als de navigatie niet opstart kan ik ook geen kaart update installeren. daarvoor moet de navigatie het wel doen. zie dit filmpje:In dat geval acht ik het het meest waarschijnlijk dat de kaartgegevens op de interne HD (waarschijnlijk een SSD, wat niet heel anders is dan een SD-kaart) corrupt zijn geworden. Ik zou eens kijken of je de meest recente kaarten (opnieuw) kan installeren.
Welke zekering moet ik hebben? in het boekje zie ik twee mogelijkheden.Zou eerst eens de spanning van de unit afhalen ( zekering trekken ) en na enkele minuten er weer opzetten en boel weer opstarten !
Kleine kans dat hij daarna toch weer doet .....
nee dus want zie jij knoppen dan waar ik op kan tikken om in de update modus te komen? nee, de navi start niet eens op, krijg direct dit scherm....De unit start toch wel gewoon op? Alleen vindt ie geen correcte navigatie database. Dus m.i. zou ie gewoon moeten kunnen updaten.
ik zou niet weten waarom niet. laatste update van de kaarten is 2020/2021 voor zover ik heb kunnen nagaan. de kaarten die er nu nog in zitten zijn nog vanaf nieuw, dus van 2013 en die gebruik ik nog gewoon en ben nog overal gekomen zonder problemen met die kaarten. Ik hoop dat het alleen die software is die is vast gelopen wat wellicht op te lossen is met een totale restart (zekering trekken) en anders is het wellicht een probleem met het opslag medium (SSD/HD).Anders wellicht contact opnemen met https://kms-apeldoorn.nl/ Geen ervaring mee, maar deze club komt hier vaker langs.
Is een MIB1 Columbus nog een investering waard? Zijn daar nog nieuwe kaarten voor? Anders eventueel naar after market?
hoe heet het bedrijf in zoetemeer?Voor reparatie van het systeem is er ook nog oemrepair.nl in Breda en een bedrijf in Zoetermeer.