Columbus Navigatie doet het ineens niet meer.

Fswart

Actief lid
Octavia 3 uit Dec 2013 met Columbus MiB1. ineens sinds vandaag werkt de navi niet meer...
Geeft error op het scherm, zie foto.
weet iemand wat hier aan de hand is?

Bijlagen

• navi error.jpg
    navi error.jpg
    965,5 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Even voor de check: staan de kaarten bij deze op een SD-kaart? Zo ja, dan lijkt het me waarschijnlijk dat die SD-kaart corrupt is geworden waardoor de boel niet meer gelezen kan worden. Als het nog de originele SD-kaart is, is dat ook niet zo gek, 13 jaar is lang voor een SD-kaart.

Fswart

Actief lid
nee, die staan niet op een SD kaart. zijn intern geladen. en de auto is van dec 2013... dus eigenlijk iets meer dan 12 jaar oud.

Tees

Donateur
In dat geval acht ik het het meest waarschijnlijk dat de kaartgegevens op de interne HD (waarschijnlijk een SSD, wat niet heel anders is dan een SD-kaart) corrupt zijn geworden. Ik zou eens kijken of je de meest recente kaarten (opnieuw) kan installeren.

EdK

Forumguru
Zou eerst eens de spanning van de unit afhalen ( zekering trekken ) en na enkele minuten er weer opzetten en boel weer opstarten !
Kleine kans dat hij daarna toch weer doet .....

Fswart

Actief lid
In dat geval acht ik het het meest waarschijnlijk dat de kaartgegevens op de interne HD (waarschijnlijk een SSD, wat niet heel anders is dan een SD-kaart) corrupt zijn geworden. Ik zou eens kijken of je de meest recente kaarten (opnieuw) kan installeren.
als de navigatie niet opstart kan ik ook geen kaart update installeren. daarvoor moet de navigatie het wel doen. zie dit filmpje:

Fswart

Actief lid
Zou eerst eens de spanning van de unit afhalen ( zekering trekken ) en na enkele minuten er weer opzetten en boel weer opstarten !
Kleine kans dat hij daarna toch weer doet .....
Welke zekering moet ik hebben? in het boekje zie ik twee mogelijkheden.
10 - touchscreen
12 - Radio

Ik denk 12?

Bijlagen

• zekering.png
    zekering.png
    28,2 KB · Weergaven: 2

Tees

Donateur
De unit start toch wel gewoon op? Alleen vindt ie geen correcte navigatie database. Dus m.i. zou ie gewoon moeten kunnen updaten.

Bovenaan Onderaan