Columbus Navigatie DVD

Onvoorstelbaar hoe mensen op elkaar reageren. De heer Gorgon beseft blijkbaar niet helemaal hoe een forum werkt. We gaan hier op een normale manier met elkaar om met respect. En ja, soms zal iemand soms een reactie geven die niet inhoudelijk helemaal aansluit met je gestelde vraag. Ik ga altijd uit van het beste van de mens. Kan me best voorstellen wat @mikehotel bedoeld. Ik zit vrijwel de gehele dag op de weg en het overkomt me vrijwel iedere dag dat ik situaties zie waarbij mensen bijna van de weg raken, de sloot in rijden, fietsers of voetgangers over het hoofd zien. Allemaal veroorzaakt doordat mensen, om wat voor reden dan ook, zijn afgeleid. En of dat nou een telefoon, sigaret, vrijgeschakelde dvd speler, krant, scheerapparaat, tandenborstel, zeurende partner of kinderen is, dat maakt niet uit. Het hedendaagse verkeer is zo druk en intensief dat het gewoon nodig is dat je je volle aandacht bij de weg houdt.

Vredig kerstfeest ;)



Sluit me aan bij de overige leden, haal eerst eens diep adem, tel desnoods even tot tien, en reageer dan. Gewoon met normale omgangsvormen.
 

mikehotel

Actief lid
waar bemoei JIJ je mee?! ik heb JOU toch niet om een dergelijke reactie gevraagd. JIJ gaat geen enkele keer in op de vraag die ik heb gesteld dus JOUW mening introduceert mij helemaal niks.

Zoiets zocht je denk ik he, aan je caps-gebruik te zien.

O nee hoor, ik was echt niet op zoek naar zo'n reactie. Kreeg het onderstrepen van de nu in Caps-gegeven woorden niet voor elkaar, dus koos ik voor een andere methode.
Maar blijkbaar kun je niet zo goed tegen een andere - laat staan een kritische - mening en schiet je gelijk uit de bocht. Je bevestigt daarmee wel volledig het beeld dat ik van je kreeg in de openingspost; namelijk dat je iemand bent die nogal overtuigd is van zichzelf. Geeft niks, daar hebben er wel meer mensen last van en gaat vanzelf over. En hoewel het je aan de anus zal oxideren, zal het - ben ik bang - bij jou nog wel een tijdje duren voor het zover is.
Maar dat is gelukkig niet mijn probleem :D
 

Gorgon

Nieuw lid
Lekker inhoudelijke reacties allemaal weer! Super jongens, fijn, een weerwoord niet gewend? On topic allemaal zeg he. Hebben jullie je toetsenbord al opgevreten? pffff.....
 

Antera

Donateur
Ik begrijp deels wel waar de commotie om gaat. Nu valt er van wel meer zaken wat te zeggen die je niet moet doen in de auto:

Sigaretje draaien en opsteken
Wisselen van DVD
Wisselen van bestemming in de navi
Schreeuwende kinderen
druk gesprek
en nog veel meer

Ja het KAN gevaar opleveren voor jezelf of anderen. Er zal niemand maar dan ook niemand zo heilig zijn niet een keer de fout in te gaan door de handen van het stuur af te halen of me je gedachten weg te zweven omdat je dagelijks dat zelfde stukje saaie weg volgt enz enz. Dat je het met DVD eerder kan hebben ja misschien wel. Het is maar net hoe gedisciplineerd (3x woordwaarde) je bent. Kan je idd je aandacht alleen bij de weg houden ongeacht wat er om je heen in de auto gebeurd?

De reactie van @Gorgon had misschien wel iets minder gekunnen. We vallen niemand aan. Het is ieder zijn "bescheiden" mening van dit bepaalde onderwerp. En daarom zijn er fora. Om dit soort dicussies te kunnen voeren en dan natuurlijk wel op een normale manier. Lappen tekst komen soms ook heel anders over dan het zou zijn als dit mondeling tegen je word gezegd vergeet dit niet.

Verder lees ik weer verder mee en wilde ik dit alleen even mededelen.
 

CDK

Forumguru
We hangen allemaal wel eens de moraalridder uit
Ik heb een broertje dood aan moraal ridders, iedereen weet of hoort te weten wat wel en niet kan of mag in het verkeer. We hebben mannetjes en vrouwtjes met blauwe pakjes die mensen die zich niet aan de regels houden of een gevaar voor zichzelf of voor anderen in het verkeer zijn daarop aan te spreken dan wel te schrijven.
 

VWim

Forumguru
Ik heb een broertje dood aan moraal ridders, iedereen weet of hoort te weten wat wel en niet kan of mag in het verkeer. We hebben mannetjes en vrouwtjes met blauwe pakjes die mensen die zich niet aan de regels houden of een gevaar voor zichzelf of voor anderen in het verkeer zijn daarop aan te spreken dan wel te schrijven.
opmerkingen uit hun verband trekken is ook een kunst.........

om een voorbeeld te geven:
We hebben mannetjes en vrouwtjes met blauwe pakjes

ik weet niet wat jij in het weekend allemaal overhoop haalt.
 

CDK

Forumguru
opmerkingen uit hun verband trekken is ook een kunst.........

om een voorbeeld te geven:


ik weet niet wat jij in het weekend allemaal overhoop haalt.
ik denk dat je het nu bewust verkeerd interpreteert (ik insinueer....) maar dat geeft niet, ik reageerde niet omdat jij voor moraal ridder aan het spelen was, maar omdat andere leden dat nogal eens willen doen, vandaar mijn opmerking ;) was uiteraard niet tegen jou persoonlijk bedoeld, maar dat wist jij vast wel toch? :)
 

CDK

Forumguru
Precies! Aftellen is begonnen. Ik heb mijn O3 al voorzien van een kerstboompje.... ;)
Kijk maar uit, want de mannetjes en vrouwtjes met blauwe pakjes willen daar wel eens 'schriftelijk bezwaar' tegen maken (€130,-) Ik vind het prima hoor, hoe meer licht hoe beter! :) liefst in gezellige kleurtjes ook nog ;)
 

VWim

Forumguru
ik denk dat je het nu bewust verkeerd interpreteert (ik insinueer....) maar dat geeft niet, ik reageerde niet omdat jij voor moraal ridder aan het spelen was, maar omdat andere leden dat nogal eens willen doen, vandaar mijn opmerking ;) was uiteraard niet tegen jou persoonlijk bedoeld, maar dat wist jij vast wel toch? :)
@Corné de Kluijver :deuk: Sorry, had er even een smiley bij moeten plaatsen. Ik was je ook een beetje aan het sarren... :thumbsup:

Ik schreef overigens niet voor niets:

:pieker:
We hangen allemaal wel eens de moraalridder uit, al is het maar om mensen aan het denken te zetten.

Die toevoeging na de komma staat er niet voor niets bij.

Verder: :bloemen:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Bakkertje

Forumguru
Nog even een concrete gebruikservaring van film afspeelmogelijkheden in de auto.
Ik heb dit in mijn O2 gehad en daar konden de kinderen heerlijk genieten van Dora en dergelijke terwijl ik aan het rijden was. Geloof mij dat is echt geen afleiding voor de bestuurder.

Verder heb ik regelmatig lachend in de file gestaan met dank aan wat DVD-tjes van cabaretiers ;)
Ow, en destijds kon ik op mijn JVC via USB divx films afspelen, volgens mij kan dat op de Columbus ook.

Nu met de Amundsen+ wordt de functionaliteit zelfs gemist en staat het namens de rest van de familie op de wensenlijst voor een mogelijke opvolger. Mij maakt het echt geen zier uit, als ik een film wil kijken doe ik dat thuis op de bank op een fatsoenlijk scherm en een biertje binnen handbereik.
 

CDK

Forumguru
Het fatsoenlijke scherm word last. Maar een biertje onder handbereik moet kunnen in de auto :-)
geinmodus aan....;
Daarom heb ik ook een Skoda koelkast bij de prijs meegedongen ;) dat biertje moet wel koud zijn uiteraard :)
geinmodus uit....;
ook hier zijn mannetjes en vrouwtjes met blauwe pakjes voor én terecht!
 
Bovenaan Onderaan