelfde gekozen hebben, deze velgen.
 

Bart81

Forumguru
Knappe wagen! Al moet ik heel eerlijk zijn... Heb ook heel lang met passat in mijn hoofd gezeten.. Maar dan de biturbo versie 240pk r line versie.
Uiteindelijk voor de superb combi l&k tsi 4x4 280 pk gekozen, en echt geen spijt van.

De passat mag dan net iets luxueuzer uitgerust zijn, de superb vind ik visueel toch echt wel knapper!
Maar ieder zijn eigen smaak hé!:pardon:

Veel succes met jou blitse passat!!;)
 

Tafkah

Forumguru
Ik dacht al, die foto's komen mij bekend voor, zeker icm ene 'micky'.. maar nu weet ik het:het sleurhut forum.. :jaja:

(zelf wel lid, maar niet (zo) actief daar. Geen problemen met m'n Kippetje :dankje:)
 

Cordoba

Forumguru
Zo, dat heeft erg lang geduurd, 5 maanden, maar gisteren heb ik hem eindelijk gekregen, ben wel veel minder actie op het forum, maar dat is wellicht te begrijpen.

Toch niet zu pünktlich die Duitsers. ;) Geniet van je Passat zolang je de kans krijgt.:thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan