Nieuw wapen in de strijd om de vakantie bagage..

Jewepe

Forumguru
@Bakkertje
Zelden zo'n briljante opening van een topic gelezen. En zó herkenbaar ........................:-). Ben benieuwd naar de afloop. Enne ............................... prettige vakantie toegewenst en kom gezond weer terug.

CharlesTucker

Forumguru
Ik vraag mevr. Tucker altijd de tassen en koffers neer te zetten in volgorde van het belang wat ze er aan hecht, en dan pas ik daarna het "vol=vol", werkt prima :). Ze is overigens vrij bescheiden, het is me zelfs een keer gelukt (nog in de Zafira) om een oude computer plus ouderwetse kijkbuis (15" CRT) mee te nemen zonder iets uit de rij te laten staan. Dat was weliswaar nog in de Zafira, maar ik vermoed zo maar dat dat met de O2C ook gelukt zou zijn.

foobalicious

Senior Member
Mijn vrouw is gelukkig tot de conclusie gekomen dat het helemaal niet nodig is om veel kleding mee te nemen. Zeker wanneer je de zon opzoekt (en vindt natuurlijk). Het overgrote deel van de vakantie breng je dan waarschijnlijk in je zwembroek door :-) Meestal zagen we bij het uitpakken thuis dat een hoop kleding niet gedragen was en dus voor niks was ingepakt en meegenomen.

Daarnaast zijn er (iig op de plekken waar wij meestal vertoeven) altijd mogelijkheden om kleding te wassen. Het drogen is in die zonnige oorden zo voor mekaar.

Onze filosofie is tegenwoordig: als we ECHT iets missen dan kopen we het ter plekke wel. Die gedachte alleen al voorkomt een hoop pre-vakantiestress...:-)

newwolf84

Forumguru
Haha ja een heel herkenbaar topic. Vorig jaar nog in het bezit van een VW caddy life, mooie praktische kofferruimte, maar toch nog een dakkoffer mee... Wat de meesten al aangeven, je neemt vaak écht teveel mee. In het kader van de ruimte is er, dus we stouwen de auto dan ook maar vol. Kleding die linea recta, ongedragen weer mee terug gaat. Denk dat ik dit jaar idd de tip van hierboven eens echt ga toe passen. Als er echt iets mist kopen we het ter plekke wel.

Eind juli gaat de auto naar zijn thuisland toe. Is voor hem/haar ook een leuk uitje denk ik zo.

Berry1912

Forumguru
Maak je niet druk over bagage. In de fabriek moeten ze zich pas druk maken om alles in een auto te krijgen.
mk1-golf-breakdown-parts.jpeg

newwolf84

Forumguru
Ik neem aan dat ze in de fabriek wel een soort van bouwtekening gebruiken, dat is met inpakkende huisgenotes wel iets anders.. ;)

Skoda-MAN

Forumguru
Mijn vrouw vergeet nooit spullen, ze neemt gewoon alles mee
Je schrikt er van hoeveel er in een Octavia combi past. :banghead:

• Leuk
Waarderingen: GJ M

Bakkertje

Forumguru
Het lastige is dat we heel vroeg in het jaar naar het Gardameer gaan en je weet echt niet wat voor weer het daar kan zijn in deze tijd van het jaar. Het ene jaar hebben we een week in de korte broek gelopen, het jaar erop was het daar echt te koud voor. Nu gaan we twee weken en dan wordt het toch wat lastiger om in te schatten voor te bereiden.

Wat ons ook niet helpt is dat we met z'n vijven zijn en je dus ook voor iedereen kleding mee moet sjouwen.
Maar goed er 585 liter bagage ruimte en een behoorlijke grote bak waar een reservewiel in zou passen. Ik neem aan dat het daarin allemaal gaat passen. Het is sowieso 20 liter meer dan in de Superb en daar ging het ook allemaal in ;)
(zelfs zonder vacuüm zakken)

Joske

Forumguru
je kan de stofzuiger ook nog altijd op de trekhaak mee nemen é... voor moest ie niet passen :D

giant-vacuum-machine.jpg

Petrolhead

Forumguru
Ook handdoeken bijvoorbeeld worden echt superplat maar wel keihard in zo'n zak, dus voorzichtig stouwen anders hoor je iets met een sissend geluid VOLlopen!
Als je voor de terugreis een lokale benzinepomp opzoekt waar je ook je auto kunt uitzuigen heb je de vacuümzakken zo leeg gezogen.

maartenv84

Senior Member
Whahahaha allemaal erg herkenbaar. Overigens ben ik superb blij!

Op de wintersport: 1 paar ski's (dankzij skiluik), 1 slee, 4 tassen, 1 paar skischoenen, 4 paar winterlaarzen, boodschappentas, een koelbox en de sneeuwkettingen voor het grijpen. En dat alles onder de afdekhoes en dus zonder dingen op het dak (houdt ik niet zo van)
foto%2Bauto.jpg

Maar de rolverdeling is gelijk :)

Conclusie: Tassen zijn echt fijner dan koffers als het gaat om de auto inpakken :)

Skoda-MAN

Forumguru
Je zou natuurlijk een kofferset op maat en vorm kunnen laten maken, bij sommige merken kan je die er bij kopen. Ferrari maakt heeeeeeele mooie van de zelfde kleur als het interieur. €€€€€€€ :deuk:

Bovenaan Onderaan