Nieuwe aanwinst Yeti 1.4

Leon54

Actief lid
Ja,ik heb dagrijverlichting, maar ik rijd graag met dimlicht, ook overdag en op de stand dimlicht doet de cominghome functie het niet.

Leon54

Actief lid
Teka, Ik ben 1.88 m. lang en heb vrij lange benen, dat zal mede bepalend zijn voor ons probleem. Ik ben blij dat ik niet de enige ben met dit probleempje...
Ik moest voor de Artic geloof ik zo'n 24000 euro neertellen, inclusief aflevering enz. en de opties die ik nu ook heb. Nogmaals, dat vond ik niet duur, maar het moest toch echt een 1.4 worden. Overigens vond ik de geleverde velgen op de Artic niet bijzonder fraai.

EdK

Forumguru
Tsja ik denk dat jullie gewoon nog jullie draai achter het stuur moeten vinden.

Ben 1,96 mtr en kan het stuur gewoon voldoende naar me toe halen
En heb de stoel zelfs niet geheel in de achterste stand

Misschien eens een daggie minder kwijlen op de Yeti en daggie juiste stand vinden plannen?

Canon-Eye

Forumguru
Wat moet jij dan wel niet ontzettend lange armen hebben..............
Hoeft niet persé.
Lengte zit soms relatief iets meer in de benen, soms iets meer in het lijf. In het eerste geval kan de stoel iets verder naar voren (en wellicht iets minder omhoog).

Teka

Nieuw lid
Teka, Ik ben 1.88 m. lang en heb vrij lange benen, dat zal mede bepalend zijn voor ons probleem. Ik ben blij dat ik niet de enige ben met dit probleempje..........
Overigens vond ik de geleverde velgen op de Artic niet bijzonder fraai.

Leon54, ik ben 1.87 dus ik denk dat we idd hetzelfde 'probleem' hebben. Ik moet overigens zeggen dat het wel begint te wennen. En dan die velgen van de Arctic...ze konden mij ook niet overtuigen. Ik heb ze gelukkig kunnen ruilen voor de Dolomite velgen die de dealer nog had liggen.

EdK

Forumguru
Even met alle respect heren.

Jullie kopen een Yeti en komen na aflevering erachter dat je niet goed achter een stuur zit !?

Mijn vraag dan ook is hoe jullie een proefrit maken en waar jullie dan op letten ?
Alleen de kleur en dat het een Yeti is ?

Of mochten jullie eindelijk in jullie eigen wagen de proefrit maken ?

Teka

Nieuw lid
EdK,

Dat zou je haast denken he? Maar dat is wat te kort door de bocht. Gelukkig heb ik diverse proefritten mogen maken en ben ik zeker niet over 1 nacht ijs gegaan ;). E
Echter, bij een proefritje krijg je veel nieuwe indrukken, dus niet alles valt direct op. En het is niet zo dat hij zo slecht zit dat dat meteen opvalt. Integendeel, de zit is best redelijk. Zeker op kortere afstanden (proefritje). Maar als je een uur of laner onderweg bent, merk ik zeker verschil tussen mijn vorige auto en deze Yeti.
Elke auto heeft wat dat betreft zijn voors en tegens. De Yeti is ook niet perfect. Zo vind ik hem op de snelweg gewoon wat minder maar op de secundaire wegen juist erg weer prettig rijden.

Kortom, de zit is zeker niet slecht. Het valt mij gewoon op dat hij op de langere ritten voor mij persoonlijk minder comfortabel zit dan mijn vorige auto.

EdK

Forumguru
En zo zie je maar weer hoe een ieder zijn proefrit maakt en naderhand zijn wagen in het echt ervaart

Voor ik de proefrit maakte , heb ik bewust nagedacht wat voor mij belangrijk was en waar ik voor mezelf op moest letten.
En met die insteek ben ik gaan proefrijden ( Ruim een uur )

En had voor mijn Yeti de Roomster die ik al niet verkeerd vond als wagen.

En de Yeti op lange ritten, wel ben onlangs nog even een lang weekend in Wales geweest en dus vanuit Noord Holland richting Calais gereden en vanuit folkestone dan naar Wales.

En eigenlijk zonder extra tussenstops op de tankbeurten en de treinovertocht na dan, en kwam zowel heen als terug redelijk fris aan.
Dit soort afstanden ook wel met de RR gereden, en dit was vermoeiender dan met de Yeti.

Leon54

Actief lid
Met dimlicht val je meer op en de rest van je verlichting brandt dan ook, dus ook achter.

Leon54

Actief lid
Teka slaat de spijker op zijn kop. Ook ik ben echt niet over 1 nacht ijs gegaan en heb ook een paar keer proefgereden in een Yeti. Dat was overigens wel steeds een Elegance uitvoering en die heeft een sportstuur en dat is in ieder geval dikker en voelt beter aan. De afstand van het stuur is me toen niet opgevallen en ja dat valt me zelf te verwijten...
Laten we het nu ook niet allemaal overdrijven. De auto bevalt prima en zit en rijdt uitstekend. Ik had gewoon graag het stuur 1 of 2 cm meer naar me toe willen kunnen trekken en jammer dat ik met de huidige instelling van de stoel, met mijn knie tegen de hoek van de middenconsole kom. Dit probleem heb ik trouwens vaker gelezen op internet, dus er zijn meer mensen die daar hinder van ondervinden. Het dunne stuur, tja, misschien vervang ik het nog wel eens voor het sportstuur
als dat wat betaalbaar is.
En ja, de yeti is een fijne auto, maar niet perfect blijkbaar en dat is geen enkele auto.

Met dimlicht val je meer op en de rest van je verlichting brandt dan ook, dus ook achter.

Dagrijverlichting is speciaal ontwikkeld om bij daglicht het front van een auto goed zichtbaar te maken. Vaak is de zichtbaarheid en opvallendheid zelfs beter dan bij gebruik van dimlicht, en dat bij een lager energieverbruik! Ik heb het dan over 'af fabriek' dagrijlicht. Brandende achterlichten bij goed zicht overdag zijn nutteloos en dus een zinloze energieverspilling. Gebruik de aanwezige verlichting waar die voor is bedoeld.

Leon54

Actief lid
Ik begrijp het, maar als je jaren met dimlicht aan hebt gereden overdag, is het moeilijk om dat ineens achterwege te laten...

Leon54, ik ben 1.87 dus ik denk dat we idd hetzelfde 'probleem' hebben. Ik moet overigens zeggen dat het wel begint te wennen. En dan die velgen van de Arctic...ze konden mij ook niet overtuigen. Ik heb ze gelukkig kunnen ruilen voor de Dolomite velgen die de dealer nog had liggen.

Ik ben zelf 1,86 m lang (wat zou de gemiddelde lengte van de Yeti-rijder zijn? Wellicht een nieuw draadje? :crazy:) en ben ook nog op zoek naar de meest comfortabele positie. Ik heb relatief korte benen, waardoor ik dichter naar het stuur blijf, maar ik vind dan weer dat de afstand tussen de pedalen en de voetsteun links wat groot is, waardoor ik mijn linkerbeen wat ver moet optrekken om mijn voet op de steun te zetten. Voor langere afstanden kan dit dan weer wat onprettiger zijn. De stoel verder naar achteren zetten heeft dan weer het probleem dat de pedalen te ver weg komen om goed te kunnen remmen. Ik moet het pedaal namelijk vrij diep intrappen om echt hard te remmen (zie ander topic).

Ik heb ook overigens ook een Actic Ambition en heb geen probleem met het stuur, maar dat is natuurlijk persoonlijk. En ik heb ook de zwarte velgen, maar met een witte Yeti en daar vind ik ze best goed bij staan. Bij diverse andere kleuren (bv Platin Grey) had ik ze waarschijnlijk ook omgeruild.

EdK

Forumguru
Arctic Snowman

Misschien onderstaande foto een oplossing ?
Alleen nog ff vastschroeven en een rubber profiel erop plakken ??

Massief Eiken blok 115x30x30.jpg :worshippy::worshippy:

He EdK, dat is brilliant gevonden :laugh::xyxthumbs:
:worshippy:
Maar voor lange benen is er ook een oplossing hoor, 2 stuks van deze bijvoorbeeld:

grijparmp-voor-het-stuur.jpg

Ook handig voor het schakelen op afstand.

Of, als het heel rigoreus moet:
zaag-voor-lange-benen.jpg

De Yeti-rijder is een praktisch mens, dus voor alles is een oplossing :laugh:

EdK

Forumguru
Arctic Snowman

Die heb ik niet nodig hoor, die oplossingen van jou !
Heb je mij horen klagen over lange of korte benen of armen ?

Heb gewoon een goddelijk lichaam met de ideale maten voor de Yeti ! :cool:

Bovenaan Onderaan