Net gekochte skoda lekt koelvloeistof

0ri0n88

Forumguru
Ja maar als die niet kapot is het ook zonde geld. Ik zou beginnen met uit te vinden waar de lekkage vandaan komt en vandaar uit reparatie uitvoeren.
Wellkcht weet @Claud al meer?
 
Radiateur is lek, zit een gat in een slang van het blok, dop van het blok is rubber verrot en als icing op de cake, loopt de ruitenwisservloeistof nog sneller weg als dat je het erin gooit.

Hij lekt dus zo ongeveer alle sapjes.
Ben serieus in shock en in afwachting hoe dat de verkoper dit gaat oplossen...
 

Bakkertje

Forumguru
Oef dat lijkt heftig, maar is voor een dealer / garage relatief makkelijk te fixen.

Mijn echte zorg, als ik het zo lees, is of de auto geen ongeluk heeft gehad in de hoek van de ruitensproeier?
Dat zou de nodige lekkages wel verklaren (als het allemaal in dezelfde hoek zit)
 
nee geen ongeluk bij mijn weten, maar wel een half jaar stilgestaan bij de verkoper. Wij vonden het daarom juist een pluspunt, dat de skoda gelijk startte zonder hulp. Er is een nieuwe apk op gegaan, zonder punten vermeld by the way.
En toen ik als eerste vroeg bij terugkomen of hij wel naar de sapjes had gekeken, zei hij dat hij had verwacht dat ze dit bij de apk deden. :cry:
Na het vinden van de koelvloeistof ben ik de volgende ochtend voor ik naar hem terug ging eerst de andere sapjes gaan controleren en er zat dus geen druppel olie meer op de peilstok en toen ik dus de ruiterwisselvloeistof bijvulde liep die er net zo hard weer uit.
Hij wilde er in eerste instantie ook niet aan dat het koelvloeistof was, wist mij zelfs te vertellen dat en de koelvloeistof en de ruitenwisservloeistof vettig konden aanvoelen (nou kom ik niet uit een ei en het lijkt mij dat het laatste juist een ontvetter zou zijn).

Hij had zelf geen tijd op dat moment , maar mij wel doorgestuurd naar garage (die ook de apk heeft uitgevoerd!) en die hebben eea onder druk gezet en daar kwam de lekke radiateur uit, ze zeiden wel dat het blok verder goed droog was (wat nu na toch weer een aantal keer naar werk moeten rijden, want vervangende auto is geen optie bij hun niet meer het geval is).
Hij heeft een radiateur besteld en dan kan ik terugkomen en alles wordt gerepareerd bij die garage, omdat hijzelf daar geen mogelijkheden voor heeft, hij verkoopt alleen blijkt.
Dus ik moet daar nog even op wachten ben ik bang en dan gaat de skoda erna direct door naar de skoda dealer bij mij in de buurt voor een grote beurt.

Ik ben serieus bang een kat in de zak te hebben gekocht, maar ben stiekem al verliefd op de auto...
 

Bakkertje

Forumguru
Even uitgaande van het positieve, als de radiateur vervangen is en de lekkage van het ruitensproeier reservoir (en dan op kosten van de verkoper), dan heb je toch een verder prima auto?
Dan inderdaad een beurt uit laten voeren bij een goede garage / dealer en wellicht heb je verder een probleemloze auto.
 
slang en dop niet vergeten natuurlijk, maar daar hoop ik dus wel op ja. En ik hoop maar dat ik hem niet aan bonken rij, want moet wel gewoon werken natuurlijk...
 
Olie bijvullen en de koelvloeistof in de gaten houden.
Je zou er eventueel een stop leak middeltje in kunnen gooien.
 
Doe ik @kevinvh ; voor ik ga rijden, controleer ik beide. Maar blijf een vrouw he , dus toch bang dat dit niet goed is voor de auto zelf, ook al vertellen alle mannen dat het geen kwaad kan zolang je het maar in de gaten houd.
 
Geen idee wanneer de reparatie word uitgevoerd,maar zolang alles op peil is kan er niks gebeuren.
Als je gaat rijden met te weinig olie dan is het natuurlijk niet best.
Zoals ik zei,je kunt er een stop leak in kunnen gooien maar dat zou ik alleen doen in uiterste nood,zolang het niet te hard lekt zou ik er niks aan doen,aangezien stop leak behoorlijke troep is.
Als je de olie gaat bijvullen,kijk dan in het boekje,als je geluk hebt staat daar in wat voor olie ze er in hebben gegooid met de laatste beurt.
Als er een vol synthetische in zit,zou het beter zijn als je hem ook bijvult met een vol synthetische en niet met een mineraal olie.
 
Te laat @kevinvh. De olie is natuurlijk vrijdag voor ik weer terugreed naar verkoper al bijgevuld. Ik ben wel zo wijs geweest om te controleren of de 500.00 tot 505.00 nrs overeenkwamen.
 

Agent327

Forumguru
Even iets over het onderhoud van de auto, je hoeft niet persé naar de naar de Skoda dealer waar je vaak de 'hoofdprijs' voor onderhoud en reparaties betaalt.
Gezien de leeftijd van de auto zou ik gewoon naar een 'alle merken' bovag garage gaan. Dit soort bedrijven zijn ook zeer goed in staat om op betrouwbare wijze en een schappelijke, reële prijs het onderhoud voor je te doen. Ik weet niet waar je woont maar via deze site van de ANWB is vast wel een goede garage in jouw buurt te vinden. Succes er mee.
 
nee nee, de dop van het motorblok is het rubber van verrot.

Heb trouwens net contact gehad en een afspraak gemaakt met de garage die het gaat repareren voor as maandag 9 uur.

@Agent327 Vond het eerlijk gezegd nog alles meevallen aan kosten bij de skoda dealer; als ik een volle bingokaart had (geniale opmerking van die man) zou het incl. autootje huren maximaal op 450 euro uitkomen met een grote beurt en alle materialen.
Voor mij een klap geld hoor daar niet van, maar geloof niet dat ik veel goedkoper uit kom bij een andere garage?
 

Agent327

Forumguru
Voor mij een klap geld hoor daar niet van, maar geloof niet dat ik veel goedkoper uit kom bij een andere garage?
Je zou wellicht eens een offerte kunnen aanvragen voor dezelfde werkzaamheden bij een andere garage. Je kunt je EURO net als ik immers maar 1x uitgeven.
Het enige wat ik wil zeggen dat je voor minder kosten dezelfde reparaties kunt laten uitvoeren, en ik spreek uit ervaring.
 
nee de grote beurt zelf kost 198 euro. En als je dan alles moet laten vervangen, dus alle filters, bougies, zelfs de rubbers van de ruitenwissers zitten daar dan bij, incl. auto huren a 15 euro, kwam je maximaal op 450 euro uit.

Maar @Agent327 je hebt gelijk dus ik ben al aan het rondbellen.
 

Bakkertje

Forumguru
oef, dan wordt het informeren bij een niet-dealer toch wel interessant, ik denk dat je onder de 300 euro uit moet kunnen komen..
 
Ook als alle filters en bougies en ruitenwisser rubbers vervangen moeten worden? Want heb wel al een goedkopere gevonden, maar die kwam met alles en rubbers voor ruitenwissers toch ook op 370 uit. Scheelt wel al een slok op den borrel trouwens! Dus Thanks heren!
 
Bovenaan Onderaan