Navi update Amundsen en Columbus MIB systemen

Space_NL

Senior Member
Ik vermoed dat ik het antwoord weet, maar probeer het toch.
Mijn Superb uit 2014 heeft een Columbus die ik niet via de Skoda site kan updaten (normaal via de DVD van de dealer?).
Kan ik dan deze kaart er wel op zetten, of moet ik echt een DVD met V17 zien te scoren?
 

EdK

Forumguru
in je laatste zin en de laatste tekst na de komma geef je inderdaad het juiste antwoord al.......
Maar via amazon of marktplaats zijn wel wat goedkopere opties mbt de DVD te vinden hoor.....
 

Space_NL

Senior Member
in je laatste zin en de laatste tekst na de komma geef je inderdaad het juiste antwoord al.......
Maar via amazon of marktplaats zijn wel wat goedkopere opties mbt de DVD te vinden hoor.....
Ja, wellicht toch retorisch inderdaad;)

Heb op MP een bod staan op een DVD. Heb toen ik de auto kocht "ondergronds" een update erop gezet, maar die optie is er niet meer. Hopelijk kan ik een DVD scoren, kan na de update toch weer terug MP op. Dank!
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

LenK

Forumguru
@Rainesh: weet jij of er nog kaart updates voor de MIB2 komen of is de MIB2 End of Life.
De versie die jij in de beginpost linkt (2110V18 in voorjaar 2023 uitgebracht) staat nu als 45/2023 op de Skoda update portal.
Je zou nu toch V19 mogen verwachten tenzij V18 idd de laatste is geweest.
 

EdK

Forumguru
Beste is om gewoon een foto te maken van je bestaande systeem wat in de wagen zit en dit hier te posten !
En als je dan er voor zorgt dat je het menu mee fotografeert van de softwareversies dan kan @Rainesh ook meteen zien of er updates voor je unit zijn..... :koffie:
 

EdK

Forumguru
En in die folders staat altijd een tekst in letters die met bril al moeilijk leesbaar zijn dat een folder niet bindend is ........
 

lsmv

Lid
Weet niet waar jij zit te kijken, maar de Duitse prijslijst vermeldt toch iets anders…

Ik snap je reactie. Die prijslijst heb ik ook, en ik heb de versie met het business pakket; incl verkeersbordherkenning, spraakbediening, 230v stopcontact etc. En dus ook een columbus...

Zit ook nog even foto's en functies te googlen van de verschillende systemen, en ik heb de handleiding nog eens uitgeplozen.

Het lijkt mij op basis daarvan dat een systeem met een eSIM, geen sd slot en geen fysieke knoppen een columbus is?
 

EdK

Forumguru
dat een systeem met een eSIM, geen sd slot en geen fysieke knoppen een columbus is?
Bovenstaande punten gaan allen voor mij op in de Fabia4, maar het is de Amundsen..... :koffie:
Denk dat als je een foto plaatst van het systeem in je wagen dat dan heel snel duidelijk word wat er nu uiteindelijk in zit !
 

hemi24

Forumguru
Grote kans dat het een MIB3 systeem is.
@lsmv : heb je de mogelijkheid om vanaf de bovenkant van het scherm een menu naar beneden te swipen?
 

jesse_s93

Donateur
Het verschil tussen een Amundsen van deze generatie bij jouw Superb is redelijk makkelijk. Heb je tiptoetsen aan beide zijden van het scherm, dan heb je een Amundsen, heb je enkel tiptoetsen aan de linkerzijde en is je scherm daarmee dus groter, dan heb je een Columbus.
 
  • Leuk
Waarderingen: lsmv
Bovenaan Onderaan