Nieuw wapen in de strijd om de vakantie bagage..

Bakkertje

Forumguru
Komende week gaan we met ons gezin 2 weken naar het Garda meer. Weer terug naar een camping waar we inmiddels voor de 3e keer naartoe gaan.
Net als bij de meeste gezinnen is hier in huize Bakker de logistieke taakverdeling zo afgesproken dat vrouw lief alles inpakt en verzameld in de gang en ik die op voorhand al zegt dat we maar voor 2 weken gaan en niet de hele kleding kast mee hoeft, mag alles in de auto zien te laden.
Kortom de standaard vakantie voorpret. Nu scheelt het dat er geen campingbedjes, buggies e.d. meer mee hoeven, maar goed daar komt dan weer kleding voor in de plaats.

Het nieuwe wapen... Vrouw lief heeft bedacht dat we de kleding in van die vacuüm zakken kunnen doen om deze vervolgens met de stofzuiger te comprimeren. Want dan kan er meer mee.. (zucht).. Gisteren op de kleedjesmarkt een kleine stofzuiger voor 1 euro gekocht en die werkt ook nog.

Over 3 weken zal ik verslag doen van deze onderneming..

Skoda-MAN

Forumguru
Deze taakverdeling komt mij erg bekend voor.

Het is wel handig als je die zakken vacuüm gaat zuigen want bij comprimeren worden ze nog groter :maakmegek:

Succes en hele fijne vakantie.

ElScorpione

Forumguru
Alles in reistassen in plaats van koffers scheelt al een hele hoop. Ik kon met 2 volwassen en 2 kids alles kwijt in de koffer, mijn afdekzeil kon er zelf nog over en ik had geen dakkoffer nodig.

Fijne vakantie!

Joske

Forumguru
Ik vergeet het belangrijkste nog.....

Fijne en zorgeloze vakantie toegewenst Simeon! :thumbsup:

Cordoba

Forumguru
Eerlijk gezegd is mijn inschatting dat die 'vacuumzakken' niets anders is dan gebakken lucht. Zeg dat je een goede stofzuiger gebruikt, en een onderdruk van 0,1 bar haalt. Als je uitrekent wat de druk op de kleding is dankzij de zak..... Als je gewoon netjes en rustig de koffer inpakt, krijg je er volgens mij meer in, al was het maar omdat de vacuumzakken er dan niet in hoeven.

Nog een geluk dat je niet gaat vliegen met die zakken: als je dan ineens BOEM hoort vanuit het vrachtruim, is er zo'n vacuumzak geëxplodeerd. Zelfs in de drukcabine daalt de druk geleidelijk tijdens de vlucht, en zal de aanvankelijke onderdruk in de vacuumzak, overgaan in overdruk...

@Bakkertje Wat volgens mij beter werkt, is de rollen omdraaien: jij inpakken en de vrouw laden, zul je zien dat je veel lichter op reis gaat.

Bakkertje

Forumguru
De zakken werken wel hoor en een kleine 600w stofzuiger maakt het pakketje een stuk kleiner. Het is vooral effectief voor dingen als kussens en zo, kleding valt volgens mij wel mee, maar dat gaan we vrijdag meemaken.

Ik kijk al uit naar het moment dat ik denk alles erin te hebben en dat er vervolgens nog 2 grote tassen van boven komen met de vraag of die nog mee kunnen..
In de superb gingen de slaapzakken achter de voorstoelen op de grond, die zullen nu ook een plekje moeten vinden in de kofferbak..

Hans O.

Forumguru
Vandaag mijn nieuwe (2e hands) thule alpine 900 dakkoffer gemonteerd. Met de recente komst van onze tweede dochter maar gelijk de grootste aangeschaft.

kansberg

Forumguru
Hoe herkenbaar... gelukkig hebben we tegenwoordig meer ruimte omdat er een sleurhut achter hangt, maar pfff... het lijkt meer op een verhuizing soms dan een paar weken vakantie. Wij gaan over vijf weken, maar ook hier al lijstjes gevonden met attributen en kleding wat straks allemaal mee moet. Alsof we in 14 dagen vakantie 36 recepties hebben. Wij hebben zelfs een keer het tijdschrift 'Boek' gehaald omdat er destijds standaard 2 Curver boxen vol met boeken meeging, echt waar :bloos:. Sinds de komst van de e-readers is dit probleem min of meer de wereld uit gelukkig.

Waar is de tijd gebleven dat je klaar was met een boek, tandenborstel en een onderbroek in een ini-mini auto naar zuid-Italië, waar je leefde van de liefde en de lucht....

Cordoba

Forumguru
@Bakkertje: bij kleding werkt het inderdaad alleen als je daar veel lucht in meevouwt, die opgesloten zit, kussens kan het inderdaad een behoorlijk effect hebben, omdat daar veel lucht in zit.

Canon-Eye

Forumguru
@Cordoba, ik weet natuurlijk niet hoe het bij jou thuis toegaat, maar mijn ervaring is dat ik het logisch en efficiënt stuwen van welke ruimte dan ook - of het nou de kofferbak, de kapstok of de afwasmachine of wat dan ook is - niet aan mijn vrouw moet overlaten*.
Doe ik dat wel, dan kan een deel van zelfs de meest essentiële zaken niet mee (tenzij ik alsnog een groot rijbewijs ga halen en met een vrachtauto op vakantie ga), de visite moet de jas aanhouden en het water/stroom/afwasblokjesverbruik zal minimaal 150% toenemen...

*Maar gelukkig kan ze andere dingen juist weer heel goed... :jaja:

Cordoba

Forumguru
Yep, dat is precies wat ik bedoelde @Canon-Eye : Enerzijds minder bagage doordat je niet voor elke ramp de bijbehorende kleding en bestrijdingsmiddelen meesjouwt, aan de andere kant minder bagage omdat de meeste vrouwen een kofferbak gewoon minder efficient vullen.

@martijn v o Werkt dat ook andersom?
(dus paneermeel in de zak, en dan de zak opblazen met lucht uit de uitlaat van de stofzuiger om beschuit te krijgen)

• Leuk
Waarderingen: CDK

jalex_h

Forumguru
tenzij ik alsnog een groot rijbewijs ga halen en met een vrachtauto op vakantie ga
Nee hoor. Mijn vader had vroeger een BX op gas. 's-Zomers geen probleem, want sleurhut erachter. Maar met de wintersport moest er altijd een koffer op de hoedeplank (vastgeklemd tussen hoofdsteun en ruit) en een mandje tussen mijn broertje en mij in op de achterbank.
Na 3 jaar kwam er een skibox, dus mijn vader en ik (samen pakten we altijd de auto in) dachten dat we nu wel van die koffer op de hoedeplank verlost waren. Even buiten de waard gerekend, want mijn moeder had bedacht dat er nu nog meer mee kon. Want er kon eens een lawine komen (hoogste heuvel in het directe omgeving: 150 meter hoog). Dus jawel, nog steeds een koffer op de hoedeplank en een mandje op de achterbank.
Na 2 BX-en op gas kwam er een bx op diesel, nog steeds met een skibox. Geen LPG-tank meer, dus meer ruimte voor de bagage, enfin, vul zelf maar in....

Wim75

Lid
Wat ontzettend herkenbaar, hier precies hetzelfde. Mijn vrouw pakt de tassen in en ik mag het in de auto zetten. En inderdaad altijd op het laatst toch nog een tas uit de hoge hoed.
Komende week (toevallig ook naar het Gardameer) voor het eerst met de octavia na vier jaar Superb... ik ben benieuwd!

Bovenaan Onderaan