Net gekochte skoda lekt koelvloeistof

fanSkoda-VW

Donateur
@Claud.
Ik las : Wij vonden het daarom juist een pluspunt, dat de skoda gelijk startte zonder hulp.

Had je een afspraak gemaakt? Want dan kan de verkoper de bekende truuk uitvoeren. Even accu laden (indien nodig) en andere voorbereidingen treffen. En wat verwacht je van een Fabia uit 2001 , da's wél 16 jaar jong! En ongetwijfeld niet meer écht in showroomconditie, helaas.

Ik heb dat meegemaakt bij een andere particuliere verkoper die de VW Sirocco warm hield onder het mom er was net nog mee gereden.
Maar als de motor koud was merkte je de problemen.

Sterkte & succes!

grtss
 
Grinnik ik begrijp je volkomen, @fanSkoda , maar ik ging juist voor een andere auto bij hem kijken en die stond idd al klaar, maar zagvlak voor ik ernaar toe ging de Skoda staan online en had dat dus niet gemeld aan hem .
 

Fabia 123

Forumguru
Toch wel vreemde samenloop van kwalen.
Het kan natuurlijk zo zijn dat de vorige eigenaar een tijdje lekkages heeft opgespaard en de garage niet heeft opgelet.
Maar als alles netjes word gerepareerd zit je goed met nieuwe onderdelen.
 

Cordoba

Forumguru
@Claud Ik neem aan dat de auto nu in orde gemaakt wordt op kosten van de verkoper (zoveel mankementen is geen reclame voor de zorgvuldigheid van de garage).
Voor onderhoud en andere zaken kun je eventueel ook terecht bij Vagtechniek, dat is bij velen hier een bekend adres, en als je de recensies bekijkt zie je dat de klanten ook grote afstanden rijden om daar te komen. Prijzen zijn een stuk lager dan dealer, en vooraf afgesproken prijzen/zaken worden vastgelegd in email en daar wordt ook niet aan getornd. Onderhoud is daar goed en vakkundig.
 
Remvloeistof controleren ze toch
Bij een grote beurt? En klinkt super, maar vermoed dat door de afstand het net zo duur gaat uitkomen
 

Bakkertje

Forumguru
remvloeistof moet voor het goede periodiek vervangen worden (ik dacht eens in de 2 jaar, maar weet het niet zeker).
Controleren versus vervangen is vaak anders
 
wordt nu toch wel lichtelijk nerveus eigenlijk: zit zo eens rond te bellen en idd zeggen de heren monteurs dat ze remvloeistof kunnen testen. Maar ze waarschuwen mij ook allemaal voor de remblokken bv want een apk zegt daar dus ook niks over. wat een geld joh...
 
ja maar als je dan toch voor een grote beurt gaat, kan je maar beter gelijk alles laten doen toch? Anders zit je weer met extra manuren of niet? Dan ligt het toch al uit elkaar als het goed is om het zo maar te zeggen, of begrijp ik dat nu verkeerd?
 
ik had juist begrepen dat de onderdelen voor skoda juist goedkoop waren in vergelijking tot andere merken?
Ach eerst nu maar eens die auto gefixt krijgen en dan ga ik wel in spannende afwachting zitten waar de garage allemaal mee gaat komen met de grote beurt, voel de bui wel hangen nu... Thanks trouwens iedereen voor de vele en goede tips die ik heb mogen hebben, ga iig niet naar de skodadealer...:dankje::D
 

EdK

Forumguru
Remvloeistof controleren ze toch
Bij een grote beurt?
Een beetje goede dealer zal het aankaarten bij een beurt dat het eraan komt.
Maar zit zeker niet in de grote beurt mee !
volgens de dealer is het een apart verhaal die een andere onderhouds interval heeft dan grote / kleine beurt

En ja VAG techniek kan misschien een stukje rijden zijn voor je, maar is wel een garage die ik je ook kan aanraden !
Niet geweest met mijn Skoda (s) maar wel met een bedrijfscaddy en zijn zeker op de hoogte met VAG wagens.
En als je je wagen straks nog niet geheel vertrouwd en een algehele controle wil hebben dan kan ik je ze zeker aanraden.

Als je er toe besluit , gewoon een mail sturen en hierin je wagen ( merk type en kenteken ) doorgeven en wat je wil en wat hiervoor de kosten gaan worden.
Vaak zelfde dag nog antwoord en een prijsopgave die gewoon vast staat.
 

Cordoba

Forumguru
een grote beurt bj vagtechniek kost 269 euro:
https://www.vagtechniek.nl/garage/prijslijst/onderhoud/skoda/

En heel eerlijk gezegd denk ik dat je daar beter af bent dan bij een merkdealer ..
Ik zou overigens ok de remvloeistof laten vervagnen, dan weet je ook zeker dat dat goed is.

Dat is een vierjaarlijkse onderhoudsbeurt voor een Citigo :sterretjes: Prijs voor een grote onderhoudsbeurt voor een Fabia I zal rond de 200 euro liggen. Voor mij is deze garage ook zo'n 140 km rijden (enkele reis), maar dan weet ik dat mijn auto deskundig onderhoud krijgt (en er niet alleen op papier zaken worden gedaan, maar ook in werkelijkheid). Destijds voor grote beurt en distributiewissel scheelde dat met de dealer meer dan 200 euro, daar wil ik best een vrije dag voor nemen en naar Nuenen rijden. Zoals EdK al aangeeft, gewoon een mailtje of telefoontje en je krijgt antwoord op korte termijn. In de beginperiode van de garage is het mij wel gebeurd dat ik 's avonds om 7 uur een mailtje stuurde en binnen 2 antwoord had. (dat gebeurt volgens mij tegenwoordig niet meer)
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Cordoba

Forumguru
Volgens mij deels, de prijzen zullen weer iets aangepast zijn, maar die orde van grootte: het ene jaar betaal ik iets van 100 euro (kleine beurt, elk jaar/15.000 km) het andere jaar 200(grote beurt/30.000km). Bougies hoeven veel minder vervangen te worden dus die komen er wel bij, maar als je km-stand van je auto aangeeft en welk onderhoud is gebeurt, zullen ze dat vooraf ook al aangeven. Als je gewoon een prijsopgaaf vraagt krijg je die inclusief wat er nog bijkomt, bijvoorbeeld:
- onderhoudsbeurt bij x km bedrag a
- bougies vervangen (incl. bougies) bedrag b
- remolie verversen bedrag c
- en dan meestal onderaan de prijsopgaaf een totaalprijs (gewoon optelsom) als je alle zaken laat doen.
Laat je een bepaald onderdeel niet doen, gaat gewoon dat bedrag van de prijs af, geen ingewikkelde trucs. Als je een leenauto wil voor die dag om bijvoorbeeld in Eindhoven de stad in te gaan, kost je dat een vast bedrag (ik dacht 25 euro) en de brandstofkosten (zelf gewoon voltanken in de buurt voor je de auto inlevert).

Prijs krijg je per email zodat het vastligt, en er geen discussie is over wat er is afgesproken, alleen als er tijdens het onderhoud iets naar voren komt, krijg je een telefoontje met wat er aan de hand is, en wat de keuzes en bijbehorende kosten zijn.
 
De garage heeft de maat opgenomen en er wordt een nieuwe besteld. Ik heb het zelf gezien...

En nu zit ik voor de grap ook even naar een radiateur te zoeken op kenteken , maar ik krijg ook verschillende afmetingen te zien?!
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan