Columbus Navigatie DVD

Gorgon

Nieuw lid
Hoi,

ik denk erover een nieuwe Skoda Ocavia combi 1.6 TDi greenline businessline te bestellen als leasebak (die 14% bijtelling gaat ze veeeeeel brengen bij Skoda). Hierin wil ik het Columbus navigatie systeem opnemen. In de handleiding van het huidige systeem zie ik het volgende: "Om veiligheidsredenen wordt de videoweergave bij snelheden boven 5 km/h uitgeschakeld". En dat is nou net NIET wat ik wil. Uiteindelijk wil ik zelf verantwoordelijk zijn voor mijn veiligheid en zelf kunnen bepalen of ik een live muziek dvd erin gooi op bv de wintersport. Bij lange afstanden rechtuit knallen, is een dvdtje soms fijn. Ik ga echt geen speelfilms zitten kijken oid. Evt voor de kids een afleidend filmpje erin zou nog kunnen.

Ik begrijp van de dealer dat er adresjes zijn die deze beperking eraf kunnen halen maar hij mag dat niet aanbieden. Wie weet waar ik (regio Eindhoven/Nijmegen) langs kan gaan om de Columbus navi altijd dvd's te laten spelen, ongeacht de snelheid waarmee ik rijd?

Bedankt alvast!

Groeten
Gorgon.
 

TedVlemmings

Forumguru
@Antera kan het inderdaad, in Breda. Heb er zelf ook aan zitten denken maar niet gedaan. Om eerlijk te zijn hoop ik je niet tegen te komen op de weg dan, ook al rij je veel rechtdoor (waardoor de oplettendheid vaak al minder is) hoeft er maar één andere weggebruiker zoals zo vaak de auto ervoor te gooien zonder richting of wat dan ook en jij zit lekker een film te kijken, daar zit ik liever niet tussen ;). En zo zijn er nog wel meer dingen te bedenken die jezelf niet in de hand hebt maar je waarschijnlijk een stuk sneller oppikt of beter corrigeert als je geen concert aan het kijken bent achter het stuur. (het geluid gaat namelijk lekker door als je harder rijdt, enkel je beeld vervalt.
 

Flem_nl

Forumguru
@Antera heeft het bij mij ook verwijderd. In een vloek en een zicht gedaan. Ik gebruik het nu meer voor muziek dvd's. Films is idd een te grote afleiding.
 

MarcoO2

Forumguru
Bij mij idem. Is gewoon best lekker, ook voor passagier en kids. zoals met veel dingen moet je er gewoon met verstand mee omgaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

mikehotel

Actief lid
Uiteindelijk wil ik zelf verantwoordelijk zijn voor mijn veiligheid en zelf kunnen bepalen of ik een live muziek dvd erin gooi op bv de wintersport. Bij lange afstanden rechtuit knallen,...

JIJ kunt wel het idee hebben dat JIJ verantwoordelijk bent voor JOUW veiligheid, maar hoe zit het met JOUW verantwoordelijkheid voor de veiligheid van de ANDERE weggebruikers? Daar lees ik geen letter over.....
Die woorden over "zelf verantwoordelijk zijn" is een mooi streven, maar de vraag is of je het ook aankunt....
 

Leon!!

Lid
is het nou wel zo dat als je een muziek dvd erin heb dat boven de 5 km/u beeld weg is en geluid gewoon doorgaat?
 

MarcoO2

Forumguru
JIJ kunt wel het idee hebben dat JIJ verantwoordelijk bent voor JOUW veiligheid, maar hoe zit het met JOUW verantwoordelijkheid voor de veiligheid van de ANDERE weggebruikers? Daar lees ik geen letter over.....
Die woorden over "zelf verantwoordelijk zijn" is een mooi streven, maar de vraag is of je het ook aankunt....
Maar dat is de vraag die HIJ moet beantwoorden, niet WIJ...
 

Gorgon

Nieuw lid
@Antera Om eerlijk te zijn hoop ik je niet tegen te komen op de weg dan, ook al rij je veel rechtdoor (waardoor de oplettendheid vaak al minder is) hoeft er maar één andere weggebruiker zoals zo vaak de auto ervoor te gooien zonder richting of wat dan ook en jij zit lekker een film te kijken, daar zit ik liever niet tussen
Inderdaad, ik hoop je niet tegen te komen. Ik zeg toch vrij duidelijk dat ik geen film ga zitten kijken, maar een muziek dvd opzet of een kids dvd voor de kids achterin? Noudan.
 

Gorgon

Nieuw lid
JIJ kunt wel het idee hebben dat JIJ verantwoordelijk bent voor JOUW veiligheid, maar hoe zit het met JOUW verantwoordelijkheid voor de veiligheid van de ANDERE weggebruikers? Daar lees ik geen letter over.....
Die woorden over "zelf verantwoordelijk zijn" is een mooi streven, maar de vraag is of je het ook aankunt....

waar bemoei JIJ je mee?! ik heb JOU toch niet om een dergelijke reactie gevraagd. JIJ gaat geen enkele keer in op de vraag die ik heb gesteld dus JOUW mening introduceert mij helemaal niks.

Zoiets zocht je denk ik he, aan je caps-gebruik te zien.
 

VWim

Forumguru
waar bemoei JIJ je mee?! ik heb JOU toch niet om een dergelijke reactie gevraagd. JIJ gaat geen enkele keer in op de vraag die ik heb gesteld dus JOUW mening introduceert mij helemaal niks.

Zoiets zocht je denk ik he, aan je caps-gebruik te zien.
:pieker:

Gorgon lijkt een beetje een geïrriteerd te zijn, ik vraag me even hardop af of dat wel nodig is. We hangen allemaal wel eens de moraalridder uit, al is het maar om mensen aan het denken te zetten.

Zelf ben ik ook geen voorstander van video tijdens het rijden, of je nu wilt of niet, je bent toch afgeleid. Mocht je het desondanks willen, hierboven heb ik het antwoord al gegeven.
 

TedVlemmings

Forumguru
Inderdaad, ik hoop je niet tegen te komen. Ik zeg toch vrij duidelijk dat ik geen film ga zitten kijken, maar een muziek dvd opzet of een kids dvd voor de kids achterin? Noudan.
Film, concert, het zijn toch allemaal gemiddeld 30 frames per seconde aan bewegende beelden. De muziek speelt ook gewoon door zonder dat je die bewegende beelden ziet, en je kids achterin hebben toch niets aan je scherm van de Columbus zelf tenzij ze de hele tijd tussen de voorstoelen gaan zitten kijken, dan lijken mij schermpjes aan je hoofdsteun makkelijker (minder gevecht onderling, veiligere zitlocatie, prijstechnisch tegenwoordig niet veel duurder en als bestuurder nergens last van en nog steeds de mogelijkheid om je concert qua audio via je Columbus te volgen terwijl de kinderen achterin kijken wat ze willen zien met een paar oordopjes o.i.d.)

PS, een beetje extra ademhalen voor je reageert kan geen kwaad, zeker niet als nieuw lid. De bekende eerste indruk.... wordt er niet beter op!
 

Gorgon

Nieuw lid
PS, een beetje extra ademhalen voor je reageert kan geen kwaad, zeker niet als nieuw lid. De bekende eerste indruk.... wordt er niet beter op!

Dat jullie kennelijk allemaal zo ontzettend weinig zelfkennis en dicipline hebben dat jullie perse naar een scherm MOETEN kijken en het niet kun nen negeren, zegt meer over jullie dan over mij. Ik heb geen behoefte aan jullie mening of ongevraagd advies als het niet over een oplossing op mijn 'probleem' gaat. Richt daar lekker een apart topic voor op. En welke indruk ik achterlaat zal me werkelijk m'n reet roesten.

@VWim: dank je voor je on topic antwoord, ik kan er mee verder.
 

Darkside

Forumguru
Hoewel Mikehotel misschien wel iets te ver gaat om over iemand anders te vragen of die persoon wel over een verantwoordelijkheids gevoel beschikt. Ben ook jij niet echt lekker bezig met je antwoorden.

Ook Mikehotel zal ongetwijfeld soms niet 100% zijn aandacht bij het verkeer hebben.

Maar zakan als werkelijk aan mijn reet roesten en geen behoefte hebben aan mening die niet jouw 'probleem' oplossen geeft nu niet echt een open indruk aan.

Niet alleen kunnen sommige dingen gewoon simpelweg niet. Maar mensen op een forum mogen gewoon best een advies geven. Ook al is dat niet de oplossing (of de opslossing die je wilt).
Daarbij horen alle partijen gewoon vriendelijk met elkaar om te gaan.
Of ju nu nieuw lid bent. Of forum Goru.
 

Canon-Eye

Forumguru
Om heel eerlijk te zijn heb ik spijt van mijn inhoudelijke reactie.
Je kunt je bericht nog wel verwijderen, denk ik.
En als we voortaan simpelweg niet meer reageren op de agressief getoonzette uitingen zoals @Gorgon blijkbaar gewend is, dan zal het vanzelf wel verbeteren.
Of ophouden, maar dat verlies kunnen we wel aan denk ik... :jaja:
 

VWim

Forumguru
En zo steek ik dan weer niet in elkaar, wie weet help ik er iemand anders mee die op zoek is naar de oplossing en wel gewoon is met normale omgangsnormen. Desalniettemin bedankt voor de tip.
 
Bovenaan Onderaan