Het kan natuurlijk geen kwaad om te checken wat ze moeten doen en hebben gedaan@ramniv Je geeft aan dat het via "mijn/jouw garage" gaat.
Dan is het toch hun pakkie-an, om het te regelen?
Helemaal mee eens hoor! Maar ik vind het zelf gewoon leuk en interessant om te weten. Heb er niet veel verstand van en via dit forum probeer ik dat wat meer te krijgen.@ramniv Je geeft aan dat het via "mijn/jouw garage" gaat.
Dan is het toch hun pakkie-an, om het te regelen?
Mijn Superb heeft denk ik een nieuwe accu nodig. Nu ga ik dit regelen via “mijn” garage Vruggink. Nu vroeg ik mij af of ik nog ergens op moet letten en of ik nog instellingen kwijtraak door een accu wissel?
Dank!
Ik put uit eigen ervaringen van mijns inziens vaak even simpele handelingen als een accu wisselen en ben zelf tot de conclusie gekomen dat menig garagist/monteur (let op: ik zeg niet álle) me nogal eens wat op de mouw heeft willen spelden in het verleden.je zou toch in ieder geval van een garage wel mogen verwachten dat men, iets basaals als een accu wisselen, zonder mankeren uitvoert?
Accu dient juist gecodeerd te worden middels VCDS. Ivm start-stop heb je minimaal een EFB type accu nodig. Een AGM type geniet de voorkeur maar is niet noodzakelijk.
Toevallig afgelopen vrijdag de accu van de O3 vervangen (en dus even laten coderen) en er is een AGM in gegaan van Varta (was een EFB)Ja en nee, AGM kan minder goed tegen warmte als een EFB en dient bij voorkeur in de kofferbak geplaatst te worden, maar ik heb er in de Fabia van moeders ook gewoon 1 in het vooronder zitten hoor
Toevallig afgelopen vrijdag de accu van de O3 vervangen (en dus even laten coderen) en er is een AGM in gegaan van Varta (was een EFB)
Maar niet goed tegen warmte kunnen. Dat zou kunnen.
Maar dan is het niet slim dat op de tweewieler de AGM accu onder het zadel pal boven de uitlaatbocht zit van de achterste cilinder