Navigatie Updates 2019/2020

Fmoon

Forumguru
Ik heb met een nieuwe SD kaart de update nog eens gedaan. Tot 98% heb ik erbij gezeten (ritje gemaakt) en toen liep ik even naar binnen. Kwam 3 minuten later terug en navifnavi was uit, zou die er goed op staan?
 

GJ M

Forumguru
@Fmoon na de update herstart de navi. Daarna ging hij bij mij weer aan (maar ik reed dan ook nog), weet niet hoe het geregeld is wanneer de auto uit staat. Misschien dat de update bij het op contact zetten afgerond wordt?
 

EdK

Forumguru
Dat het nog niet echt lekker met die IT'ers van VAG gaat is me net weer duidelijk geworden.

Geheel onderin staat " een servicepartner vinden " ( button )
Dus dacht eens kijken wie dat in NL allemaal is
Wel ik kan alleen maar selecteren dan in CZ op de landkaart die dan tevoorschijn komt...
Ik weet het niet wat er daar allemaal aan de hand is, één ding ben ik wel achter nu !
En dat is dat hun aardrijkskunde niet één van hun betere dingen is.....
 

widojo

Actief lid
@Fmoon na de update herstart de navi. Daarna ging hij bij mij weer aan (maar ik reed dan ook nog), weet niet hoe het geregeld is wanneer de auto uit staat. Misschien dat de update bij het op contact zetten afgerond wordt?

Geen zorgen, op contact zetten en update wordt netjes afgerond.
 

Fmoon

Forumguru
Oké, ja zag verder geen melding ofzo. Dan zal die er goed opstaan. Hopen dat de problemen nu ook weg zijn.
 

servies

Forumguru
Ik ben bezig om die VW variant er op te zetten en kijk even naar de gegevens van de oude SD kaart. van de 16GB is er nog 2GB vrij...
Waarom ze die kaarten zo hebben opgesplitst is mij echt een raadsel, ik kan me niet voorstellen dat ze er in een half jaar 2GB aan kaartdata bij hebben verzonnen...
 

Jstruijk

Senior Member
Ik zie zojuist dat ook Skoda de "Previous version ECE1 2018/2019" versie online heeft gezet voor download.
Volgens de site bevat deze de volgende landen en is 12GB groot:

Albania, Andorra, Austria, Belarus, Belgium, Bosnia and Herzegovina, Bulgaria, Croatia, Czech Republic, Cyprus, Denmark, Estonia, Finland, France, Faroe Islands, Germany, Gibraltar, Greece, Hungary, Iceland, Ireland, Italy, Kosovo, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Liechtenstein, Macedonia, Malta, Moldova, Monaco, Montenegro, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Romania, San Marino, Serbia, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden, Switzerland, Ukraine, United Kingdom,
Ook "Previous version ECE2 2018/2019" is beschikbaar (3GB):

Albania, Belarus, Bosnia and Herzegovina, Bulgaria, Cyprus, Estonia, Greece, Greece, Kazakhstan , Kosovo, Latvia, Lithuania, Macedonia, Moldova, Montenegro, Romania, Russian Federation, Serbia, Turkey, Ukraine
Als ik de beschrijving moet geloven is het dus de oude kaart en niet een up-to-date versie. Hmmm.....
 

Rallye

Forumguru
FA8FA347-A40A-43AB-98CC-C9E11EE433E2.jpeg

Niet alleen de beschrijving, ook de naam is hetzelfde als de oude versie (2018/2019). Bij VW staat een nieuwere grote kaart (19/20, zie boven). Skoda heeft dus “ook” een grote kaartversie neergezet, maar niet “ook” (in de bedoeling van “net als VW) 2018/2019.
 

Jstruijk

Senior Member
Idd.. Toch vreemd dat die partijen(merken) gebruik maken van dezelfde data, maar er toch wezenlijk verschillend mee om gaan...
 

chriss

Senior Member
Hi, wie weet een oplossing voor dit probleem. Sinds de 2019/2020 update van kaarten voor AMUNDSEN (Skoda O3 2018) moet ik kiezen welk kaartmateriaal ik kopieer op de originele SD kaart. Dat is in mijn geval dus OF
ECE 5 2019/2020
Andorra, Oostenrijk, België, Kroatië, Tsjechië, Faeröer (alleen voor het land), Frankrijk, Duitsland, Hongarije, IJsland, Ierland, Italië, Liechtenstein, Luxemburg, Malta, Monaco, Nederland, Polen, San Marino, Slowakije, Slovenië , Zwitserland, Verenigd Koninkrijk (inclusief Isle of Man), Vaticaanstad
OF
ECE 4 2019/2020
Andorra, Austria, Belgium, Croatia, Czech Republic, France, Germany, Hungary, Italy, Liechtenstein, Luxembourg, Malta, Monaco, Netherlands, Poland, San Marino, Slovakia, Slovenia, Switzerland, Vatican City State

Er is geen 2019/2020 kaart meer met Italië EN Spanje op 1 kaart. De dealer wist het ook niet, maar kan wel een extra lege originele SD kaart leveren voor 55 euro. (de 2018/2019 kaart had wel alle landen op 1 kaartje)
 
D

Deleted member 24009

@chriss op de site van VW kan je de volledige kaart downloaden. Ik weet alleen niet precies welk navimodel van VW je moet hebben voor jouw O3 2018, maar er zijn ongetwijfeld mensen hier die je daar weer verder mee kunnen helpen.
 

BasMab

Actief lid
Net ECE 2019 geïnstalleerd, werkte prima. In een uurtje stond het in het systeem. Nu enkel nog een probleem met de automatische schaal aanpassing op de kaarten. Deze springt "automatisch" terug naar standaard 30meter.
 

Reggiereg

Nieuw lid
Net ECE 2019 geïnstalleerd, werkte prima. In een uurtje stond het in het systeem. Nu enkel nog een probleem met de automatische schaal aanpassing op de kaarten. Deze springt "automatisch" terug naar standaard 30meter.
Schaal indeling kan je zelf instellen.
Als je op het icoontje drukt met de schaalverdeling (Rechts onderin) kan je met de draaiknop rechts onderin de schaal instellen.
als je nogmaals op het icoontje druk met de schaalverdeling (ik dacht 2x ) dan staat je instelling op automatisch, dus als je bij een splitsing etc.. komt veranderd de schaal indeling automatisch.
 
Bovenaan Onderaan