Vanuit Friesland een paar winterbanden gekocht in Noord Holland, Vredestein Wintrac 225/50/17. Derhalve voor het eerst een paar honderd km achter elkaar gereden. Inmiddels staat de teller op 2000 km. Het was een comfortabele rit met een goede zit. Traject: 3/4 snelweg en de rest 80 km wegen. Verbruik kwam uit op 1 op 14 en dat viel niet tegen. Niet boven de 120 km/u geweest en mooi weer en weinig wind, dat scheelt natuurlijk.
Let je wel even op dat je met die winterbanden problemen kunt krijgen met de eventuele sneeuwkettingen? Officieel is die combinatie 225 en sneeuwkettingen namelijk niet toegestaan. Het kan wel, maar je stuur kan geen maximale uitslag meer maken zonder dat je de wielkast sloopt als je normale schakels gebruikt.
Ik weet natuurlijk niet of je überhaupt de echte winter in gaat.
Dat met die wind en die 120 km/h klopt, moet je je fok even wat bijstellen en een rif leggen

. Maar zonder gekheid, het verbruik gaat nog wel verder naar beneden als de motor lekker is ingelopen (>10k?) en de bolide vangt inderdaad wel wat wind door zijn "optimale vorm". Bij 120 km/h plus speelt echter ook de motor een rol die bij meer dan 2500 toeren flink dorst krijgt.
De isolatie set heb ik nog niet gezien of getest, maar de Yeti is van zichzelf al aardig rustig. In de parkeergarage vraagt de collega dan ook wel eens of de motor al loopt of niet. De geluiden bij het rijden zijn volgens mij meer de windgeluiden en de rolgeluiden van de banden.