Navigatie Updates 2019/2020

Door de super service van Skoda dealer Verellen Geel Belgie staat de update van ECE2020 ook op m n Columbus zonder enige kosten ! Ik gebruikte een gewoon SD kaartje uit de handel en Verellen Geel deed de rest .

De Skoda dealer waar ik initieel om hulp ging om het systeem te updaten wilde me een originele Skoda SD kaart aansmeren van bijna 200€!

De reden die de dealer mij gaf was dat er wss een foutief bestandje mee op de SD kaart is overgezet wanneer ik met m n eigen Macbook probeerde alles te downloaden en te unzippen.

Dank aan de mensen hier op dit forum voor de info!
 

100pk

Lid
Het overzetten van een navi-update op een Mac gaat helaas altijd gepaard met het overzetten van een reeks onzichtbare bestanden waardoor de navigatie niet werkt zoals verwacht. Het opschonen en ejecten van de sd-kaart met een app als cleanmydrive verhelpt dit probleem (zoals vaker benoemd op dit forum en ook in deze thread)
 

Spector

Forumguru
columbus update 2020 is nu te downloaden voor mijn skoda

1.jpg
url
 
Heb m gister gedownload en vandaag met iets meer dan een uurtje erin gezet..

nu weer via usb stick ipv sd kaart, heb toch het idee dat het via de usb poort sneller gaat. En aan het kaartje of stick zelf ligt het niet; dat zijn allemaal van die supernelle ultra dingen want als ik met de pc gegevens of fotos in geval van de sd kaart over moet zetten moet dat allemaal rap gaan want ik ben wat dat betreft van het weinige geduld ;)

Ben trouwens benieuwd of deze “goed” is want ik had zo nu en dan bij de vorige versie dat ie geen route kon berekenen want er waren geen navigatiegegevens beschikbaar was dan de melding.. terwijl je wel gewoon op de kaart zag waar en op welke weg je reed..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Spector

Forumguru
Staat er weer op, kan ik moeiteloos door Duitsland toeren volgende week :D

Columbus was met 25 minuten klaar trouwens en alle kaarten staan op ECE2020, dus ga ervan uit dat het goed gegaan is :arghh:
 

Spector

Forumguru
Ehm 2020 update? De veranderingen die aangebracht zijn in verband met de aanleg van de Blankenbergtunnel staan nog niet in deze update, maar zijn al een half jaar geleden ingevoerd.
 

64rhfx

Senior Member
Beste EdK. Blijf bij het onderwerp en reageer normaal. Als jij er moeite mee hebt dat ik mede forumleden vertel dat de amundsen update er nog niet is heb jij een probleem.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Tsja kerel ik weet niet waarmee je kijkt , maar de 2020 versie is onlangs geplaatst in diverse versies !
En als je gewoon met je VIN nummer je aanmeld dan is die dus te downloaden als je daar recht op hebt....
De volgende zal pas in 2020 zelf gepost worden en zal inhouden dat we eerst weer een tijd de website niet kunnen bereiken en dat hij dan opeens weer bereikbaar is met een nieuwe versie.
En wil je een maandelijkse update hebben........... prima maar plak dan een TT of een Garmin tegen je raam of ga over op een Waze of Google Maps die ook niet heilig zijn.

Enne ik heb zeker geen probleem hoor, de 2020 staat er hier al weer enkele weken op en frappante is dat ik nog steeds overal kan komen met die mappen net als de vorige versies.

TIP: ga naar de VW site en kijk daar of er al een update is !!
Meestal lopen die wat maanden voor op Skoda. :pieker::pardon:
 

64rhfx

Senior Member
Beste Ralley. k ga bij VW kijken, Ik heb het over Skoda, daar is nog steeds 2019/2020. En EdK, maak je niet zo druk, man.
 
Bovenaan Onderaan